Osmanlı'dan Günümüze Etnik Yapılanma ve Göçler Gönderileri
Osmanlı'dan Günümüze Etnik Yapılanma ve Göçler kitaplarını, Osmanlı'dan Günümüze Etnik Yapılanma ve Göçler sözleri ve alıntılarını, Osmanlı'dan Günümüze Etnik Yapılanma ve Göçler yazarlarını, Osmanlı'dan Günümüze Etnik Yapılanma ve Göçler yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Göçler toplumsal değişmelerin en güçlü unsuru olarak, farklı
fiziksel yapıya, dine, kültüre ve dile sahip toplulukları karşı karşıya getirmiş, bu toplulukların bir arada yaşamalarına ve böylelikle etkileşim içinde olmalarına neden olmuştur.
Geçmişte "biz" ve "onlar" (Müslümanlar ve Hristiyanlar) kavramları altında ezilen Bosna Müslümanlarının hususi tarihi ve kültürel öğeleri, Müslüman bir topluluğun (Boşnaklar) "etnik" karakteristikleri olarak yerel ve bölgesel bir anlam kazandı.
Osmanlı idaresi, göçün yol açabileceği idari sorunları düşünerek 1860 yılında, Trabzon Valisi Hafız Paşa yönetiminde göçle ilgili bütün meselelerin ele alınacağı İdare-i Umumiye-i Muhacirun Komisyonu'nu kurdu.
1862 yılında Çerkezistan işgal edilmişti; Ruslara karşı mücadele 1860'lı yılların sonuna dek yer yer devam etmiş olmakla birlikte dağlardaki büyük direniş 1865 yılında bastırılmıştı.
Türkiye'yi ilgilendiren fakat bilinmeyen veya az bilinen bir olay da Alevilik konusudur. Geniş çaptaki göçler Alevi göçmenlerin kimlik koruma kaygılarını güçlendirmiştir ve bazı çevreler bunu siyasi bir sorun haline getirme yolunu tutmuştu. Böylece şehre göç eden Aleviler siyasi kimliğin, kültürel kimlikten farklı olduğunun bilincine vararak, kültürel kimliklerini çeşitli yollardan koruma davranışı göstermişlerdir. Hacı Bektaş, Alevi olmadığı halde bazı Alevi göçmenler onu Aleviliğin simgesi haline getirmişler ve her yıl onun mekanına ziyarete koyulmuşlardır.