Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Musa Özbakır

Sabitlenmiş gönderi
İnsanlar sürekli seçim yaparlar,ama çoğu bunu kabul etmek istemez.Denize girmek için kıyıya gelen üç kişiden biri derhal suya dalabilir,diğeri sonunda nasıl olsa gireceğini bildiği halde bir süre suyun soğukluğunu deneyerek vakit geçirdikten sonra girebilir,sonuncusu ise girmekten vazgeçebilir ve girenleri seyreder.Bu bir seçimdir ve insan nasıl isterse öyle "olur".Ama seçimlerinin sonuçlarını da kabullenmesi koşuluyla!
Sayfa 173Kitabı okudu
Reklam
Musa Özbakır
Bir kitabı okumaya başladı
Beyaz Gemi
Beyaz GemiCengiz Aytmatov
8.2/10 · 70,1bin okunma
Musa Özbakır
Bir kitabı okumayı düşünüyor
Yaşam Sevinci
Yaşam SevinciÜmit Aktaş
8.8/10 · 59 okunma

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
240 syf.
8/10 puan verdi
·
Beğendi
·
34 günde okudu
Aşk için ölmeli aşk o zaman aşk... İki denizin kavuşması Meracel Bahreyn..Ateş ve Su,Fırtına ve Meltem in .. Şems,içindeki aşkı anlayan onu karşılayabilecek olan maşukunu arar,ateşinde pişecek ve fırtınasına çare olacak bir maşuk, bir hamuş.. Bu yolda başını vermeye hazırdır ve dilediğine sonunda kavuşur.. Mevlana,Şems ile karşılaşana kadar bir alim,Konya nın sevgilisi, başmüderrisi.Onu Celaleddin olmaktan öteye Mevlana yapacak olan onun sınırlarını aşıp manevi aşkı içinde harlayacak Şemsin gönül ışığı,uğruna baş feda edilmiş olan bir pınar. Tabi aralarındaki ilahi aşkı anlayamayan Mevlana yı paylaşmayan dönemin Konyası.. Kitap biyografik bir roman olarak başlıyor ve Şemsin,Mevlana yı bulmasına kadar olan bilindiği kadarıyla şahsiyetini, kimliğini ve aşkını yaşayabileceğini maşukunu arayışını anlatıyor.Mevlana ile olan ilişkisini bu iki tasavvuf ehlinin birbirlerinden nasıl beslendiğini,mana alemine dair gördüklerini,yer yer kıssalar eşliğinde aktarıyor.Tabi manevi aşkı ileri boyutta yaşanması kem gözlerin nazarına dokunur ve neticede ahde vefa yerine gelir ve Şems şehit edilir.Aktarılan Şems ve Mevlana arasında manevi boyutta alamler arasına geçişe uzanan kelimetullah aşkıdır ama anlayamayan maddi alemde insanlar arasında ile nazar ve kıskançlık ile karşılık bulur. Kitabın gayet sade ve anlaşılır bir dili vardı yazar yararlandığı kaynaklar itibariyle gayet düzenli bir şekilde kitabı sunmuş ve yer yer kıssalar ile anlatım desteklenmiş çeşitlenmiş.Tasavvufi bir anlatımda güzel bir eser olmuş.Herkese iyi okumalar.
Aşkın Gözyaşları
Aşkın GözyaşlarıSinan Yağmur · Karatay Akademi · 201018,8bin okunma
Reklam
240 syf.
8/10 puan verdi
·
Beğendi
·
34 günde okudu
Aşkın Gözyaşları
Aşkın GözyaşlarıSinan Yağmur
8.3/10 · 18,8bin okunma
Gözler ve kulaklar,görme ve işitme dışsal yağmacılardır;duygular,arzular ve görüşler içsel yağmacılardır;ama içsel zihin uyanık ve ayaktaysa,hepsinin ortasında kayıtsız oturuyorsa o zaman bu yağmacılar değişip ev halkından olurlar.
Sayfa 178Kitabı okudu
Kötü bir şey yaptığında,insanların bunu öğreneceğinden korkuyorsan, o zaman o kötülükte iyi bir şey vardır.İyi bir şey yaptığında insanların bilmesini istiyorsan, o zaman o iyilikte kötü bir şey vardır. Şemsi Tebrizi
Sayfa 178Kitabı okudu
Yiğit olan ise her türlü sıkıntıya dayanabilen insandır.Onun yüceliği budur.O,bu şekilde kamil insan olmuştur.
Sayfa 170Kitabı okudu
Yiğit olan kişi sıkıntı halinde hoş ve kederli iken mutlu olmasını bilen kişidir;zira muratlar,muratsızlık içinde gizlidir.Umutsuzluğunda nice umutlar vardır ama hemen kaygılanmak asıl umutsuzluktur.
Sayfa 170Kitabı okudu
Reklam
Nefis kendi içinde kötü bir şey değildir.Nefsinizi asla suçlamayın.Tasavvufi eğitimin önemli bir gayesi de nefsin mertebesini yükseltmektir.Nefsin en düşük mertebesinde etrafımız tamamen bedeni ve şehvani arzularla kuşatılmıştır.İkinci seviyede yaptığımız bütün kötülükleri fark edip kendinize kızarsınız ve her şeyi Allah'ın rızasına uygun yapmaya çalışırsınız.Bir sonraki seviyede ise hayır ve şer,Allah'tan her gelene razı olursunuz.
Sayfa 166Kitabı okudu
Allah çirkin ve kötü olan hiçbir şey yaratmamıştır.Kötü ve çirkin olan,bizim kendi Cüzi irademizle yaptığımız suistimallerdir.
Sayfa 166Kitabı okudu
Aşk,her şeydeki iyiyi ve güzeli görebilmektir.Her şeye ibret nazarıyla bakıp ders alabilmek,Allah'ın her konudaki lütuf ve cömertliğini görebilmek,ihsan ettiği her şeye şükredebilmektir.
Sayfa 162Kitabı okudu
Dine sırf Allah emrettiği için veya cezadan kurtulmak istediğiniz ya da cennete girmek istediğiniz için uymak,doğru mudur?Hayır.Tıpkı Allah'ın etkinliği insanlara olan sevgisiyle motive edildiği gibi,insani davranış da Allah aşkıyla motive edilmelidir.
Şeytanda bir şey hariç bütün insani özellikler mevcuttur.Şeytan aşkı bilmez.Aşk şeytana verilmemiştir.Şeytanın insanı kıskandığı çekememezliği aşksızlığındandır..
622 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.