Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Gönderi

128 syf.
5/10 puan verdi
Cihad kavramını ele alan Caner Bey, bu kitabında Tövbe Suresi’nden Ayeti Kerimeleri ele alırken şöyle bir ibarede bulunuyor. Oysa diyor bu Ayet, Ayet olduğu Sure’nin bütünlüğü içinde okunursa Müslümanlarla savaşan ve aralarındaki anlaşmanın şartlarına uymayanlara yönelik olduğu kolayca anlaşılabilir. Tamam. Tövbe Suresi’nin ilk Ayetini bile okumamız, bu Sure’deki savaş izninin İslam dışındaki herkese yönelik olmayıp, Peygamber ve arkadaşlarına karşı mücadele eden belli bir kitleye karşı olduğunu anlamamızı sağlar. Tövbe Suresi’nden devam ederek şimdi Ayeti Kerimeleri bizlere izah etmeye çalışıyor Caner Bey. Felsefik bir çıkarım bekliyoruz, yapsa amenna. Ama bakalım o nasıl bir tercih yapmış? Tövbe Suresi 12 ve 13. Ayeti Kerimelerde yine bahsedilen hakikatleri ele alırken diyor ki eğer diyor Şafi fıkıhçıları ayeti Sure’nin bütünlüğünden koparmasalar… Hangi Şafi fıkıhçılar? İmam Şafi Hazretleri mi? Hangi fıkıhçılar ayeti, Sure’nin bütünlüğünden ne yaparak kopardılar? Geliyoruz. Kafir olmanın bir savaş nedeni olamayacağı kanaatine kolaylıkla varabilirlerdi. Aksini iddia eden hiç olmadı ki. Kafir olmak savaşmak için yeter ve kafi bir süreç değil. Bu yüzden savaş hukukunu bilmenizi istirham ederiz. Kuran’ı tutarlı, hermeneotik bir yaklaşımda bulunabilmek için en önemli prensip. Kuran’da bu yaklaşımla hareket edemezsiniz. Dolayısıyla bu prensip Kuran’ın tefsir babında bazı alimlerce tercih edilir, bazısınca edilmez. Kuran’ı anlamada tutarlılıksa, bu müfessirlerin elinden anlaşılır. “Kuran’ın bütünlüğünü göz önünde bulundurmak ve ayetleri önce, sonrasıyla siyaksibak”, Arapçasını niye yazmışlarsa hani biliyorum demek için mi acaba, birlikte değerlendirmek olmalıdır. Şafiler, Müslümanların savaşmasını saldırıya uğramaları şartına bağlayan ayetleri neshedildiğini söyleyerek ve birtakım hadisleri kullanarak tezini desteklemeye çalışmışlardır. Caner Bey şimdi Fransa’nın ortasında Müslümanlara zulmedilirse, Çin’de Uygur Türklerine Müslüman oldukları zulmedilirse ve bütün bunların yanında orada Müslümanca yaşamak isteyenlere engel olunursa cihad Müslümanlar için onların haklarının temini adına devletler arasında yapılır zaten. Halka dair değil. Dolayısıyla Şafi ulemasını beyan ederken biraz da mezhep unsurunu aşağı çekmek adına bu kadar bilim altı cümlelerle yazarsanız kitaplarınızı makale düzeyinde olmasını beklediğimiz, okuduğumuzda da bir anlam bulmaya gayret ettiğimiz şeyleri kaçırmış olursunuz. Sübjektif olur bu. Kuran’dan çok daha geniş hacimdeki, ne o? Siyasi amaçlarla uydurulmuş olan hadisleri… Hangi hadisler yazmanız gerekir. İhtiva eden ciltlerden kendi fikirlerini destekleyen hadisleri seçen bazı fıkıhçıların… Bunların hiçbiri bilimsel değil. Hiçbiri gerçek değil kıymetli genç kardeşlerim. Yani siz Caner Bey’in hayatında onu dinlerken evet deve sidiğiyle falan meşhur olmuştur ama bir felsefecidir diyip dinliyorsanız lütfen bu ibarelerini biraz, birkaç kitabınızdan incecik