Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Gönderi

"Allah bir adamın (göğüs) boşluğunda iki kalp yaratmadı..." (Azhap 4) Bir adamda bir tek kalp vardır. Bu nedenle takip edeceği bir tek yolu olmalı. Yaşamını kapsayacak ve ondan güç alacak tek bir düşüncesi ve onunla tartıp ölçecek tek bir ölçüsü olmalıdır. Böylece değişik yönler arasında bocalamaktan kurtulabilir. Bir insanın; adap ve ahlakını bir kaynaktan, kanun ve anayasasını başka bir kaynaktan, sosyal ve iktisadi yapısını üçüncü bir kaynaktan, ilim ve düşüncelerini dördüncü bir kaynaktan alması mümkün değildir. Böyle bir karmaşa, bir tek kalp, bir insan oluşu engeller. Böyle bir du rum dağınık, güçsüz ve çolak bir yapıt ortaya çı karır. Inanç sahibi olan kişi, ancak hak olan inanca bağlanır. Tüm hayatı boyunca, kendi arzu ve is teklerinden, kafasına göre çizmiş olduğu değerle rin hepsinden arınması gerekir. Onda yer eden bu akide (inanç)yle bağdaşmayan tek bir söz, hare ket, düşünce veya niyetlere temayül etmemelidir. Zara Allah kendisinde tek bir kalp yaratmıştır; onun için o, tek bir kanuna boyun eğmeli, tek bir düşünce taşımalı ve tek bir ölçü ile değerlendirmelidir. Inançlı kişi; 'Ben şunu kişilik vasfımla, şunu da İslami vasfimla yaptım" diyemez. Günümüzde bazı siyasiler, şirket sahipleri, ilmi veya sosyal kuruluşlardaki insanların: "Şunu kendi kişilik vasfim ve şunu da şirkette çalışma vasfimla yap tim." dedikleri gibi. Müslüman o, tek bir kalpli; tek bir kişidir. Tek bir akidesi vardır. Hayata bakış açısı birdir. Olay ları değerlendirmede tek ölçü sahibidir Bu tek olan kalp ile evrende fert olarak yaşar, işçi veya işsahibi, hakim veya mahkum, darlıkta veya bollukta... işte tüm bu durumlarda tek bir kalb ile yaşamını sürdürür. Onun ölçüleri, değer yarpları, düşünceleri... değişme göstermez. "Allah bir adamın (göğüs) boşluğunda iki kalp yaratmadı..." Bu nedenle metod bir, yol bir, vahiy bir ve yö neliş birdir. O da bir tek olan Allah'a tam teslim olmaktır. Tek bir kalp, iki ilaha ibadet etmez, iki efendiye kölelik yapmaz,, iki yolda yürümez ve iki yone yönelmez. Aksi takdirde parça parça olup, çolak (boş) bir yığına dönüşür.
Sayfa 242Kitabı okudu
··
392 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.