Tarihimizle Yüzleşmek

7,3/10  (25 Oy) · 
89 okunma  · 
14 beğeni  · 
999 gösterim
Tarihe bakarken genellikle hangi yanlışlar yapılır' Türkler isteyerek mi Müslüman oldular' İslama laikliği kimler getirdi' Osmanlı'da inançları yüzünden kimler yakıldı' Osmanlı İmparatorluğu Müslüman olduğu için mi çöktü' Ermeni trajedisi bir soykırım mıdır' Niçin' Abdülhamit: Kızıl Sultan mı, Ulu Hakan mı' Vahdettin hain miydi' Amerika hangi Lozan'ı kabul etmedi' Atatürk niçin yalnız bir liderdi' Menderes bir Demokrasi Şehidi midir' Askerler siyasette ne tür tarihi roller oynamıştır' Atatürkçü aydınlar niçin öldürüldü' Prof. Emre Kongar, bu ve benzeri ilginç soruların yanıtlarını, hem resmi, hem de gayri resmi tarihi eleştirerek veriyor
mustafa tamer akder 
29 Kas 2014, Kitabı okudu, 10/10 puan

Resmi tarihle , gayri resmi tarihin neden saptırdığından başlayarak islamin da semavi dinlerden pek farkı olamadığını. Gelişirken ve geliştikten sonra din-tarım devletlerinde hangi mezhep güçlü ise diğer mezhepleri kılıçtan geçirerek ya yola getirdiği yada yok ettiğini. Harçlı seferlerinin osmanlıya olumlu veya olumsuz etkilerini. Osmanlı 'nın bilinmeyen yönlerini. Atatürk' ün yanlızlığını ve neden saptırılmak istendiğini. Yakın tarihimizin demokrasiden nasıl yavaş yavaş koptuğunu. Yakın tarihimizin asker ve siyasi olaylarla ilişkilerini ve Atatürkçü aydınların neden öldürüşünü objektif olarak değinen ve bitirirken de yanlış önerme , soru ve söylemlere doğru yanıtlarla genel yapılanları yüzeysel bir şekilde bakarak bitiriyor. Tarihle ilgilenen insanların kesinlikle okuması ilgilenmeyenlerinden en azından ne kadar kandırıldığını öğrenmesi için okuması gereken bir kitap

Murat Yavuz 
16 Ağu 2015, Kitabı okudu, 1/10 puan

Kitabı yazan Emre kongar gerçektende günümüz demokrasi anlayışına yakışmayan darbeci (kitapta 1960 darbesini öve öve bitiremiyor) ve aşırı solcu düşüncelerini (laiklik ibadete karışmaz ama dini sembollerinizi devlet kurumlarında kullanamazsıniz gibi -türbanı kastediyor-) sanki kanıtı ve dayandığı sağlam dayanaklar varmış gibi anlatmanın ötesinde okuyucusuna empoze etmeye çalışıyor.Gerçekten beni hayal kırıklığına uğratan bir kitap sırf yarım bırakmak istemediğim için tamamını okudum. Emre kongar avrupa ulkelerinden aldığı nişanları bu anti-demokratik görüşleri sayesinde almış diye düşünmüyo deil insan.

Ahmet Güngör 
02 Şub 21:33, Kitabı okudu, 7 günde, 9/10 puan

Yazar, Türk tarihin de yanlış bilinen doğruları, doğru bilinen yanlışları tek tek inceleyip kendi yorumlarıyla olayları okuyucuya aktarmış. Katılırsınız ya da katılmasınız ama kesinlikle okumalısınız...

ANIL AKCAN 
17 Ağu 09:07, Kitabı okudu, Beğendi

Emre Kongar kuzenimin öğretmenidir. Kişisel ego sahibidir zat-ı muhterem. Ama tarihi nesnel olarak ele aldığı için de kendisine saygım var. Tavsiye eder miyim? Kesinlikle!

