Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Kur'an'da Allah

Arif Tekin

Kur'an'da Allah Gönderileri

Kur'an'da Allah kitaplarını, Kur'an'da Allah sözleri ve alıntılarını, Kur'an'da Allah yazarlarını, Kur'an'da Allah yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
"Belki" ifadesi
Allah Musa ve ağabeyi Harun’u Mısır’daki Firavun’a gönderirken kendilerine, “Ona (Firavun’a) yumuşak söz söyleyin. Belki öğüt alır ya da korkar” şeklinde aktarmalar yapılıyordu. Tabii ki kainatın yaratıcısı olan Allah’ın az önceki ayet ve benzerlerinde ‘belki’ ifadesini kullanması, ayrıca bir başka tartışmanın konusu. Tanrı için ‘belki’ ifadesi kullanmak uygun değil; o garanti ile konuşmalı.
Sayfa 43 - taha 44Kitabı okudu
Peygamber diye ortaya çıkan insanlar, iktidarı ele geçirmek için benzer tanrı-kul ilişkisini sadece bir iktidar aracı olarak kullanmışlardır. Maalesef bugün de aynı taktik uygulanmaktadır: Din, iktidar için hep kullanılıyor.
Reklam
Kutsal dinlerin tanrıyla hiç ilgileri yoktur, ancak bunların liderleri kendi siyasetlerini topluma kolay kabul ettirmek için tanrıyı kullanırlar; işte o zaman biraz iş kolaylaşır. Aksi halde buna inanıldığı sürece Ortadoğu’da huzurun sağlanması kolay görülmüyor.
Allah’ın adamları (yani Müslümanlar) neredeyse dünyanın en geri kalmış insanları. Hiçbir bilimsel veriye başvurmadan sadece bugünkü pratik yeterli.
“Canı çıksın o kahrolası insanın, o ne nankördür” deniliyor. Yahudi ve Hıristiyanlar hakkında, “Allah onları yok etsin!' ifadesi kullanılıyor. Yok ediyorsa kendisi Allah’tır o yok elsin, niye beddua ediyor? Sanki onun dışında ayrı bir Allah vardır da ona müracaat edip Allah onları yok etsin diyor. Ne ilginç ifadeler!
Gazab kelimesi Arap lügatinde darılmak, öfkelenmek, hışma gelmek, hiddetlenmek, kızmak... gibi anlamlara gelir ki, kâinatın yaratıcısı hakkında kullanılması, onun güçlü olmasını göstermez; tersine eksik bir sıfatla nitelendirilmiş olur. Çünkü bu durumda, Kur’an’da Allah’ın adeta bir insan gibi, yerine göre sakin, yerine göre de kızgın olabileceği sonucu ortaya çıkar ki, şu benzer olumsuzluklara yol açar: Denilse ki Allah bazen kızar bazen de sevinç duyar; o zaman demek ki kendisi zaman zaman bazı olayların etkisinde kalıp değişime uğrayabilir. İşte böyle bir nitelik tanrıya atfedilemez, bu çok yanlış bir nitelemedir.
Reklam
Kur’an’da Allah’ın erkeklere tanıdığı avantaj kısmında, ‘Eğer içinizden hür mü’min kadınları nikâh edecek mali gücünüz yoksa o zaman cariyelerle (savaş esiri kadınlarla) idare edin’ şeklinde, erkeklere avantaj tanınıyor.
Fatiha suresinin hemen başında, ‘Hamd, âlemlerin rabbine mahsustur’ diye başlıyor. Burada geçen ‘Âlemler’ (ki kâinatta var olan her şey demektir) kelimesi bile erkeklere ait bir yapı ile (âlemin) yazılmıştır; ama bunun içine evrendeki ister eril, ister dişil olan canlılar giriyor. Allah, ‘Hamd âlemlerin rabbi olan Allah’a mahsustur’ dediğinde, neden kadınlara ait olan ‘âleminat’ kelimesini kullanmadı ve bunun içinde erkeklerle birlikte tüm kâinat da vardır demedi de erkeklere ait terimi seçti? İşte bana göre Kur’an’da Allah’ın kendisi hakkında erkeklerin kelimelerini seçmesi, aslında onun ataerkil bir zihniyetin ürünü olduğu noktasında net bir kanıttır!
İslam felsefesine göre Allah ne erkektir ne de kadın; sözde farklıdır; ancak kendisine atıfta bulunduğu zaman hep erkeklere ait olan sıfatları seçmiştir. Mesela kendisiyle ilgili İhlas suresinde, (Arapça’da) erkeklere ait olan üçüncü tekil zamiri ‘O’ kelimesi kullanılmıştır. Yine aynı surede şu küçücük cümlede Allah hakkında, erkeklere ait olan fiiller, üç kez, bir zamir de bir kez kullanılmıştır: “(Allah) Doğurmadı ve doğurulmadı (burada erkeklere ait fiiller) ve ona (erkeklere ait üçüncü tekil zamiri ve yine erkek fiili) bir benzer de olmadı/yok” deniliyor.
Sayfa 16 - [3] lem yelid, lem yuled, lem yekun fiilleri [4] lehüKitabı okudu
Her şeyin olduğunu iddia etmek ne kadar absürt
“Yaş ve kuru ne varsa hepsi apaçık bir kitaptadır”! gibi ayetler söylendiğinde, sanki gerçekten her şey bir kitapta varmış gibi inanırlar. Halbuki insanları esaretten kurtaracak olan ancak ve ancak insanların kendileridir; hiçbir kitap, vahiy-ilham yukarılardan inmemiştir, inemez de.
Enam 59. ayetKitabı okudu
51 öğeden 31 ile 40 arasındakiler gösteriliyor.