Bir Sevgili Gibi Yaşamak Savaş, Kimlik ve Vicdana Dair

8,5/10  (2 Oy) · 
6 okunma  · 
1 beğeni  · 
357 gösterim
Bugünlerde asıl savaş, insan kalmak için veriliyor.

Kendi halkının güvenliğini korumak bahanesiyle binlerce masumun kanını akıtmakta bir sakınca görmeyenler ile insan hayatının dünyanın her yerinde aynı pahada olduğunu savunanlar arasında.

Tek doğru değer bizimkisi diyerek ötekileri cezalandırma hakkını kendilerinde bulanlarla, "öteki" olmadan biz de yokuz diyenler arasında. Dünyaya iyilik dağıtmaya kalkışanlarla, bu tür bir iyiliğin kötülük üreterek yapılamayacağını savunanlar arasında.

Tahakküm, haz, kibir veya zorbalık gibi insana ait her sorunun yanıtı, yine insanın içindedir. Korku ile umudun birleştiği yerde. Nihayetinde vahşet ile direniş arasındaki o ince çizgide başlayıp bitmiyor mu insanlığımız?
(Tanıtım Yazısından)
Dilek Aykut 
 28 Tem 01:26, Kitabı okudu, 17 günde, Beğendi, 8/10 puan

Öncelikle şunu dile getirmek isterim. Kitabı okumak için sadece 4 günüm oldu. Kitabı uzun sürede bitirmiş olmam kitap hakkında olumsuz seyler düşünmenize neden olsun istemem. :)
Kitabı alırken İlk başta aşk ile ilgili olduğunu düşündüm. Daha sonra herhangi bir sayfayi açtım. Din ile ilgili sözler vardı. Bu seferde dini bir kitap olduğunu düşünmeye başladım. Kitabı okumaya baslarken de tahminlerimde yanildigimi gördüm. Yazar yaşanan olaylar hakkında eleştiriler yapip, sorular sormuş . Siyasi bir kitap . Okurken farkında olmadan ben de elestiriler yapmaya başladım. Yazarın üzerinde durduğu bazı konular çok hoşuma gitti. Kitap hakkında daha çok fikir sahibi olursunuz diye sizlere birkaç alıntıyı paylaşmak istiyorum.
'Kazanmayı bilmeyen; hayatlarında ilgi olarak yalnızca dayak, anlayış yerine de hakaret gören, yoksul ve yoksun çocukların 'kayıp çoğunluğu' oluşturduğu bir ülkede yaşıyoruz. Şanslı azınlık oluşturan 'öteki'çocuklar ise tam tersine kaybetmeye bilmiyor. Alacalı bulacalı bir tüketim dünyasına doğan çocukların anne babaları da başarının tanımını rekabet olarak yapıldığı bir kuşağın gençleri.'

"Kazanmayı bilmeyen; hayatlarında ilgi olarak yalnızca dayak, anlayış yerine de hakaret gören, yoksul ve yoksun çocukların 'kayıp çoğunluğu' oluşturduğu bir ülkede yaşıyoruz. Şanslı azınlık oluşturan 'öteki'çocuklar ise tam tersine kaybetmeye bilmiyor. Alacalı bulacalı bir tüketim dünyasına doğan çocukların anne babaları da başarının tanımını rekabet olarak yapıldığı bir kuşağın gençleri."
"Müslüman halkların dini hassasiyetlerini birer yem gibi ortaya sürmenin, medeniyetler çatışmasını biraz daha gerçek kılmaktan başka nasıl bir yararı dokunuyor sizce? Hele bu tartışmaların bir parçası olarak bazı ayetler üzerinden Kur'an'ın veya sünnetin kadınların dövülmesini teşvik ettiği iddialarının yükselmesi karşısında ne hissediyorsunuz? "
" İnsanın sorası geliyor ister istemez. Peki öğrenciler arasındaki öldüren şiddet veya üçüncü dünya ülkelerinde çocuk işçilerin uluslararası şirketler tarafından üç kuruşa sömürülmesi gibi 'ciddi' konular hangi sınıfın ilgi alanına girecek ? Görünen ve görünmeyen şiddet, hep başkalarının çocuğunu mu vurmayı sürdürecek ?Kahkahalar eşliğinde?"

Kitaptan 2 Alıntı

Dilek Aykut 
12 Tem 21:22, Kitabı okudu, İnceledi, Beğendi, 8/10 puan

Sadece iktidara sahip olanı takip etmekle ve kendini bu iktidarın iki dudağı arasındaki kararlara bağımlı hale getirmekle kimse özgür olamaz. Bu yalnızca kendi haz ve tutkularına köleliği getirir.

Bir Sevgili Gibi Yaşamak, Leyla İpekçi (Sayfa 64 - Timaş)Bir Sevgili Gibi Yaşamak, Leyla İpekçi (Sayfa 64 - Timaş)
Dilek Aykut 
13 Tem 11:28, Kitabı okudu, İnceledi, Beğendi, 8/10 puan

Kazanmayı bilmeyen; hayatlarında ilgi olarak yalnızca dayak, anlayış yerine de hakaret gören, yoksul ve yoksun çocukların 'kayıp çoğunluğu' oluşturduğu bir ülkede yaşıyoruz. Şanslı azınlık oluşturan 'öteki'çocuklar ise tam tersine kaybetmeye bilmiyor. Alacalı bulacalı bir tüketim dünyasına doğan çocukların anne babaları da başarının tanımını rekabet olarak yapıldığı bir kuşağın gençleri.

Bir Sevgili Gibi Yaşamak, Leyla İpekçi (Sayfa 120 - Timaş)Bir Sevgili Gibi Yaşamak, Leyla İpekçi (Sayfa 120 - Timaş)