Allahu Teâlâ'nın, kullarının faydalanmaları için özel nîmetler verdiği birtakım kulları vardır. Onlar bu nîmetleri gereği gibi sarfettikleri müddetçe, Allah bu nîmeti onlarda devâm ettirir. Onlar, bu nîmetleri (gerekli yerlerde sarftan) uzaklaştıklarında Allahu Teâlâ da bu nimetleri onlardan alarak başkalarına verir.
Allahu Teâlâ'nın (insanlar arasında) bir kısım yaratıkları vardır ki, onları insanların ihtiyaçları (nı gidermek) için yaratmıştır. İnsanlar ihtiyaçlarında onlara ilticâ ederler. İşte Allah'ın azâbından emîn olanlar onlardır.
Reklam
Kul, mümin kardeşinin ihtiyâcını gidermeye devam ettikçe, Allahu Teâlâ da onun ihtiyâcını giderir.
Genç bir kimse bir ihtiyara -yaşlılığından dolayı- ikrâm ederse, Allah da ihtiyarlığında (mükafat olarak) ona ikrâm edecek bir kimse ihsân eder.
Müslüman fertlere düşen, vazifelerini hakkıyla yapmaları ve samîmî olarak birbirlerine destek olmaları gerekir.
Çocukların Giyimi
Çocukların kıyafetini seçerken dikkatli olunmalıdır. Kızlara erkek, erkek çocuklara kız kıyafeti giydirilmemelidir. Hele her iki cinsin giyebileceği kıyafetler kesinlikle tercih edilmemelidir. Hem tasarım hem renk bakımından kıyafetler farklı olmalıdır. Erkek çocukların giyeceği siyah ve lacivert renkli elbiseleri kız çocuklara giydirmemelidir. Onlar için kırmızı, pembe ve benzeri renkleri tercih etmelidir.
Reklam
Karşı Cinse Özenmemeli Konuşurken karşı cinsi taklit etmemeli, ona özenmemelidir. Aksi hâlde duygu sapması meydana gelir. Kadın erkeksi, erkek kadınsı tavırlar sergilemeye başlar. Bu da neslin bozulması demektir. Neslin bozulması, Allah'ın koyduğu kanunların bozulmasıdır. Allah'ın koyduğu kuralları bozmak, Allah'a meydan okumaktır. Müslüman kadın şahsiyetini korumalı, Yabancıların oyunlarına gelmemelidir.
Temiz kalp, nazik ve kibar sesi net ve gür cikan bir vicdanla adeta eş anlamlıdır. Bazı hadisler buna benzer bir anlam yakınlığını çağrıştırmaktadır. Bir hadis-i serifte Peygamberimiz (s.a.s.) şöyle buyurmaktadır: "Allah kime hayır dilerse, kalbine, kendisine nasihat edecek bir ikaz edici verir." (Tirmizi, Tefsir, 2).
422 syf.
·
Puan vermedi
·
43 günde okudu
Hadis okumak tercih değil ihtiyaçtır.
Elhamdülillah elhamdülillah, beni bu kitaplar ile rızıklandıran Allah’a hamd olsun. Bu kitabın bir çok baskısı var hangisi daha iyi bilemem ama benim elimde olan kitap biraz eski basımdı. Baskısı önemli değil içindeki bilgiler doğru mu yanlış mı önemli olan bu. Bu kitap neredeyse her Müslümanın bildiği bir kitap. Müslümanım ama bilmiyordum diyen olursada hiç şaşırmam çünkü evvelde her insan öyledir. Bilenler için değil bilmeyenler için bilgilendirme olacak; Evvela bu kitap bir hadis kitabı, her konuda ayrı ayrı ayetler ve hadisler verilmiştir. Benim elimdeki baskı üç ciltten oluşuyor. Çok fazla ağır olmayan her müslümanın bilmesi gerekenler üzerinde durulmuş. Önemli olan neden okumalıyız sorusu, sizce gerek var mı? Bence var. Beni hadis okumaya teşvik eden çok sevdiğim bir hocamdı. Okudukça öğrendikçe çok şey kattı. Birincisi dinimi öğrenmeme ama deliller ile öğrenmeme neden oluyor. İkincisi Benim için en önemli şey hocalarımızın anlattığı ama “iman eksikliğinden” dolayı sürekli hocaları hedef alıp şu yanlış söylüyor vs. cümleler kuran hiç bir alt yapıya sahip olmayan insanlara karşı “hayır doğru söylüyor çünkü böyle bir hadis var.” diyerek hem onların öğrenmelerine hem de hocalarımızın doğru söylediği ortaya çıkıyor. İnsan bilmeyince, nefsinden konuşan insanlara kanıyor. O yüzden siz siz olun okuyunuz, okutturunuz. Hadis okumak bir tercih değil ihtiyaç olması gerekiyor.
Riyâzü’s - Salihîn 3. Cilt
Riyâzü’s - Salihîn 3. Ciltİmam Nevevi · Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları · 2018594 okunma
109 syf.
