Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

 İlk Dönem İslam Tarihinde Savaşlar

El-Meğazi

İbn Şihab ez-Zühri

Sözler ve Alıntılar

Tümünü Gör
Ömer'in Şura'dakiler Hakkındaki Sözleri
Özet Şeklinde Bir Alıntıdır: "Mugire dedi ki: "Yerine halife olarak birini bırak," dedim. "Kimi?" dedi. "Osman," dedim. Ömer dedi ki: "Onun, akrabalarına düşkün olması ve onları tercih etmesinden endişe ediyorum." Mugire dedi ki: "Abdurrahman b. Avf," dedim. O da "Zayıf bir
Sayfa 135 - Ankara Okulu
Ashabın Ömer'den Çekinmesi
Özet Şeklinde Bir Alıntıdır: Abdürrezzak, Ma'mer'den, o da Zühri'den, o da Kasmı b. Muhammed'den, o da Esma bint Umeys'ten şöyle dediğini rivayet etmiştir. "Yerine halife olarak Ömer'i mi bıraktın? O, elinde yetki yokken bize sert davranıyordu. Hükümdar olursa bie karşı daha zorba ve şiddetli olur. Allah ile karşılaştığında ona ne diyeceksin?" dedi. Hz. Ali hutbesinde Ömer b. Hattab hakkında der ki: "Hilafeti öyle sert ve kaba bir yere attı ki sertliği insanı derinden yaralar, oldukça kaba davranırdı. Hilafeti boyunca düştü, sürçtü. Habire özür diledi, Hilafet sahibi, huysuz bir deveye binmişe benzerdi. Öyle bir deve ki yularını çekse burnu yırtılır, yaralanırdı, dizginlerini salsa nefsini yokluğa, helake atardı." el-Cemel c.62 / el-İkdu'l-Ferid c.4 / Mecmau'l-Emsal c.1 s.197
Sayfa 137 - Ankara Okulu
Reklam
Hz Fatıma'nın Ebubekir'e Nefretle Vefat Etmesi
"Fatıma ve Abbas Resulullah'ın mirasını istemek için Ebubekir'e geldiler. Onlar, o sırada Hz Peygamber'in Fedek'ten payına düşeni, Hayber'den ona düşen hissesini istiyordular. (Allah Resulullah'a onları fatımaya vermesini emretmişti. Yani Ebubekir Fatımanın hakkını elinden aldı.) Ebubekir dedi ki: "Resulullah'ı: "Bize mirasçı olunmaz, bizim bıraktığımız sadakadır." Derken işittim. (Bu hadis sadece Ebubekir'den gelmektedir ve o güne kadar da duyulmamıştır. Kur'an birsürü peygamber'in varislerine miras bıraktığını kaydeder.) Ravi dedi ki: Fatıma, Ebubekir'i bıraktı, oradan uzaklaştı ve bu huusta, ölünceye kadar bir daha onunla konuşmadı. Fatıma ölünce Ali onu gece gömdü ve onun ölümünü Ebubekir'e de haber vermedi." Anlaşılan o ki Resulullah'ın "Onun öfkesi benim, benim öfkem Allah'ın öfkesidir." dediği kızı Ebubekir'e öfkeli bir şekilde vefat etti. Taberi Tarih'inde ve Ebil Hadid Şerh-i Nehcü'l Belağa'da Fatıma'nın Ebubekir'i Resulullah'a şikayet ettiği, Ebubekir'in keşke halife ben olmasaydım. Fatımanın öfkesi beni bulmasaydı diyerek ağladığı kaydedilir.
Sayfa 158 - Ankara Okulu
Resulullah'ın Ölüm Anı
Özet Şeklinde Bir Alıntıdır: "Resulullah'a ölüm gelince, o esnada evde Ömer b. Hattab'ın da ararlında bulunduğu bazı kimseler vardı. Hz Peygamber şöyle dedi: "Bana yazı malzemesi getirin de kendisinden sonra aspmayacağınız bir yazı yazayım." Ömer dedi ki: "Şüpheiz ki ağrısı Resulullah'ı galebe çalmıştır. Yanınızda Kur'an vardır, Kur'an bize yeter." Bunun üzerine ev halkı ihtilafa düştü ve tartıştılar. Onlardan bazıları "Yazı malzemesini getirin de Resulullah sizin için kendisinden sonra sapmayacağınız bir şey yazsın," dedi. Bazıları Ömer'in dediğini söyledi. Reulullah'ın yanında anlaşmazlık ve boş özler artınca Resulullah: "Kalkınız!" dedi. Ubeydullah dedi ki: İbn Abbas şöyle diyordu: "En büyük felaket, Resulullah ile onlar için yazacağı bu yazının araına engel olan ihtilaf ve gürültüleriydi." İş Odur Ki: Resulullah Buhari'de nakledilen bir hadiste buyuruyor ki: "Benden sonra ümmet fesada düşecek ve ihtilaf çıkacaktır." Buhari'deki bu hadisteki fesadın sebebi Ömer b. Hattab'ın bu davranışı olmalıdır. Resulullah'ın buyruğundan anlaşılıyor ki eğer bu vasiyet yazılsa idi ihtilaf olmayacaktı. Resulullah'tan sonra Ümmetin ihtilaf ettiği tek şey sonraki halifenin kim olacağı idi. Bunun delili yine el-Meğazi'de Ömerden gelen şu sözdür: "Bu biat vesilesiyle olası fitnenin..."Ben diyorum ki Gadir-i Hum'un tescilinden korktu ve Resulullah'ı susturdu.
Sayfa 127 - Ankara Okulu
Zührî
''Vallahi , gökten bir münadi 'Allah , yalanı helal kıldı ' diye seslense ben yine de yalan söylemem.
Ankara OkuluKitabı okudu
الم تر إلى الذين بدلوا نعمة الله كفرا واحاوا قومهم دار البو ار. ''Allah'in nimetini küfre değişenleri ve kavimlerini helak yurduna surukleyenleri görmedin mi ? الم تر إلى الذين خر جوا من ديارهم و هم ألوف حذر الموت. ''Binlerce kişi oldukları halde ölüm korkusuyla yurtlarını terk edenleri görmedin mi ? قد كان لكم اية في فئتين التقتا فئة . ''Şüphesiz karşı karşıya gelen iki toplulukta sizin için bir ibret vardır. ''
Ankara OkuluKitabı okudu
Reklam
Tarih Nasıl Tahrif Edilir.
Özet Şeklinde Bir Alıntıdır: Hudeybiye metnini yazan kişinin Ali b. Ebu Talip olduğu su götürmez bir kabuldür. Daha önceki Muaviye ve Sıffin savaşı adındaki 5 bölümlük yazımı okuyanlar bu tahriflere örnekleri görebilirler. Konumuza gelelim. Abdürrezzak şöyle dedi: Ma'mer bize haber verdi ve şöyle dedi: "Hudeybiye günü antlaşma metnini yazan kişi Zühri'ye sordum, güldü ve "O, Ali b. Ebu Talib'dir." dedi. Eğer sen şunlara-Ümeyyeoğullarına- sorsaydın sana "Osman" derlerdi," dedi."
Sayfa 47 - Ankara Okulu
100 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.