İnsan Doğası Üzerine

0,0/10  (0 Oy) · 
9 okunma  · 
1 beğeni  · 
642 gösterim
Kant'ın en değer verdiği öğrencisi ve Nietzsche düşünüşünün şekillenmesinde önemli bir faktör olan Arthur Schopenhauer çalışmalarını "Tüm bilgiler bizim dünyada edindiğimiz tecrübelerden kaynaklanır fakat bizim tecrübelerimiz esas olarak sübjektiftir ve kendi zihnimiz tarafından şekillendirilmiştir taraflı ve önyargılıdır. Bu sebeple gerçek bizim istemimizin uzantısından başka bir şey değildir" görüşünü temel alarak sürdürmüştür.

Bu denemede Schopehauer insan tabiatına bakışını sunuyor bize... Hem de hayli kötümser bir bakış açısı bu. Çünkü Schopenhauer arzunun insanı acıya götürdüğünü ve geçici de olsa bir rahatlamaya giden tek yolun arzularımızdan vazgeçmekle olacağını savunan bir Budistin gözleriyle bakıyor yaşama. Yine burada filozof devlet gibi insan eliyle oluşturulan kurumları insanlığın özgür istem ve yüksek bir karakter ile ahlak anlayışı gibi ideallerini mercek altına alıyor. Ve onların altında yatan bir gerçeği kaderci bir itkinin kültürü zorbalık ile anarşinin sınırlarında çok az yerde mola vererek oradan oraya dolaştırdığını ortaya çıkarıyor.

Felsefe öğrencileri ve on dokuzuncu yüzyıl entellektüalizmiyle ilgilenenlere hayli ilginç gelecek bir okuma şöleni.
(Tanıtım Bülteninden)
  • Baskı Tarihi:
    Ekim 2013
  • Sayfa Sayısı:
    95
  • ISBN:
    9789753854047
  • Çeviri:
    Elif Yıldırım
  • Yayınevi:
    Oda Yayınları
  • Kitabın Türü:
vurkan i 
20 Şub 18:59, Kitabı okudu, Puan vermedi

Yazar :" Dünyanın sadece fiziksel öneme sahip olduğunu ve ahlaki yönden hiçbir öneminin bulunmadığını söylemek düşünülebilecek hatalar içinde en büyük ve tehlikeli olanıdır." diyerek insanların tek kanatla uçamayacağını maddinin yanında manevinin de hüküm sürmesi gerektiğini ortaya koyuyor.Ve insanlarla ilgili birçok örnek vererek onların karakter profillerini çiziyor.Yönetim biçimlerine dahi el atıyor.Cumhuriyeti yetersiz görerek monarşiyi savunuyor buna örnekler veriyor.Karınca kolonisi örneği vb.

Kitaptan 9 Alıntı

Parmenides 
24 Mar 2015, Kitabı okudu, Puan vermedi

Bir insanın, yaşama başlarken kendini içinde bulacağı maskeli balo hakkında erkenden uyarılması son derece gerekli.

İnsan Doğası Üzerine, Arthur Schopenhauerİnsan Doğası Üzerine, Arthur Schopenhauer
Doğukan Şimşek 
18 Ağu 11:38, Kitabı okudu, Beğendi, Puan vermedi

Bu böyledir çünkü ne yaptığımız aracılığıyla kim olduğumuzu öğreniriz ve çektiğimiz acıyla da neyi hak ettiğimizi.

İnsan Doğası Üzerine, Arthur Schopenhauer (Sayfa 54 - Oda Yayınları (3.basım))İnsan Doğası Üzerine, Arthur Schopenhauer (Sayfa 54 - Oda Yayınları (3.basım))
Doğukan Şimşek 
16 Ağu 13:04, Kitabı okudu, Beğendi, Puan vermedi

İnsan sadece zarar vermiş olmaktan baka bir amaç gütmeksizin başkalarına acı veren tek hayvandır.

