128 syf.
·
Puan vermedi
·
3 saatte okudu
Kadın Ve Düşünceler
Kadın hareketinin belki de en net bir şekilde dile getirildiği ve bu alanda önemli kitaplardan biri olma özelliği taşıyan Kendine Ait Bir Oda, Virginia Woolf’un kaleme aldığı, feminist yaklaşımın her ne kadar derinlerde irdelense de okumanın belki de en kolay olduğu kitapların başında yer almaktadır. Bu denli kolay okunup anlaşılmasının elbette
Kendine Ait Bir Oda
Kendine Ait Bir OdaVirginia Woolf · Kızıl Panda Yayınları · 037,7bin okunma
+ Hiç değilse içimde kalmadı mantığı ")
Aman bir şey olmaz mantığı sağlıklı bir insan mantığı değildir. Bu hastalıklı cahilce rahatlığa kapılmamak çok önemli.
Sayfa 48 - Destek Yayınları | Felsefe: 23Kitabı okudu
Reklam
Şahsiyet Meselesi:))
Hiçbiri insanı insan yapan şeyin şahsiyet olduğunu, bütün ilimlerin, bütün tecrübelerin yalnız bunu temine yaradığını anlamamıştır. (…) Bir insanın, bilgisi, düşünceleri, mantığı, ahlakı, hülasa her şeyiyle bir kül** olduğunu henüz anlayan yok. Bu muhtelif taraflar bir insanda ne kadar ayrı çehre gösterirse göstersin, bir noktada birleşir ve bir ahenk vücuda getirirler. O nokta da şahsiyet dediğimiz şeydir.
Sayfa 247 - Yapı Kredi Yayınları 70. Baskı **bütünKitabı okudu
Artık ne üstlenmek, ne görev yüklenmek, ne benimsemek, ne de tepki göstermek…Bu tutum ölüm karşısında yiğitlik değildir hep, en korkulur durumda yaşamın korunması olarak bu yazgıcılığın güçlü sağduyusu sindirimsel işlemin yozlaşmasından, yavaşlamasından dolayıdır, daha doğrusu bir türlü kış uykusu isteğidir. Bu anlayışla birkaç adım ilerleyince bir gömütün içinde haftalarca uyuyan Hint fakirine ulaşırız…Tepki göstermek tükenmeye yol açtığından hiç tepki göstermemeli artık: olayın mantığı böyle. İnsanı hınç duyguları gibi hızlı tüketen başka bir şey yoktur. Kızgınlık, sayrısal güceniklik, öç alma güçsüzlüğü, öç alma isteği, susuzluğu, her türlü ağu kusma – tüm bunlar bitkin bir insan için en kötü tepki türleridir: sinirsel gücün hızla tükenişi, zararlı salgıları sözgelişi midede safranın sayrısal kabarması bununla bağlantılıdır. Hınç, bir sayrı için, yasaktır- k ö t ü c ü l olandır: üstelik en doğal eğilimdir. – Bu gerçeği o derin fizyolog Buda kavramıştı. Birtakım acınası yaptırımlarla karışmış olan Hıristiyanlıktan ayırmak için, s a ğ l ı k k o r u m a diye nitelenen onun “dini”nin etkisi hıncın yenilgisine dayanmaktadır: ruhu h ı n ç t a n kurtarmak.
Evrenin şakası. Yaşayacak binlerce günü olan yüce bir insan. Bu günlerin o çocuk için olabildiğince mutlu ve güvenli geçmesini isteyen bir insana dönüşmüş olmamın hiçbir mantığı yoktu, ama eğer Dünya'ya mantık aramaya gelirseniz asıl meseleyi gözden kaçırırsınız. Hatta çok fazla şeyi kaçırırsınız. Arkama yaslanıp gökyüzünü içime çektim ve anlamaya çalışmayı bıraktım. Gece çökene, uzak güneşler ve gezegenler üzerimde daha iyi bir yaşamın reklamını yapan panolar gibi parlayana kadar orada kaldım. Başka gezegenlerde ileri zeka seviyesiyle birlikte gelen huzur, sakinlik ve mantık vardı. Bunları istemediğimi anladım. Var olan en egzotik şeyi istiyordum ben. Bunun mümkün olup olmadığını bilmiyordum. Muhtemelen değildi, ama vazgeçmeden önce emin olmalıydım.
Gerçek onu aradığımız için,onsuz olamayacağımız için gereklidir,her işin başı olduğu için,bütün yaratıcılığımız,insan olmamızın sırrı,haklıdan yana olmamızla,gerçekle mümkün olduğu için bağlıyız ona. Bu bir tutkudur,tutkunluktur,mantığı hesabı olmayan bir tutkunluktur,insanoğlunun içinden,ruhundan bu duyguyu söktün mü kuraklık başlar,çölleşir dünya,hiçbir şey yeşermez,bitmez!Koskoca bir boşluk kalır,gerçekten koptuk mu,düşüncelerimiz fahişeleşir,kendini her gün başkasının kolarında bulan söz orospusu oluruz!..
