Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Gönderi

284 syf.
9/10 puan verdi
·
Beğendi
Ünal, Ali. İslam, Bilim, İnsan ve Tarih, Ufuk Yayınları, Eylül 2015, İstanbul  Kitap dört ana başlıktan oluşmaktadır: 1- Din/İslam ve Modern Dünyada Bilim ve Bilimsellik 2- Düşüş ve Miraç Arasındaki İnsan 3- Tarih Felsefeleri ve Kur'an'da Tarih Kavramı 4- Tarih Aynası Bu  bölümler içerisinde uzunlu kısalı makaleler ya da köşe yazıları mevcut. Referanslar bölümü oluşturulan hemen her makalede Bediüzzaman'dan en azn bir alıntı mevcut. Ortalamanın oldukça üstünde ağır bir dili var. Eski kelimeler oldukça fazla Dikkat çeken bazı bölümler şunlar; Batı Dünyasında Gelişme Sebepleri ve Kur'an'ın Hüküm ve Değerlendirmesiyle  Bilim (sf.15) Yazar Batı düyasında bilimsel gelişim sebeplerini hayat anlayışı açısından dünyevileşme, rönesans, ekonomik maksimizasyon, merkantilizm ve kapitalizmin ihtiyaçlarına ve insanların zevk içinde bir yaşam sürme idealine bağlıyor. Batılılar bilimsel temellerin kurucuları ya da mucitleri değil; geliştiricileri idiler. İslam dünyasında tefrit boyutuna varan bilimsel çalışmalar Gazali tarafından bir nevi engellenmiş, sufizm akımları güçlenmiştir. Bilimsel metod böylelikle Endülüs ve Haçlı seferleri yoluyla Batıya kaymıştır. Hakikat ve İzafiyet (sf.41) İzafiyet teörisi materyalist bilimin en büyük rakibi oldu ve bilim mutlak doğruluğunu, yani dogmalığını yine bilim aracılığıyla kaybetti. Oysa hakikat merkezdedir ve değişmez. Bir Açıdan Bilim ve İman (sf. 55) Yazar, iman çerçevesinden bakılmayan ve bu hedefler doğrultusunda kullanılmayan bir bilimin bi kaç yüzyıldır insanlığın başına felaketler getirdiğini ve imansız bir yaklaşımın bu felaketlerin devamına yol açacağını iddia ediyor. Ehli Sünnetin Eş'ari ve Maturidi kanatlarını anlatan yazar aslında ikisine de doğru olarak bakmakta bir beis olmadığının düşünüyor. Maturidiler bilimselliğe daha yakın iken Eş'ariler iman ve tevhide daha yakınlar. Buna göre ateşe Maturidiler Allah tarafından her daim bir yakıcı olma kabiliyeti verildiğini ve zatında yakma özelliği olduğunu düşünürken; Eş'ariler ateşe her daim Allah tarafınan yak emri verildiğini, zatında yakıcı olmadığını, her zaman yakıcı olacağını düşünmemek gerektiğini iddia ederler. Bilim Sermayenin Emrine Girince (sf. 79) Kitapta bir çok yerde de dile getirilen bir konu hakkında ayrıca yazılmış bir köşe yazısı... Einshtein'in "Ekonomik yönden bağımsız bir bilim adamı yoktur" sözüne atıfta bulunarak, sermayedarların ve siyasetçilerin elinde bilimin kötü bazen de gizli amaçlar doğrultusunda kullanıldığını, bunun sebebinin de bilimin Dinden ayrıştırılması olduğunu iddia ediyor. Ekonomi (sf.117) Yazar ekonomi ilminin temel prensiplerini şöyle sıralıyor: 1- "insanın dünyadaki ana vazifesinin dünya tarlasına bu ebedi tohumlarını ekmekten ibaret bulunduğunu gönülden kabullenmek ve hayatı ebedi değerler manzumesi şeklinde buna göre düzenlemek." 2- "kalbi, eşyaya ve dünya hayatına bağlılıktan, hırs ve biriktirme tutkusundan, toplumu da birbirine düşman sınıflara ayrılmaktan kurtarmak, ayrıca, toplum fertleri arasında dayanışma ve yardımlaşmayı, sevgi ve saygıyı temin etmek." 3- "faizi yasaklamak" 4- "aldatmanın her türlüsüne ve spekülatif muamelelere izin vermemek ve imkan tanımamak." 5- "israfı yasaklamak ve bunun karşısında kanaatkarlığın bitmek tükenmez bir hazine olduğu inancını gönüllere yerleştirmek." 6- şükür.
İslam Bilim İnsan ve Tarih
İslam Bilim İnsan ve TarihAli Ünal · Yitik Hazine Yayınları · 20089 okunma
··
33 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.