Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Gönderi

208 syf.
10/10 puan verdi
·
13 günde okudu
"Peygamber değildir, fakat kitabı vardır."
Beni bu hararetsiz, aşk ve heyecansız asırda yarattılar. Toprağıma fırtınalı bir can nefhettiler. Hayat boynumda bir ipe benziyor. Sanki beni darağacına çektiler. Ben secde etmiyorum, dost kapısının toprağını kirpiklerimle süpürüyorum. — Mᴜʜᴀᴍᴍᴇᴅ İᴋʙᴀʟ ☾⭑ Böylesi derinlikte bir insanla bu kadar geç tanıştığım için gerçekten hayıflanıyorum. Kendisine Pakistan'ın Mevlâna'sı demeleri boşuna değil. Tasavvufi yönü yanında âlim, filozof, siyasetçi özellikleriyle de ön plana çıkarak kendini yetiştirmiş bir mütefekkir. Benlik felsefesinin sahibi, Pakistan'ın kuruluşununda mimarlarından... İsmini daha önce işitmiş Müslüman bir fikir adamı olduğunu bilmeme rağmen açıkçası böylesi ender bir kişilik olduğunu tahmin etmezdim. Sözleri ve fikirleri insanı hem düşündürüp hem de âdeta yakıp geçiyor. Özellikle Tasavvufi şekilcilikten çıkıp özümsemiş bir Aşk adamı olduğunu hissettiriyor. Üzerine söz söylemediği bir konu neredeyse yok diyebilirim. Özellikle İslâmi mevzulardaki görüşleri gerçekten çok kıymetli.
Muhammed İkbal
Muhammed İkbal
, üzerine uzun uzun yazılacak bir isim. Fakat malûmunuz olduğu gibi incelemeleri okuyan kişi pek az bu yüzden buraya kadar anlattıklarım anlayana ve merak edene yeterli kanaatindeyim. Ufuk açıcı bir eser olan Kulluk Kitabı mı şiddetle okumanızı öneriyorum. Ve eseri daha açıklayıcı kılacak olan
Ali Nihad Tarlan
Ali Nihad Tarlan
'ın eser üzerine bir önsözü ile burada incelemeyi noktalıyorum. Fî Eminillah. ☾⭑ Bu eserde İkbal, umumi olarak şu fikirleri telkine çalışır; 1. İslâm'da Allah'ın birliğine iman, insanın benliğini yükseltir Müslüman, ilme iman etmeli fakat onu aşk ile techiz etmelidir. Tasavvufi hakikatlerde insanın rehberi, temiz vicdan olmalıdır. Allah'a gönül bağlayan müslümanın kaderi kendi elindedir Milletlerin tarihi ispat ediyor ki, umumiyetle kader, insanlara çalışmalarına, gayretlerine tâbidir. 2. Öğretme ve yetiştirmenin gayesi, benliğin yükseltilmesidir. Avrupa'yı körükörüne taklit değildir. Avrupa'dakı fıkır hurriyeti, hakiki fikirden ayrılmaktadır. Sâlim tefekkür imana, tevhide dayanır. 3. Cemiyette kadının mukaddes vazifesi evvelâ analık'tır. Nesilleri yetiştiren, ona istikamet veren kadındır. Kadın, darma iffet ve şerefini korumalıdır. 4. “Sanat, sanat içindir” nazariyesi doğru değildir. Sanat cemiyetin yükselmesi, benliğin teşekkülü amacına yönelmelidir Hakiki sanatkâr, insanlığın yetiştirilmesi, fikir ve zevk bakımından yükseltilmesi için çalışıp yeni yollar gösterir. 5. Siyasette, Avrupa'nın iktisadi yollarla Şark'ı istismar aleyhindedir.
Kulluk Kitabı
Kulluk KitabıMuhammed İkbal · Timaş Yayınları · 202396 okunma
·
118 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.