İnsan Doğası Üzerine, Arthur Schopenhauer (Sayfa 21 - Oda Yayınları (3.basım))İnsan Doğası Üzerine, Arthur Schopenhauer (Sayfa 21 - Oda Yayınları (3.basım))
Doğukan Şimşek 
18 Ağu 11:40, Kitabı okudu, Beğendi, Puan vermedi

O halde her zaman için ilkemiz şu olsun: Hainler arasında bulunmaktansa yapayalnız olmak daha iyidir.

İnsan Doğası Üzerine, Arthur Schopenhauer (Sayfa 58 - Oda Yayınları (3.basım))İnsan Doğası Üzerine, Arthur Schopenhauer (Sayfa 58 - Oda Yayınları (3.basım))
Doğukan Şimşek 
15 Ağu 15:05, Kitabı okudu, Beğendi, Puan vermedi

Cesaret ise kesinlikle bir erdem değildir: Kimi zaman, erdemin bir aracı veya hizmetkàrı olabilmesine rağmen sadece en büyük kötülüklere hizmet etmeye hazır bulunmaktan başka bir şey değildir.

İnsan Doğası Üzerine, Arthur Schopenhauer (Sayfa 10 - Oda Yayınları)İnsan Doğası Üzerine, Arthur Schopenhauer (Sayfa 10 - Oda Yayınları)
Doğukan Şimşek 
16 Ağu 13:10, Kitabı okudu, Beğendi, Puan vermedi

İşte bu yüzden Voltaire, bütün savaşların tek amacının hırsızlık olduğunu söylerken tamamıyla haklıydı.

İnsan Doğası Üzerine, Arthur Schopenhauer (Sayfa 34 - Oda Yayınları (3.basım))İnsan Doğası Üzerine, Arthur Schopenhauer (Sayfa 34 - Oda Yayınları (3.basım))
Doğukan Şimşek 
16 Ağu 13:09, Kitabı okudu, Beğendi, Puan vermedi

Unusquisque tantum juris habet quantum potentia valet: Her insan gücü nispetinde hakka sahiptir. Ve bir kez daha: Uniuscujusque jus potentia ejus definitur: Her insanın hakkı, onun gücüyle belirlenir.

İnsan Doğası Üzerine, Arthur Schopenhauer (Sayfa 33 - Oda Yayınları (3.basım))İnsan Doğası Üzerine, Arthur Schopenhauer (Sayfa 33 - Oda Yayınları (3.basım))
Doğukan Şimşek 
 16 Ağu 13:14, Kitabı okudu, Beğendi, Puan vermedi

O halde kölelik ve yoksulluk aynı şeyin iki ayrı biçiminden hatta neredeyse diyebilirim ki iki farklı adından başka bir şey değildir. Bu ikisi arasında ki temel fark ise köleliğin kökenini şiddetten yoksulluğun ise zanaattan alıyor oluşudur.

İnsan Doğası Üzerine, Arthur Schopenhauer (Sayfa 36 - Oda Yayınları (3.basım))İnsan Doğası Üzerine, Arthur Schopenhauer (Sayfa 36 - Oda Yayınları (3.basım))

Kitapla ilgili 1 Haber

“Sineklerin Tanrısı” ya da insani kötülük üzerine | Emel Bayrak
“Sineklerin Tanrısı” ya da insani kötülük üzerine | Emel Bayrak 1954 yılında yazdığı Sineklerin Tanrısı kitabında insanı, içindeki kötülüğü ve kötülüğün toplumda nasıl olup da bulaşıcılığı yüksek bir salgın etkisi yarattığını anlatıyor William Golding. Oysa sadece çocuklar var kitapta bir de domuzlar ve bir de Sineklerin Tanrısı. Çocuklar var çünkü sadece kendini değil insanı ve toplumu da anlamak isteyen okura insanın doğasını, en primitif hali ile nasıl yaşadığı, nasıl düşündüğü ve nasıl davrandığını göstermeye çalışıyor.