Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Gönderi

Düşünceler yılanla temsil edilir, çünkü düşüncenin yolları yılandır. Kendi düşüncelerine dikkat ettiğinde anlayacaksın. Onlar tıpkı yılanlar gibi bacaksız yürürler; içinde kıvranırlar. Kurnaz zeki ve aldatıcıdırlar; yılan gibi. Bilinçaltının karanlık kuytularında saklanırlar ve ne zaman bir fırsatını bulsalar sana gizlice yaklaşırlar. Gece, gece karanlığında ortaya çıkarlar; gün ışığında saklanırlar. Uyanık olduğunda bu düşünceler kaybolur; o kadar uyanık olmadığında çıkar ve seni etkilemeye başlarlar. Bakire Meryem, meditasyon halindeki bir zihindir; Havva, düşüncelerle, yılanlarla dolu bir zihindir. İsa dünyaya bakire Meryem aracılığıyla, saflık aracılığıyla, masumiyet aracılığıyla girer. Düşünce kurnazdır; düşünceden yoksun olma masumdur. Bu güzel hikayeleri anladığında şaşıracaksın: Onlara adaletli davranmadık. Bunlar insanın içsel benliğinin muazzam metaforlardır. Havva aracılığıyla Adem düştü ve bakire Meryem aracılığıyla İsa yükseldi ve Tanrısallık dünyasına tekrar girdi. Meryem’in İbranicedeki sözcük anlamını öğrendiğinde şaşıracaksın. Meryem İbranice’de Mariam sözcüğüdür ve bu “isyan” anlamına gelir. İtaatsizlik aracılığıyla Adem düştü ve isyan aracılığıyla İsa yükseldi. İtaatsizlik Tanrı’ya karşı bir tepki, Tanrı’ya zıt gitmektir. İsyan olumsuzu reddetme, dünyaya karşı gelme, yılanlara karşı gelmedir. Havva yılanları dinledi ve Tanrı’ya karşı geldi. Meryem yılanlara isyan etti ve Tanrı’yı dinledi. İtaatsizlik politiktir; isyan dinidir. İtaatsizlik yalnızca düzensizlik getirir. İsyan, gerçek isyan, benlikte radikal bir değişim, 180 derecelik bir dönüş, bir dönüşüm getirir. Ama hem Adem hem de İsa dişi ilke aracılığı ile var oldular.
Sayfa 16 - Butik yayıneviKitabı okudu
32 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.