Sayfa 66
Reklam
397 syf.
·
Puan vermedi
·
35 günde okudu
İki lider: Mustafa Kemal Paşa ve Enver Paşa İkisi de aynı yıl doğdu. İkisi de kurmay subay İkisi de Türk davasına gönül verdi. Ama; Biri başardı, biri başaramadı. Biri imparatorluğun çöküşünde anılırken, diğeri yeni bir ülkenin doğuşuyla anıldı. İki büyük değer Biri vatanı kurtardı; Türkiye Cumhuriyetini Kurdu. Diğeri Turanı kurmak istedi; Pamir Dağlarının etekle-rinde istilâcılarının kurşunlarıyla şehit düştü. Biri Türkiyenin öncüsü, diğeri Türk dünyasının öncü-sü, Bir iki devi bir kitapta bir araya getirdik. Mustafa Kemalin mantığı, Enver Paşanın roman-tizmi... Mantık da gerek, romantizm de... Akıl ve ruh birleşiyor..
Bir Vatan İki Reis
Bir Vatan İki ReisÇınar Özkan · Kamer Yayınları · 2019277 okunma
160 syf.
10/10 puan verdi
İNCELEME OLUR YA DA OLMAZ, HİSSETTİKLERİM.
Asıl hayat teferruattan ibarettir. Bizim mantığımız ile hayatın mantığı asla bir tutmaz.. Kendime söyleyemediklerimi söyledi bana, kendime de getirdi, pusula oluverdi. Yaşanılan o acının, o kendini bilmezliğin, o ayrılık sonrası sersemliğin tanımı bu.. "iyileşmiştim ya ben, nerden çıktı şimdi bu kitap." Bir şeyin geçmiş olması diyaloglardandır, nasıl oldun? -iyileşiyorum..Oysa geçen şey geçmesi gereken bir şey olmuyor çoğu zaman. Durup bakıyorsun, geçen zaman, dağlardan, ovalardan, yollardan geçen beden: bedenden geçemeyen anlar, anılar...yaşamın her anında bir kesit aslında. Bu günü var eden, duygular bir ses, dinlenen bir şarkı, okunan bir söz, burna dolan bir koku... Yarını dümdüz düşünemediği gibi, bu günü de var edemiyor insan, var oluşu an üzerine kurulu olmasına karşın. "Kalkın arayın sevdiklerinizi, yarına iyilik bırakmak, yarını iyileştirmek için..." Koca bir yükün gittiği zamanları hatırlatıp üzmüş olsa da.. acıyı bu kadar güzel bu kadar bizden yazan o efsane kahramanımıza diyorum ki "sen hiç ölmedin." ~ William Shakespeare'den / kaybettiği yerde bekleyenlere.. Kader mi aşkı kovalar, yoksa aşk mı kaderi, kimseler çözemedi bu bilmeceyi.. hoşça kal! değerin çok yüksek, tutamam seni, sen ancak görenleri seversin, ben körüm. Sen ne kadar kalsan da geliyorsun benimle.. Ben ne kadar gitsem de kalıyorum seninle... Öğret bana, nasıl unutulur düşünmek? oysa benim ruhumda savaş var, durmadan ölüyor.
Kürk Mantolu Madonna
Kürk Mantolu MadonnaSabahattin Ali · Yapı Kredi Yayınları · 2021313,5bin okunma
Hiçbir şey olamadı, bari öğretmen olsun??? Merhaba yeni yaşım!
Buradaki sıkıntılı konu, temel düşünceler ve rol modelleridir. Yani biz temel düşünce diye çocuklara ne veriyoruz, ne kadar kullanılabilir bilgi öğretiyoruz? Yoksa biz kullanılabilir bilgiler dışında ansiklopedik ve gereksiz bilgiler öğreterek bu çocukları oyalıyor muyuz? Evet, oyalıyoruz. Rol modellerimiz doğru modeller midir? Tartışılır. Türkiye'de temel sorunlardan biri insan kalitesidir . Bunun daha vahim olanıysa Türkiye'deki öğretmen kalitesidir. Herkesin bildiği, Hiçbir şey olamadı, bari öğretmen olsun, mantığı Türkiye'de yıllardır geçerlidir. Bu mantıkla yetişmiş, ki yetişmek sözcüğü de uygun değil burada, bu mantıkla oluşmuş öğretmenin öğrenciye rol model olması pek beklenemez...