Kitaptan 7 Alıntı

Türkiye’de dincilik (şeriatçılık) ve ırkçılık (özellikle ayrılıkçı ırkçılık) tehlikeleri ne yazık ki insan haklarını ve demokrasiyi tehdit eden boyutlara ulaşmıştır.

Tarihimizle Yüzleşmek, Emre Kongar (Sayfa 15)Tarihimizle Yüzleşmek, Emre Kongar (Sayfa 15)

Tarihe bakışımızda kimi zaman kasıtlı ve bilinçli, kimi zaman da cehaletten kaynaklanan sistematik üç tane yanlış var:
1) İnsanlar tarihi, genellikle sahip oldukları ideolojilere göre saptırırlar. S 12
2) İnsanlar kimi zaman ele alınan olay ya da olguları, genel tarih ve dünya bağlamı dışında, soyut biçimde, dünya konjonktüründen ve tarihsel süreçlerden yalıtarak irdeler. S 14
3) Tarih incelenirken yapılan en önemli yanlışlardan biri de geçmişin, bugünkü kavramlar ve terimlerle irdelenmesi ve değerlendirilmesidir. S 14

Tarihimizle Yüzleşmek, Emre KongarTarihimizle Yüzleşmek, Emre Kongar

Dış borçlar Osmanlı İmparatorluğu’nu batırmıştır ama, Türkiye Cumhuriyeti 1954 yılına kadar ödemeye devam etmiştir. Demek ki 1854 yılında başlayan bu süreç, tam yüz yıl boyunca Anadolu’nun dış borç boyundurluğu altına girmesine yol açmıştır.

Tarihimizle Yüzleşmek, Emre Kongar (Sayfa 70)Tarihimizle Yüzleşmek, Emre Kongar (Sayfa 70)

Bizanslılar, 1204’teki bu felaketi hiç unutmayacaklar ve sonraki asırlardaki Türk ilerleyişi karşısına Katolik dünyasından yardım istemek yerine ‘Ayasofya’da kardinal külahı görmektense, Müslüman sarığını tercih ederiz,’ diyeceklerdi.

Tarihimizle Yüzleşmek, Emre Kongar (Sayfa 37)Tarihimizle Yüzleşmek, Emre Kongar (Sayfa 37)

Fatih Sultan Mehmet’in gerçekleştirdiği bir başka önemli devrim, kendi portresini yaptırmasıdır. Resmin ve heykelin putları anımsattığı için günah sayıldığı İslam kültüründe böyle bir davranış, başlı başına bir kültürel devrim niteliği taşır.

Tarihimizle Yüzleşmek, Emre Kongar (Sayfa 53)Tarihimizle Yüzleşmek, Emre Kongar (Sayfa 53)

Örneğin Osmanlı İmparatorluğu Birinci Dünya Savaşı’na girince, Padişah, yani Halife-Sultan Mehmet Reşat 11 Kasım 1914 tarihinde bir Cihad-ı Ekber (Büyük Cihad) ilan etmiştir. Buna göre bütün Müslümanların Osmanlıların yanında savaşa girmeleri gerekmektedir. Osmanlılar, Hristiyan devletlere karşı savaştıkları için, dinin mantığı açısından da geçerli bir çağrıdır bu. Fakat Arap dindaşlarımız bu çağrıya sadece ilgisiz kalmakla yetinmez, İngilizlerle bir olup Osmanlı’ya karşı savaşırlar da: Bir kez daha tarih tekrarlanmış, siyaset dini belirlemiştir.

Tarihimizle Yüzleşmek, Emre Kongar (Sayfa 30)Tarihimizle Yüzleşmek, Emre Kongar (Sayfa 30)

Tarihe ve bilime aykırı olan davranış, artık egemenliğin halka, millete dayalı olarak kullanıldığı günümüzde, hâlâ din ve mezhep duygularını siyasal iktidar için sömürmektir.

Tarihimizle Yüzleşmek, Emre Kongar (Sayfa 58)Tarihimizle Yüzleşmek, Emre Kongar (Sayfa 58)