Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Kürtlerde İslami Kimliğin Gelişmesi

Abdulkadir Turan

Kürtlerde İslami Kimliğin Gelişmesi Gönderileri

Kürtlerde İslami Kimliğin Gelişmesi kitaplarını, Kürtlerde İslami Kimliğin Gelişmesi sözleri ve alıntılarını, Kürtlerde İslami Kimliğin Gelişmesi yazarlarını, Kürtlerde İslami Kimliğin Gelişmesi yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Güney Afrika'da bir kerküklü
"Eme şıtla bıçinın İlmê pêra bixwinin (Bir yandan fidan dikeceğiz, İrşadda bulunacağız onunla birlikte ilim okuyacağız.)"
Sayfa 162 - Dua yynKitabı okudu
Reklam
Örfi şeriat mahkemelerinin işleyiş tarzı
Kürt medreseleri sadece namaz kıldıracak veya köylülere birşeyler öğretecek üstadlar yetiştitmiyordu, mahkemeler için hakimler de yetiştiriyordu . Bunun için fıkıhta çok gelişmiş ve bu gün bile üniversitelerde yetişmeyen büyük fakihler yetiştirmiştir.
Sayfa 148 - Dua yynKitabı okudu
Kürtlerde sivil toplum ve şer'i-Örfi mahkemeler.
Kürtler arasındaki şeriat mahkemelerinin işleyiş biçimi ve sorunların hakkından gelişiyle ilgili yapılacak bir araştırma, dünyanın devletsiz bir yaşam tarzının veya devlet erkini sivil hayata müdahalesinin en aza indirildiği bir yaşamın nasıl işlediğini ortaya çıkarması bakımından daha çok büyük bir önem arz etmektedir.
Sayfa 146 - Dua yynKitabı okudu
Ebu Müslimi Horasani hakkında..
Türk milliyetçilerinin "Nereli olduğu tam bilinmemektedir" tabiriyle tanıttığı pek çok İslam aliminin diğer kavimlerden Müslümanların kaynaklarında El Kurdi diye anıldığını gördüm. Ayrıca kimi İslam kaynakları da onun Kürt olduğunu söylemektedir.
Kaldı ki 1071'de Alparslan'la beraber Bizanslara karşı savaşan binlerce Kürtten söz edilir. Acaba kimse o ordudaki Kürtlerin aslında Zerdüşti olduğunu iddia edebilir mi?
Reklam
Kürtlerin İslam tarihi içindeki yerini iki topluluk yanlış aktarmıştır : Birincisi sol gruplar. Onlar, Kürtlerin İslam tarihi içindeki yerini daima olumsuzlamaya çalışmışlar. İkincisi ise muhafazakar Türkler. Onlar da tarihlerinde Kürtlere ya hiç değinmemişler ya da Kürt tarihini Türkleştirmişler.
Selahaddin Kürtler açısından bir doruk olduğu gibi onun devri İslami ilimler açısından da bir doruktur. Ne yazık ki biz onun devrinde yetişen ya da onu devrinde yetişen alimlerin talebesi ve onların da talebesi olan alimlerden daha büyük alimlere sahip olamadık. Yeni bir imam nevevi, ibn-i teymiye izzeddin b. Abdüsselam, hatta ibni kesir yetiştiremedik. Bir bakıma ilimde hep Selahattin günlerinde kaldık. Ama hayat hep orada kalmıyor. Bakın bugün Kudüs yeniden işgalde ve İslam dünyası yeniden kurtarıcısını bekliyor. O halde yeni Selahaddinleri yetiştirecek yeni selahaddinlerin medreselerine üstad olacaklara ihtiyaç vardır. İlim bizim yitik malımızdır, ona doğru koşmak durumundayız. Kahramanlık mirasımızdır. Onu reddedemeyiz.
Sayfa 85 - dua yayıncılıkKitabı okudu
445 syf.
·
Puan vermedi
·
90 günde okudu
Kimliğimi tarihimi öğrendiğim bir kitap oldu kesinlikle her müslüman kürdün okuması okutması gereken bir kitap. Yazar Kürtler üzerinde oynan oyunları bütün gerçekliği ve özverili araştırması ile adeta gözler önüne sermiş...
Kürtlerde İslami Kimliğin Gelişmesi
Kürtlerde İslami Kimliğin GelişmesiAbdulkadir Turan · Dua Yayıncılık · 201142 okunma
Tatil günlerini, Kılık kıyafeti,Takvimi ve herşeyi Batı'ya uydurdular .Ortaya "Batılı (çağdaş) yaşam" Haçsız -Kilisesiz bir Hristiyanlık çıktı. Bugün hala bu yaşam tarzı, büyük kampanyalarla bizlere dayatılıyor.l
Sayfa 216Kitabı okudu
Reklam
Müessir ve amil olmayan bir din vicdanlara hapsolur , vicdanlara hapsolan din zaman içinde ölür hesabı yapıyorlardı....
Medreseler tevhid -i- tedrisat Kanunu ile resmen yasaklandı ancak asıl darbeyi 1927' deki Harf Devrimi' yle yedi ....
83 öğeden 16 ile 30 arasındakiler gösteriliyor.