Duygusal olmanın bedelini her zaman ağır ödedim. Hayatımın her anında duygularımla hareket ettim. Kendime çoğu zaman "Mantık mı? Duygular mı" diye soracak fırsatım oldu. Hiç bir zaman mantığı seçmedim. Kaybedeceğimi bilsem de her zaman "Duygularım." dedim. İşte bu yüzden kaybeden her defasında bendim. Çünkü güzel sevdim. Hiç kimseye kötülükle gitmedim. Gidebileceğim herkese iyilikle gittim. Kalın kafalı insanlar için her zaman ince düşünen de bendim. Herkesi kendim gibi zannettim. İşte acıyı tam olarak da burada hissettim. Ben bütün İyi niyetimi, insanlara iyilikle gittiğim yolda tükettim. Dünya ve insanlar hassas kalpler için kor ateşli bir cehennemmiş. Çok sonra fark ettim... 🕊
Reklam
Bakış açısı
Kanaatime göre dünyada iki tür insan yapısı ya da bir başka ifade ile insan anlayışı var ve her gün bunlarla karşı karşıyayız. Birincisi insan yapı olarak ya Reaktiftir, ya da proaktif . Reaktif yapıya sahip olan insan; her olayda suçu, bahaneyi kendisi dışında, eşinde ya da sevgilisinde, iş yerinde ya da patronunda, okulunda, müdüründe ekonomide, siyasette, hükümette vb bulur. "Ben ne yapabilirim ki, olmuyor, yapamıyorum, asla yapamam" mantığı içinde hareket eder. Hiç bir çözüm yolu aramak için uğraşmaz bir ömür boyu.Bahaneler ve suçlamalar arkasına saklanır durur. Proaktif yapıya sahip olan insan ise; olumsuz bir durum olduğunda önce sorumluluğu kendinde davranışlarında arar. Hep çözüm odaklı olur. Beynini her an diri ve canlı tutarak düştüğüm yerden yeniden daha güçlü olarak ayağa kalkar ve yoluna devam eder. Önce kendine sonra da çevresine ve hatta bütün dünyaya yaşama zevki, başarı, moral verme, çalışma, inanma vb güzel hasletleri kazandırmaya gayret eder. Bir ömür boyu . Bu insanlar , benim tabirimce "Farklı farkında ve ezber bozan insanlardır. ' KK
Toplumumuzun özellikle aydın kesiminde gözlemlenen bir diğer kaçış mekanizması ise, duygu, sezgi ve duyarlık gibi içsel yaşantıların yerini düşüncenin almasıdır. Yaşamak, yaşantı üretmeyi, yaşama katılmayı, yorum yapmak yerine duygusal tepkiler verebilmeyi ve içsel yaşantılarımızı algılamaya çalışarak o doğrultuda hareket edebilmeyi içerir. Ama bu, düşünmeden yaşamak anlamına de gelmez. Çünkü ancak ilkel toplumların üyeleri, olgunlaşmamış yetişkinler ve çocuklar düşünce ve mantığı gereğince kullanamazlar. Yoksa düşünce, benliğimizin ayrılmaz bir parçasıdır. Ama Batı toplumlarında düşünce ve mantığa verilen önemin giderek abartılmış olması, bu gelişmelerin insanı kendisine yabancılaştırmakta mı olduğu sorusunun ortaya atılmasına ve İkinci Dünya Savaşı'ndan bu yana karşıt bazı tepkilerin oluşmasına neden olmuştur
"Azizim, insanlar mantığı ne dediklerini ayırt etmek için değil her dediklerine mantığa uydurmak için icat etmişler. Şimdi sana desem ki falanca kralın oğlu dünyaya gelmiş o millet şenlik yapıyor. Bu sözleri hiç şaşırmaz ve belki de bunu pek doğal bulursun. Fakat bir kere düşün, düşün ki: -Evvela, çocuğun yaşayıp yaşamayacağı bilinmez; -İkincisi iyi adam olup olmayacağı da bilinmez; -Üçüncüsü insan olduğu için iyiden ziyade kötüye meyledeceği pek muhtemel; -Dördüncüsü kralın oğlu olduğu için kibirli zorba bencil ve biraz cahil olması da öngörülebilir."
"Belinsky önce dünyayı olduğu gibi kabul ediyor. Kendi acılarına da aynı sessizlikle boyun eğiyor. Herkes kendi acısına katlansın. Dünyanın mantığı böyle) Fakat başkalarının acı çekmesini kabul eden insan, aynı güçle sürdüremez yaşantısını. Ve eğer insan başkalarının acı çekmesini kabul edemiyorsa dünyada haksız olan bir şey vardır ve tarih bu noktada mantıkla bağdaşamaz."
İletişim yayınlarıKitabı okudu
Resim