Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Vahyin Dininden Sapmalar, Hurafeler Bid`adlar

İslam Nasıl Yozlaştırıldı?

Yaşar Nuri Öztürk

Sözler ve Alıntılar

Tümünü Gör
Allah adına yasak koymaya gelince, Kuran hiçbir beşere, peygamber de olsa, böyle bir yetki vermemiştir. Çünkü bu yetki tanrılığa ait bir yetkidir.
Sayfa 204 - Yeni boyut
"Sala"
Cahiliye devrinde, ölülerin arkasından ağlamayı meslek edinmiş kişiler hem yas havasını yaygınlaştırmak hem de ölümü duyurmak için şiir-ilahi türü şeyler okuturlardı. Buna "na'y" denirdi. Ali Mahfuz, bugün okunan salaların bu Cahiliye uygulamasının İslami dekorlarla süslenmiş bir şekli olduğunu söylüyor.
Sayfa 222 - Yeni boyut; Ali Mahfuz:Birçok alanda eserleri olan Iraklı âlim.
Reklam
Zaten bir mesele mezhep meselesi haline geldiyse artık kişisel tercih konusu olmuş demektir.
Sayfa 94 - Yeni boyut
Kadınlarla erkeklerin ayrı ayrı oturmaları
Bu İslamdışılık; evde, işyerinde, düğün, konferans, cenaze gibi toplantılarda, toplu yemeklerde( kadınlarla erkeklerin birlikte yemek yiyebileceklerini hükme bağlayan Kuran ayeti için bk. Nur, 61) kadınlarla erkeklerin ayrı ayrı yerlerde mekan tutmaları şeklinde uygulanmaktadır.
Sayfa 349 - Yeni boyut
Said Nursi, Rumi
Hiç kimsenin ilhamı ve rüyası, başkalarını bağlayan kanıt niteliği taşımaz.
Sayfa 321 - Yeni boyut-İlham alan kişiyi bağlayabilir, onunla Allah arasındadır.
"İbadette ortaklık" İbadet sadece ALLAH'a yapılır.
"Falan ibadetin şu kadarını Allah rızası için, şu kadarını da peygamberin şefaati için yerine getiriyorum.."
Sayfa 588
Reklam
Ehli kitap hurafeciliğini (buna genel adıyla İsrailiyat denir) özellikle Yahudilik yoluyla bünyesine aktaran Müslüman kültür daha sonra buna Hristiyan, Sasani, Hint, Eski Yunan ve nihayet Türk-Şaman kabullerini de ekleyerek iyice hurafe okyanusuna dönüşmüştür. Şamanizm gibi yarı pagan, yarı mistik bir dinin oluşturduğu kollektif bir şuuraltına sahip bulunan Türk insanı İslam'ı kabul ettiğinde, bu sayılan hurafelerin ilk dördünü, girdiği yeni dinle birlikte sineye çekmekle kalmadı, ona kendi Şaman kaynaklı hurafelerini de, ufak kılık değiştirmelerle ekledi. Ve bir zaman geldi ki, Türk insanı için din hayatı bir tür hurafeler hayatı oluverdi.
Sayfa 37
100 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.