Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Gönderi

Hudûs Delili
Evren hadistir(Yaratılmıştır). Her hadisin bir Muhdisi(Yaratıcısı)vardır. O halde evrenin de bir yaratıcısı vardır. Bu yaratıcı da Allah'tır. Evrenin hadis oluşu cevher ve arazlardan oluşması nedeniyledir. Arazların hadis olduğu değişken olması ile ispat edilir. Cevherler ise arazı taşıması nedeniyle hadistir. Öyleyse araz ve cevherlerden oluşan Alem hadistir. Alemi meydana getiren cevher ve arazlar hadis olunca Allah'tan başka her şeyin hadis olduğu ortaya çıkmış olur. Çünkü hadislerin geriye doğru sonsuz olarak devam etmesi mümkün değildir. Bu şekilde eserden müessere ulaşmak suretiyle alemin hadis oluşu ortaya çıkmaktadır. (...) Maturidi'ye göre alem değişikliğe maruz kalmakta ve halden hale intikal etmektedir. Bu ise onun sonradan icat edildiğinin delilidir. Evrendeki varlıklar zaman, şekil ve sıfat bakımından değişik hal ve sıfatlara sahip olduğuna göre kendi başına meydana gelmediği ortadadır. Öyle olsaydı her nesne kendisi için en güzel ve faydalı olanı seçer, böylece kötülük ve çirkinlik ortadan kalkardı. Halbuki her cismin birbirine zıt tabiat ve vasıflar taşıdığını görmekteyiz. Zıtlar kendiliğinden bir araya gelemezler. O halde cismi muhtemel bulunduğu çeşitli şekillerden birini tahsis eden Muhtar bir fail vardır. İrade sahibi failin eseri olan her şey hadis olup her hadis olanın da bir yapanı vardır. Öyleyse cisimlerde mümkün olan çokluk göz önüne alındığında her mümkünün bir müessiri olduğu ispatlanmış olur. (...) Böylece kendi kendine var olması mümkün olmayan bütün maddeler varlığını, dağılma haline engel olan ilim, kudret ve hikmet sahibi bir varlık sayesinde kazanmıştır. (Sistematik Kelam, Lisans Yayıncılık, s.114)
·
121 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.