Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Gönderi

Bağımlılık nedir?
"Evet evlat nefis ve irade dedik... Nefis, duygu ve his kaynaklı en düşük seviyeli, en içgüdüsel yönelimlerdir. Yani, içgüdüleri, duygu ve hisleri kullanır. Ama bu yönelimleri tetikleyen, harekete geçiren bir tesir vardır; maddi yapı! Yoksa nefis dediğin şey, uyku hâlindeki aç gözlü bir canavar misali bir şeydir sonuçta. İşte o uyuyan canavarı uyandırandır maddi yapı. Maddi yapılar bünyeleri ve yaratılışları icabı, canlılardan çok farklı bir enerji ve frekansa sahiptirler. Bu farklılığın en büyük özelliği, ruh dediğimiz insanın şuursal enerjisini kendisine çekip baştan çıkartıcı oluşudur. Şimdilik senin ruh gerçeğini çok sorgulamadan söylediğim biçimiyle varmış kabul etmeni istiyorum, konuyu kavrayabilmen için. Sen ruh yerine 'insan' de, fark etmez, özünde o ruhtur. Neyse... Yani madde, insanda merak uyandıran, cezbeden, baştan çıkaran bir enerji frekansına sahip... Bu, birinci özellik... İkinci özelliği de kendisine yönelen ruha verdiği tatminin geçici oluşu. Bu da çok önemli bir husus. İşte insan, nefsanî olarak cazibesine kapıldığı maddi, dünyevi ne kadar tecrübe ve onlardan elde ettiği hazlar varsa, bunların hepsi geçici olmaktadır. Bunların altını hep çizerek söylüyorum. Üzerinde kafa yorman icap eden çok önemli hususlar bunlar. Sonuç olarak, maddenin cazibesine kapılarak ona yönelen insanoğlu, bir süre maddeden elde ettiği bu hazların uçup gitmesinden dolayı tekrar tekrar ve gitgide daha fazla tatmin arayışlarıyla maddeye yönelmektedir. İşte tüm bağımlılıkların, düşkünlüklerin altında yatan hakikat budur evlat. Yalnız madde değince aklına taş, toprak, ev, mücevher, altın falan gelmesin; esasen ruhsal olmayan her tesiri maddi olarak kabul etmek gerek. Örneğin cinsellik, şan, şöhret, rütbe, makam arayışları gibi şeyler. Bunlar da kaba seviyeli, madde dünyasına ait, düşük frekanslı enerjilerin tesirleridir. Ama şunun da altını çizelim ki maddi dünyanın nefse yönelik bu cazibesini yok saymak, tamamen reddetmek, kaçmaya çalışmak da mümkün değildir, manası da yoktur."
Sayfa 130Kitabı okudu
·
171 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.