Türkler'in İslamiyet'ten Önceki Dini

Şamanizm

Cemal Şener

Sözler ve Alıntılar

Tümünü Gör
Şamani inancı yok sayıp, Türkler'in tarihini İslam ile başlatmak İslamdan önceki Türk tarihini inkar etmektir.
Sayfa 9 - EtikKitabı okudu
Türkler, sonuncu tek Tanrılı din olan İslamiyet ile karşılaştıklarında hemen bir Şaman ayini yapıp İslamiyet’i kabul etmediler. Hatta denebilir ki Orta Asya İslamiyet’i kabul etmemek için çok direndi. Çok kan döktü. Çünkü Arap kültürünün ürünü olan İslamiyet, çoğunluğu Şamani inançta olan Türklerin kültürüne çok yabancı idi. İslamiyet, Orta Asya bozkırlarının özgürlükçü göçebe, kadının erkekle eşit haklara sahip olduğu toplumuna çok yabancıydı.
Reklam
Yeryüzündeki din adamlarının özel giysi taşımasının tarihi çok eski çağlara dayanır. Şamanizm'in din adanılan olan Şa­manlar'ın da kendine mahsus giysileri olduğu biliniyor.
Sayfa 30 - Etik YayınlarıKitabı okudu
Arap İslamı, Türkler'le İslamiyet'in doğuşundan yaklaşık 300 yıl sonra tanıştı. İslam ilk zamanlarından oldukça farklılaş­mıştı. İran'ı, Turan'ı, Mezopotamya'yı vs. halifenin verimli ar­ka bahçesi olarak görüyorlardı. Bu bahçeye izinsiz girilmesine engel olanlara da İslam adına müthiş düşmanlık besliyordu
Sayfa 85 - Etik YayınlarıKitabı okudu
Yertanrı
Uygurlar gök gürlediği zaman haykırmalarla birlikte göğe ok atarlarmış. Bu şekilde rahatsız oldukları gök gürlemesini, şimşek çakmasını engellemeye çalışacaklarını sanırlarmış. Yakutlar ise, yıldırım düşmesinden kaçınmak için, madeni şeylerle gürültü yapıp, gök gürültüsünü uzaklaştıracaklarını sanırlarmış.
Sayfa 53 - Etik yayınlarıKitabı okudu
Türkler'le İslamiyet tanıştığında, İslamiyet belli bir ta­rihsel süreçten geçmiş ve oldukça farklılaşmıştı. İşte bu farklıla­şan Arap İslamı şoven, ırkçı, despot bir İslam'ı temsil ediyordu. Araplar'ı esas Müslüman, Arap olanları ise; mevfili Müslüman, yani köle Müslüman olarak tanımlıyorlardı.
Sayfa 86 - Etik YayınlarıKitabı okudu
Reklam
Mum yakılması ve ateş yakılması
Mum yakılması ve ateş yakılması da eski Türk inançların­dandır. Bunun kökeni ateşin kutsal kabul edildiği dönemlere uzanır. Ateşe, suya, taşa, türbeye dua edilmesi, buralardan me­det beklenmesi eski inançlardan kalmadır. Ülkemizde sağlıklı bir gözlem, sayım vs. yapılsa; yatır, türbe , dergah, kutsal taşlar, mezar vs. ziyaretlerine giden insan sayısının camilere giden in­san sayısından kat kat fazla olduğu ortaya çıkar.
Sayfa 106 - Etik YayınlarıKitabı okudu
100 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.