Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Gönderi

126 syf.
·
Puan vermedi
Kitabın tutarsızlığı üzerine..
Yazarın yazmış olduğu eser başlıkta belirtirdiği üzere 4 konu üzerinde işlenmektedir ( Rab, İlah, İbadet ve Din) eser'in muhtevası bakımından yazarın eski büyük alimlerden esinlendiği görülmektedir (İmam Gazali hasan-ı Basri İmam rabbani vs.) Çünkü yazar inceliklere değinirken sıraladığımız alevlerin konulara değindiği gibi değinmiş fakat çarpıtılan bir nokta gözden kaçmamaktadır yazar ilah mevzusunu din mevzusunu tefrite kaçırarak adeta her şahıs için düşünsel ve kalbi melekeleri ve sosyoloji psikoloji gibi varlığı inkar edilmeyecek olan insan hallerine atlayarak doğrudan olaya yüzeysel baktığı üzere direkt olarak kişiye küfür ile ya da şirk ile itham etmektedir. Örnek verilecek olursa Müslüman bir kişinin asıl gayesi Rabbi olmalıdır çünkü Rabbi onu kulluk yapması üzere dünyaya göndermiştir. Ve bu Müslüman kişi Allah'tan başka bir kula Sevgi beslerse mantıken düşünüldüğünde Allah'a verilmesi gereken bir sıfatı bir kula verildiği için Kulu Haşa Allah'ın yerine koymuş ve doğal olarak şirk koşmuş olur aynı örnek futbol fanatizmleri içinde verilebilir. Tabii bu yazarın düşüncesidir. Mevlana hazretlerinin şu beyitlerinde güzel izah vardır Allah der ki: "Kimi benden çok seversen, onu senden alırım."Ve ekler:"Onsuz yaşayamam deme, seni onsuz da yaşatırım."Ve mevsim geçer, gölge veren ağaçların dalları kurur, sabır taşar, canından saydığın yâr bile bir gün el olur...Aklın şaşar, dostun düşmana dönüşür, düşman kalkar dost olur, öyle garip bir dünya...Olmaz dediğin ne varsa hepsi olur... Düşmem dersin düşersin, şaşmam dersin şaşarsın.En garibi de budur ya... Öldüm der durur, yine de yaşarsın... Eğer ki öyle olsaydı dizelerde ona zıt Bir mana geçmezdi ve yine kur'an-ı Kerim'de Hz Yusuf'un kıssasını okuduğumuz vakit Hz yakub'un oğlu Hz Yusuf'u aşırı sevgisinden dolayı Allahu Teala'nın kendisini onunla imtihan etmesine sebep olmuştur çünkü Yusuf'un sevgisi Allah'ın sevgisini geçmişti. Verilen beyitler buna güzel izah oluyor. Kaldı ki aklen de düşünecek olursak bir insan bir insanı bir eşyayı veya bir hayvanı çok sevmesi doğal bir şeydir fakat aşırıya kaçtığından ötürü doğru görülmemektedir çünkü asıl Gaye onu yaratan olmalıdır. Ayet ler ile desteklenmiş olmasın rağmen Kitabı okuduğunuz vakit ne kadar çelişkilerle dolu olduğunu göreceksiniz.
Kur'an'a Göre Dört Terim
Kur'an'a Göre Dört TerimEbu'l A'lâ el-Mevdudi · Beyan Yayıncılık · 20002,054 okunma
·
124 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.