Barok Resim ve Heykel Sanatı

Nilüfer Öndin
Versailles Sarayı
Siyasal gücün sanat üzerindeki etkisi en çarpıcı şekilde Versailles Sarayı'nda görülür. Versailles Sarayı kendi iç dinamikleriyle siyasi yapının sanatsal platformu yönlendirmesinin örneği olup Fransiz monarşisi ve onun değerlerini görselleştirir.
Barok Resim ve Heykel Sanatı
Barok Resim ve Heykel Sanatı
Strozzi bu yapıtı ile yaşamın geçiciliğiyle ilgili gerçeği göremeyenlerin temsili olarak yalnızca süslenmeye odaklanan bir kadını tasvir eder. (Strozzi, Ayna Karşısında Yaşlı Kadın, y. 1615)
Barok Resim ve Heykel Sanatı
Barok Resim ve Heykel Sanatı
Reklam
Carracci güzel olan her şeyi bir araya getirmiştir, Raffaello'nun zarif çizgilerini, Michelangelo'nun anatomisini, Tiziano'nun renklerini, Giulio Romano ve Mantegna'nın hayal gücünü..
Barok Resim ve Heykel Sanatı
Barok Resim ve Heykel Sanatı
(Annibale Carracci, Kasap Dükkânı)
Masumların Katli
"Ramada bir ses işitildi, ağlayış ve çok figan, çocukları için ağlayan Rahel teselli edilmek istemez, çünkü onlar yok" (Matta 2:16-18)
Barok Resim ve Heykel Sanatı
Barok Resim ve Heykel Sanatı
Golyat'ın Başı ile Davud
Son yıllarında yaptığı Golyat'ın Başı ile Davud (1609-1610) adlı çalışması çift otoportredir. Zira Davud Caravaggio'nun gençliğini, Golyat ise olgunlugunu ifade eder. Biri güzel ve safken diğeri hayvani ve vahşidir.
Barok Resim ve Heykel Sanatı
Barok Resim ve Heykel Sanatı
Dokuların Sanatı
Bernini'nin kıvrımlara heykelde kazandırdığı yüce biçim altında yaparlar; mermer, artık bedenle değil, bedeni de tutuşturabilecek ruhsal bir serüvenle açıklanan kıvrımları sonsuza taşır, sonsuzca kavrar. Bu artık yapıların değil, dokuların sanatıdır...
Barok Resim ve Heykel Sanatı
Barok Resim ve Heykel Sanatı
Reklam
İshak'ın Kurban Edilişi (1601-1602)
Caravaggio boyun vurularak gerçekleştirilen infaz sahnelerinden çok etkilenmiş olmalıdır ki eserlerinde bu temayı sıkça ele almıştır...
Barok Resim ve Heykel Sanatı
Barok Resim ve Heykel Sanatı
Yudit ve Yardımcısı Holofernes'in Başı İle
"Holofernes'in kılıcını alır ve iki darbe ile kafasını keser. Dışarı çıkıp kesik başı bir heybeye koyması için yardımcısına verdikten sonra iki kadın, düşman karargahını terk ederek Betulya'ya geri dönerler. "
Barok Resim ve Heykel Sanatı
Barok Resim ve Heykel Sanatı
Aziz ters gerildiği çarmıhta başını kaldırarak şehit edilişinin bilincinde olduğunu anlatmak ister gibidir. Eserde herhangi bir kan veya acı izi yoktur, Aziz Petrus yaşı nedeniyle yıpranmıştır. Çaresizlik içinde ölümü kabul etmesi ve sakinliği, cellatların görevlerini yaparken sarf ettikleri güç ile tezatlık yaratmaktadır.
Barok Resim ve Heykel Sanatı
Barok Resim ve Heykel Sanatı
Elini Kertenkele Isıran Çocuk
Çocuğun kertenkele tarafından ısırılan eline kanlar bulaşmış, diğer eli de çektiği acı sonucu kıvrılmıştır. Atölyesinin yansımasının görüldüğü vazoda bulunan gülün benzerini Caravaggio, çocuğun kulaginin arkasına da yerleştirmiştir. Kertenkele tarafından eli ısırılan çocuğun kendini geriye çekmesi ve yüzündeki acı, Caravaggio'nun beden dilini çok iyi analiz ettiğinin bir göstergesidir.
Barok Resim ve Heykel Sanatı
Barok Resim ve Heykel Sanatı
100 öğeden 21 ile 30 arasındakiler gösteriliyor.