·
Puan vermedi
·
3 günde okudu
Yazar psikoloji bölümü mezunu binlerce çocuk ve aile seminerleri vermiş bir aile babasıdır. Kitap yer yer çok akademik bir üslup ile yazılmış yer yerde danışanlarıyla olan tecrübelerini aktarmış olması samimi olup akıcı bir dilin oluşmasına sebep olmuş. Günümüz güncel problemlerine hem çocuklar açısından hem anne ve babaların tutumları açısından degerlendirip kısa çözümler sunmuş. Ele aldığı bir çok konuyu hadisler ile desteklemiş ve İslami bir bakış açısı ile açıklamalarda bulunmuş. Genel olarak çocuk eğitiminde anne babaların tutumlarındaki çeşitliliğe göre çocuklardaki davranışların şekillenmesi nasıl oluyor bunun üzerinde durulmuş. Ana başlıklar şu sekilde Çocuk gelişimi Çocuk yetiştirme tutumları ve bu tutumların çocuğa etkileri Çocuk ile iletişim Çocuklarda oyun Çocuk ve televizyon Ailede pedagojik din eğitimi Çocuğa Allah'ı sevdirmenin yolları
Sobe - Anne Baba Olma Sanatı
Sobe - Anne Baba Olma SanatıAbdulaziz Yılmaz · 3 Çivi Yayınları · 202052 okunma
Reklam
80 syf.
·
Puan vermedi
Hadisler Bahçesinden
Allah yolunda birbirlerini sevenler, arşın gölgesinden başka gölge olmıyan o günde, arşın gölgesindedirler. Nurdan minberler üzerinde. Onların mekanlarına Nebiler ve Sıddıklar gıpta ederler. Ravi: Hz. Muaz (r.a.) Sayfa: 232 / No: 7 Ramuz El-Ehadis
Maddeli Hadisler / Peygamber'den İktibaslar 3
Maddeli Hadisler / Peygamber'den İktibaslar 3Kolektif · Hüner Yayınevi · 20074 okunma
134 syf.
10/10 puan verdi
·
Beğendi
Allah için sevmek
Allah'dan ötürü birbirlerine sevgisi olanlar, kırmızı yakuttan bir kule üzerinde bulunurlar. O kulenin üzerinde 70,000 köşk mevcuttur. Onlar yukarıdan Cennete baktıklarında yüzlerinin ışığı, güneşin dünyaya verdiği ışık gibi olur. Cennet ehli "Haydi onları seyredelim" diye seyre çıkarlar. Onların üzerlerinde yeşil sündüsten elbiseler ve alınlarında da: "bunlar Allah uğrunda birbirini sevenlerdir" diye yazılır. Ravi: Hz. İbni Mes'ud (r.anhüma) Sayfa: 107 / No: 3 Ramuz El-Ehadis
Müjdeli Hadisler 1
Müjdeli Hadisler 1Adnan Emiroğlu · Zafer Yayınları · 20076 okunma
Hadis ilminin inceliklerinden...
Soru: Zayıf hadisle amel edilir mi? Bir mevzuda gelen birkaç zayıf hadis, birbirini destekleyeceği için çok tarikten gelen zayıfla amel, ülemāca benimsenen bir prensiptir. Dolayısıyla zayıf hadis deyip geçmemek gerek. Mesele "mürsel hadis" yani senedinde (ravilerinde) kopukluk olan hadisler zayıf olarak sınıflandırılıyor fakat bu onları tamamen geçersiz, işlevsiz kılmıyor. Aynı konuda birkaç mürsel hadis geldiği zaman o konuda hüküm çıkarmaya yeterli olabiliyor.
İçimizi Titreten Hadisler..
Efendimiz'in (s.a.s): "Allah'a yemin ederim ki ya iyiliği ısrarla emreder, kötülükten alıkoyarsınız ya da Allah sizin hepinize azap gönderir. Sonra siz azaptan kurtulmak için dua edersiniz fakat dualarınız kabul olmaz." (Tirmizi)
Zâhir Alimler
Onlardan bir kısmı ise, ilimleri öğrenmiş, zahiri amelde bulunarak görünür günahları da terk etmişlerdir. Lakin kalplerinden bihaber kalmışlardır. Kibir, riya, hased, baş olma ve üstünlük arzusu, akran ve meslektaşlarının kötülüğünü isteme ve insanlar arasında meşhur olma isteği gibi Allah'ın sevmediği sıfatları kalplerinden silmemişlerdir. Bu da bir aldanmadır. Sebebi ise şu hadislerden gafil olmalarıdır: "Riya, küçük şirktir." (Hakim, Müstedrek, IV, 365; Ahmed, Müsned, V, 428; Beyhaki, Şu'abu'l-îmân, V, 333.) "Ateşin odunu yakıp kül ettiği gibi, hased de iyilikleri yakar kül eder." (Ebû Dâvûd, Edeb, 52; İbn Mâce, Zühd, 22.) "Mal ve şeref tutkunluğu, kalpteki nifak tohumunu yeşertir; tıpkı suyun bitkileri büyüttüğü gibi..." (Bu rivayetin kaynağı bulunamadı.) Daha nice hadisler mevcuttur. "O gün, ne mal fayda verir ne de evlât. Ancak Allah'a temiz bir kalp ile gelenler fayda görür." (Suara 26/88-89.) ayetinden de gafildirler. Onlar kalplerinden gafil ve dış görünüşleriyle meşgul olmuşlardır. Oysa kalpten yönelmeyenin taatleri sahih olmaz. Bu kişi, bir hastaya benzer ki, kendisi uyuz hastalığına yakalanmıştır ve doktor kendisine, ilgili merhemi sürüp ilacı içmesini söyler. Fakat o, merhemi bedenine sürdüğü halde ilacı içmez. Hastalığının dışına yansıyan kısmını izale eder, ama içindekini yok edemez. Halbuki hastalığın kaynağı içindedir. Dolayısıyla hastalığı hiç eksilmez, devamlı surette artar. Şayet içindeki yok olacak olsa dışı da rahat edecektir. İşte, bu şekilde kalpte pislikler gizli olduğu müddetçe, izleri insanın dışında, azalarında ortaya çıkacaktır.
Resim