Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Philosophia

"... estetik bilinç, yargı gücü aracılığıyla duygu alanında bir birlik ortaya koyma görevini üstlenir."
Reklam
Kemâl (olgunluk) kapısı sana bir kez açılsaydı, rezilliklere bir daha dönemezdin. Kendisine köşklerin kapısının açıldığını gören, çöplüklere döner mi?
Bir kevnden diğer bir kevne (bir varlıktan diğer bir varlığa) göç edip durma. Yoksa değirmen merkebi gibi olursun. O, her seferinde, harekete ilk başladığı noktaya döner gelir. Lakin sen, kevnlerden mükevvine (var edilenlerden, var edene) göç et. "Şüphesiz en son varılacak yer Rabbin huzurudur.

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Gücünü aşan bir rol üstlenirsen hem bu rolle kendini rezil edersin hem de başarıyla üstlenebileceğin başka bir rolü kaçırmış olursun.
Birisi arkandan söylenen kötü sözleri sana taşırsa, söylenen o sözlere karşı kendini savunma, sadece şöyle söyle: "Evet, kuşkusuz benim diğer kusurlarımı bilmeyen birinin konuşması bu; bilseydi bahsettiği kusurlar bunlardan ibaret olmazdı."
Reklam
Başkalarının ama özellikle de cahillerin verdiği ziyafetlerden uzak dur, katılmanın uygun olduğu bir durumda ise davranışlarının böyle adi insanların davranışlarına benzememesine dikkat et. Zira şundan emin ol ki eşlik ettiğin kişi kirliyse, sen ne kadar temiz olursan ol, ona yakın olduğunda onun kirini paylaşırsın.
Bütün insanlar takip edecekleri yolu bulmaya çalışırlar, ancak bu arayışın sonunda tercih ettikleri yol, nefislerine, kişiliklerine ya da oyunlarına tabiyse, o yol beyhude bir yoldur.
Artık sende hiç şüphe kalmasın ki insan muhtârdır (seçme hakkına sahiptir) ve bu muhtâr oluşunda onun hiç ihtiyârı (irâde ve tercihi) yoktur.
Sayfa 49 - Litera YayınlarıKitabı okudu
Her tecellî bir istîdâdın meydana gelmesine, her bir istîdâd da [yeni] bir tecellînin zuhûruna sebep olur.
Sayfa 40 - Litera YayınlarıKitabı okudu
Kant’ın saf görüden anladığı şey ile bizim anladığımız şey farklıdır: Saf görü vardır, Ancak Kant’ın kastettiği şey değildir. Duyusal olanın biçimi olarak uzay ve zamanın saf görülerinden değil, nesnenin mevcut olduğu bir mekân olarak saf görüden bahsedebiliriz.
Sayfa 17 - Alfa YayınlarıKitabı okuyor
Reklam
Gerçekleşecek olan her şeyin senin istediğin gibi olmasını arzulama, aksine her şeyin olduğu gibi olmasını iste, böylece yaşamın huzurlu olacak.
Sayfa 4 - Türkiye İş Bankası YayınlarıKitabı okudu
Cahil insan sorunun kaynağı kendisi olduğu hâlde başkasını suçlar; insanın eğitimi kendisini suçlamasıyla başlar, kendisini veya başkasını suçlamamaya başladığında ise eğitimi tamamlanmış olur.
Kim mekruhları terk ederse, hayırlı işlerde ona yardım edilir. Mübah olan şeyleri terk eden kimseye ise, Allah akıl almaz bir genişlik verir ve cemâlini görmeyi ona nasip eder. Kim de haram olan şeyleri dinlemeyi terk ederse, Allah Teâlâ ona kelâmını dinletir.
Râbia el-Adeviyye (ra), “Bu kapı ne zaman kapandı ki açılsın?!” demiştir.
Ehl-i gaflet sabahladığı zaman mallarını sorar; ehl-i zühd ve ibadet, hâlini muhâsebe eder; ehl-i marifet ise, kalplerinin Allah ile ne durumda olduklarına bakar.
Sayfa 62 - Gelenek YayınlarıKitabı okudu
Geri15
90 öğeden 76 ile 90 arasındakiler gösteriliyor.