Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Gönderi

96 syf.
8/10 puan verdi
·
8 saatte okudu
Sinmiş daha doğrusu sindirilmiş halimizi özetlercesine konmuş kitap ismi, bunca zilletimizin sebebini de yüzümüze çarpmış oluyor. Devlet varsa İslam vardır, devletin olmadığı yerdeki şeye İslam denmez, olsa olsa "İslamımsı" denir ki bu da asla İslam olamaz. Bugün, kıldığımız namazdan tuttuğumuz oruca, verdiğimiz zekâttan yaptığımız Hacc'a kadar... İslam'ın her bir şartını, her bir ibadeti ve bu minvalde İslam'ın birçok emrinin "İslam Devleti" olmaksızın nasıl da yapılamayacağı, olmayacağı işlenegelmiş kitapta. Göktaş Hoca diyor ki "kitabı yazarken 'ben mi kafamda kurguluyor, her şeye devletle zoraki bir bağlantı kuruyorum acaba' diyerek yazmayı bıraktım. Birkaç hafta geçti ve bu süre içerisinde ciddi bir şekilde araştırma yaptım ve 'evet ben abartmıyorum, gerçekten de bu şekildeymiş' diyerek tekrardan yazmaya başladım." İlk olarak 1992 yılında basılan bu kitap biraz bazı sebeplerden dolayı, biraz da akp iktidarı ile değişim gösteren "İslam" anlayışını gözlemleme sebebiyle uzun süre baskı yapmamış ve birtakım eklemelerle 2015 yılında basılmış. Alıntılarla yetinmeyip 95 sayfalık kitabı mutlaka okumanızı tavsiye ederim. Bir hususta da uyarıda bulunmak istiyorum... Mehmed Göktaş Hoca'yı ve kalemini çok sevsem de "Hakk'ın hatırı her şeyden âlidir" hakikati çerçevesinde şunları söylemeliyim: Göktaş Hoca'da da -mensubu olduğu cemaat gibi- "ehli bidat/dalalet şahıslara muhabbet duyma" noktasında ne yazık ki ciddi bir taviz var(Humeyni la'netullahi aleyh'e "imam" deme gibi) bu kitapta da bidat ehli, sapan ve saptırıcı olan Hayreddin Karaman için "H. Karaman Hocamız..." ifadesini kullanıyor. Aynı şekilde Abdullah Nasih Ulvan'dan da "muasır alimlerimizden" diyerek bahsediyor. Mezkûr şahsın hakkında fazla bir malumat bulunmamakla birlikte akidevi olarak vehhabi yahut vehhabiliğe yakın olduğu bilinmektedir. Keza kitapları da ekseriyetle selefi ve tekfirci selefi yayınevlerinde satılmaktadır. Elbette kimsenin kusursuz olmasını bekleyemeyiz. Ameli noktadaki sıkıntıdan hiçbirimizin hâli olmayışı bir yana, akidede ise böyle salaş bir durum asla gözardı edilemez! Kırmızı çizgimiz akidemizden taviz vermeden istifade edip sıkıntılı noktalardan uzak durmamız faydamıza olacaktır.
Devletsiz İslam
Devletsiz İslamMehmed Göktaş · İstişare & Okyanus Yayınları · 201634 okunma
·
28 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.