Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Gönderi

288 syf.
10/10 puan verdi
·
Beğendi
·
3 günde okudu
İmam-ı Azam Ebu Hanife Numan b. Sabit
Ebu Hanife asıl ismi Numan olup hicri 80 miladi 699 yılında Kûfe'de doğmuştur aslen İran kökenlidir dedesi Zuta İran'ın ilk fetihlerinde müslüman olup Numan adını almıştır. Ebu Hanife gençliğinde kelam ilmi ile ilgilenmiştir Basra'da eğitim görmüştür kendi döneminde Mutezile mezhebi ve diğer bozuk mezhepler ehli sünnete çattığı için bu ilimle onları susturmuştur. Daha sonra fıkıh ilmine merak sarıp Hammad b. Süleyman'a 22 yaşında talebe olmuştur. Kendisi tabiindendir Sahabeden gördüğü zatlar Enes b. Malik, Sehl b. Sad, Abdullah b. ibni Ebi Evha, Ebu Tufeyl Amr B. Vasile'dir. Kendisi çok edepli bir insandı hocasını evinin olduğu sokağa kıbleye ve Bağdat'ta kurulan kağıt fabrikasına doğru ayağını uzatmazdı. Helal yerdi asla harama tenezzül etmezdi. Ticaretle geçinirdi. Başta Kûfe'de daha sonra Bağdat'ta talebe yetiştirdi. Tefsir, fıkıh, akaid alanında öğrenci yetiştirmiştir. Mescidde kendisi fıkhi bir konu ortaya atardı herkes kendi fikrini söylerde ayet ve hadislerden en son kendisi fikrini söyleyip İmam Ebu Yusuf'a veya İmam Züfer'e yaz der ve yazdırırdı. Bu yüzden mezhebi bu zamana kadar gelmiştir. Kendisinin İmam-ı Azam lakabı ise Büyük İmam demektir hanefi olmayanlar takmıştır İmam Şafii Ebu Hanife hakkında "Bütün fıkıh alimleri Ebu Hanife'nin çocukları gibidir onun getirdikleriyle geçinirler" demiştir. Kendisinin seveni çok olduğu gibi sevmeyeni de çoktur. Döneminde kendisine çok iftiralar atılmıştır. Hatta kıyasa müracat ediyor diye Ehli beytten Muhammed Bakır'a şikayet etmişlerdir Muhammed Bakır sen dedemin sünnetini bırakıp kıyasa müracat ediyomuşsun deyince kendisi örneklerle bunun böyle olmadığını açıklamıştır. Muhammed Bakır alnında öpmüştür kendisini. Kendisine atılan bir başka iftira siyasi duruşudur. Şii kaynaklar özellikle Emevilere ve Abbasilere karşı ehli beyti destekliyor diye kendisine iftirada bulunmuşlardır. Halbuki bu yalandır kendisi yazdığı fıkhı ekberde ehli sünnet itikadı kitabında zalim de olsa fasık da olsa yöneticilere itaat edin arkalarında namaz kılın demiştir bu Şii'lerin işine geldiği için böyle demişlerdir çünkü kendisinin seveni çoktu buradan destek bulmak istiyorlardı. Bir diğer iftira ise kendisinin Mürcie mezhebinden olduğudur. Mürcie mezhebi günah işlemenin imana zarar vermediğini söyleyen bir mezhebtir. Ebu Hanife amel imandan bir parça değildir demiştir kişi günah olduğunu bildiği sürece içki içse, zina yapsa dinden çıkmaz günahkar olur demiştir. Mürcie ise imandan sonra amel gerekmez kişiye günahı zarar vermez demiştir. Bu ise Ebu Hanife'nin söylediğinin aksinedir. Kendisi ilk kitap yazan kişidir bu döneme kadar sözlü kültürdür. Kendisi 150 senesinde işkence suretiyle ölmüştür. Bağdat'ta defin edilmiştir. Selçuklu Hükümdarı Melikşah çok güzel bir türbe yaptırmıştır ancak Şii'ler yıkmıştır. Daha sonra Osmanlı Hükümdarı 4. Murad bir türbe yapmıştır. Kitap çok güzel bir kitaptı sadece hayatını değil faziletlerini kendisine atılan iftiraları menkıbelerini almıştır İbn Hacer Heytemi Şafii mezhebindendir ama kendisi Ebu Hanife'yi anlatan böyle bir kitap yazmıştır. Yine Şafii mezhebinden İmam Şarani Mizanül Kübra adlı eserinde Ebu Hanife'ye geniş yer vermiştir. İmam Suyuti Ebu Hanife hakkında kitap yazmıştır. Kitabı kesinlikle okuyun derim Ebu Hanife hakkında bilginiz olur. Keyifli ve bol istifadeli okumalar.
Fıkhın Sultanı İmam-ı Azam-Ebu Hanife
Fıkhın Sultanı İmam-ı Azam-Ebu Hanifeİbn Hacer El-Heytemî · Semerkand Yayınları · 201992 okunma
··
138 görüntüleme
Ömür hanım okurunun profil resmi
Hocam çok kapsamlı bir inceleme olmuş kaleminize kuvvet 👍👌
kadir sonsöz okurunun profil resmi
teşekkür ederim sağolun
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.