Dinin muhatabı olan akıl, nihayetinde araçsal bir değeri ifade ederken, felsefenin muhatabı olan akıl, herhangi bir aracı değil, bir ölçüyü, bir kriteri ifade eder.
Yazar ateizmin tarihi ile başladığı kitabında ateistler tarafından iddia edilen temel argümanlara ve eleştirilere nitelikli cevaplar vermiş. Yazar, eleştirilerini aktardığı ateistlerle yapmış olduğu canlı tartışmalarında etkisiyle teistler tarafından tanrının varlığına getirilen delillere, ateistlerin vereceği olası cevaplarıda düşünüp argümanlarını delillendirmesi kitabın etkisini arttırıyor.
Hakikatin İzindeHamza Andreas Tzortzis · Ekin Yayınları · 2022213 okunma
Keşke günümüz müslümanları, biz suçluyuz diyecek kadar cesaret sahibi olabilselerdi. Keşke akidelerinin bir suç teşkil ettiğini anlayabilselerdi. Keşke suçlarından utanmasalardı. Belki o zaman, uğruna mücadele edecekleri bir şeyleri olurdu.
Günümüzde temel islam bilimlerinin, dini inancın paradoksal düşünme tarzını korumaya çalışırken, büyük ölçüde batı düşünce ikliminde yeşeren veya bu iklim içinde metodolojik kimliklerine erişen sosyal bilimlerle yüzleşmesinde köklü sorunlarla karşılaştığı açıktır. Çünkü söz konusu sosyal bilimler, her şeyden önce, "olgu" yu ön plana çıkaran zaman ve mekanı esas alan dini inancın paradoksal yapısıyla ilişkisi olmayan bir düşünme tarzını benimsemektedir. Daha açık bir deyişle sosyal bilimler, zaman-mekan algısını temel alan tarihselciliğin perspektifinden hareketle olguları anlamaya ve yorumlamaya çalışmaktadır.