Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Florasa'daki Büyük Katedralin Hikayesi

Brunelleschi'nin Kubbesi

Ross King

Sözler ve Alıntılar

Tümünü Gör
Özellikle geceleri, ruhumdaki heyecanın içimi kaygılarla doldurduğu zamanlara alışkın olduğumdan, o acı kaygılardan ve hüzünlü düşüncelerden kaçmak için kafamda bir makine tasarlarım; ağırlıkları yerinden oynatıp taşıyan, büyük ve harikulade şeyler yaratmayı mümkün kılan bir makine.
Antik Romalılar
Antik Romalılar yıldırımla mücadele için kuşkulu bir yöntem uyguladıkları bilinmektedir.Kartallara ve yavru foklara hiç yıldırım çarpmadığına inandıkları için,bu hayvanların leşlerini duvarların içine gömer,yıldırımları bu yolla savuşturmaya çalışırlardı.
Sayfa 166 - Kitap deyince yayınları
Reklam
Filippo'nun bütün başarıları dikkate alındığında, bu resmi saygı gösterileri bize pek mütevazı görünebilir. Ama hiçbir Avrupalı mimar ya da mühendisin, yaşarken de öldükten sonra da onun kadar ünlenmediğini rahatlıkla söyleyebiliriz. Biz bugün Michelangelo, Andrea Palladio ya da Sir Christopher Wren gibi mimarlara hayranlık duymaya öyle alışmışız ki, mimarların ve mimarlığın saygı görmediği bir çağı hayal etmekte zorlanıyoruz. Oysa Ortaçağ mimarları hemen hemen isimsizdir. Gotik üslupta yükselen ilk kilise olan St. Denis'i inşa eden yapı ustasının adı kayıtlara hiç geçmemiştir. Kötü yazgılı Beauvais Katedrali'nin üç yapımcısı ise belgelerde yalnızca Birinci Usta, İkinci Usta, Üçüncü Usta olarak geçer. Arnolfo di Cambio ile Neri di Fioravanti hakkındaki bilgiler biraz daha fazladır. Ama tarih bilimi bize ikisinin de nerede doğup nerede öldüğünü söylemediği gibi, kişilikleri ve emelleri konusunda da hiçbir bilgiye sahip değiliz. Bu isimsizliğin nedeni kısmen, Eski ve Ortaçağ yazarlarının el işçiliğine karşı önyargılı olmasıdır. İnsanoğlunun başarıları arasında mimarlığı aşağıda bir yere koymuş ve eğitimli bir adamın işi olarak görmemişlerdir. Cicero mimarlığın çiftçilik, terzilik ve metal işçiliğiyle aynı düzeyde bir el sanatı olduğunu iddia etmiş; Seneca ise Ahlaki Mektuplar'ında onu dört sanat kategorisi içinde en alt sıraya, ”alelade ve aşağı” (volgares et sordidae) işler arasına koymuş, bu tür işlerin yalnızca el becerisi olduğunu ve güzellik veya şeref iddiası taşımadığını söylemiştir.
Sayfa 159Kitabı okudu
"Ama usta bir mühendis olan Taccola bile bu tasarımın karşısında afallamışa benzer; Gemiyi tarif etmeye çalışır, ama kaleminin kendisini yüzüstü bıraktığını fark eder. Hayal kırıklığına uğramış bir halde, "Bilinsin ki her bir ayrıntıyı izah etmek mümkün değildir" diye yazar: "Deha çizimde ya da yazıda değil mimarın zihninde ve zekasındadır"."
Sayfa 117Kitabı okudu
Her bir ayrıntıyı izah etmek mümkün değildir
Deha çizimde ya da yazıda değil mimarın zihninde ve zekâsındadır.
Sayfa 117 - E YayılinlarıKitabı okudu
Özellikle geceleri, ruhumdaki heyecanın içimi kaygılarla doldurduğu zamanlara alışkın olduğumdan, o acı kaygılardan ve hüzünlü düşüncelerden kaçmak için kafamda bir makine tasarlarım; ağırlıkları yerinden oynatıp taşıyan, büyük ve harikulade şeyler yaratmayı mümkün kılan bir makine.
Sayfa 64
Reklam
100 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.