bir kitapçık içindeki hataları görebilirsiniz. Basit bir mevzu çünkü hakikaten basitlik üzerine kurgulamış ama o kurgudaki basitliği yaparken temel hataları çok büyük yapmış. Bu büyük hatalar bizi büyük yanlışlara götürüyor. Kuran’ın diyor önüne geçmiştir pratikte. Bu fıkıhçıların yorumlarını içinde yaşadıkların zamanın siyasi şartlarını göz önünde bulundurarak değerlendirmemiz gerekir. Bir örnek verseydiniz ya. Mesela İmamı Şafi Hazretleri veya İmam Hanefi Hazretleri, İmam Maliki, İmam Hanbeli ve daha nice mezhep İmamları. Siz dört büyük mezhep imamları zannederseniz, o da ayrı mesele. Çok mezhepler oldu. Bunlar meşhur oldu. Mezhepler bir ayrım değil bir bütünleştirme sürecinin gerekliliği. Resulü Kibriya Aleyhisselatü Vesselam’dan bu yana böyle ama şimdi girmeyeceğim o konu için biraz alt yapıya ihtiyacınız var. Şimdi bunu buradan alıyorsunuz ve diyorsunuz ki bu pratikte böyle olmadı. Ama nasıl oldu? Cevap yok. Heh evrimle kapatalım mı konuyu? Gerçi o sidikle falan kapatmayı seviyor ama dur şununla bitirelim. Eğer evrim sürecinde bu arzuların oluştuğu kabul edilirse, evrimi Allah’ın yaratma yolu doğal seleksiyonu Allah’ın yaratma araçlarından biri kabul eden anlayışlar destelenmiş olmaz mı? Niye soru soruyorsunuz, olmaz. Biz de doğuştan var olan bu doğal ve temel arzular eğer bu evrene aşkın bir Allah’ın varlığını gerektiriyorsa, senin yazdığın arzularla ispat edilemez. Çok kötü çünkü. Yani bir ateistin karşısına çıkma ne olur. Bu evrim ve doğal seleksiyonun Allah’a gözlerimizi çevirdiği anlamına gelmez mi? Gelmez. Bu durumda Pierre Charlinden Dophanski’den Francis Colins’e kadar aralarında dönemlerinde farklar olsa da evrimi Allah’ın yaratma yöntemi olarak görenlerin yaklaşımları destek bulmuş olmaz mı? Sen niye kendi adını koymadın ki Caner Bey buraya? Sevgili genç kardeşlerim, Caner Taslaman’a bir bakmak lazım. Genç kardeşlerimiz çok ilgileniyorlar dediklerinde ben bir felsefecinin kitabını okuyacağız. Biraz zaman alabilir demiştim ama inanın bana temel niteliklerin bozuk olacağını hiç tahmin etmiyordum. Bence yeniden felsefeye dönüp, biraz orayı toparlayıp sonra da biraz İslami ilimlerin gerçek fikrini haberdar olup tekrardan bir başa dönmekte fayda var. Caner Bey’e bu haftaki tavsiyem o olacak. Sevgili gençler size de hakikaten yani tarihimizde müthiş isimler varken hani ne derler, şöyle bir tabir vardır ya hani abi böyle bir film varken bula bula buna mı gittin denir ya ne kadar bahtsız bir adamsın. Gişenin çakılmış filmine gidilir mi dediklerinde siz de dersiniz ya hani abi orada da biletin saatini kaçırdım. Lütfen bir dahaki sefere biletin saatini geçirmeyin çünkü hani bu film ikisi bir arada bile değerlendirilse baya sıkıntılı olur. Bu kitabın detaylı incelemesini video olarak ‘’Tevhid Ocağı’’ Youtube kanalımızda izleyebilirisiz. youtu.be/RJ5rcqqhiAU Hadi kalın sağlıcakla
Terör'ün ve Cihad'ın Retoriği
Terör'ün ve Cihad'ın RetoriğiCaner Taslaman · İstanbul Yayınevi · 2011239 okunma
··
178 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.