f

Fıkıh Usulü

"Fıkıh usulü ilmi, ikinci asırın sonlarında Yani Hz peygamber, sahâbe ve tâbiîn devirlerinden sonra ortaya çıkmış ilimlerdendir..."
Sayfa 38 - Türkiye Diyanet Vakfı YayınlarıKitabı okudu
Sebebin özel oluşu değil, lafzın umumu dikkate alınır...
Sayfa 464 - Türkiye Diyanet Vakfı YayınlarıKitabı okudu
Reklam
”Zorlayanın yaptığı tehdidi yerine getirebilecek güçte olmaması halinde ikrah hukuken dikkate alınmaz...”
Sayfa 392 - Türkiye Diyanet Vakfı YayınlarıKitabı okudu
”Bir şeyin rüknü ortadan kalktığında o şey de ortadan kalkar...”
Sayfa 186 - Türkiye Diyanet Vakfı YayınlarıKitabı okudu
İnsanlar arasında, ilim uğruna ilim tahsiline emek veren veya hakikati belirlemek yahut başkalarına doğruyu göstermek üzere bir meseleyi inceleyen çok azdır...
Sayfa 570 - Türkiye Diyanet Vakfı Yayınları
” Allah'ın lutfu çok geniştir. İçtihadın belirli asırlara mahsus olduğunu iddia eden, genişi daraltmış ve yalan söylemiş olur. Geceler nice beklenmedik şeylere gebedir...”
Sayfa 569 - Türkiye Diyanet Vakfı YayınlarıKitabı okudu
Reklam
Haram yolla meydana gelen sarhoşluk, mükellefiyeti düşürmez, (başkalarına ait) hakkı zâyi etmez, işlenen suçların cezasında hafifletici sebep kabul edilmez. Çünkü bu fiil bir suçtur, suçtan sahibi faydalanamaz....
Sayfa 392 - Türkiye Diyanet Vakfı YayınlarıKitabı okudu
"Bir şeyin rükünleri denince, o şeyin varlığından söz edilebilmesini sağlayan unsurları anlaşılır..."
Sayfa 181 - Türkiye Diyanet Vakfı YayınlarıKitabı okudu
Sonuçlar sebeplerine tâbidir; sebepler varsa sonuçlar da vardır...
Sayfa 171 - Türkiye Diyanet Vakfı YayınlarıKitabı okudu
Sünnet ile amel hususunda en geniş çerçeveye Hanbelîler’in sahip olduğu anlaşılmaktadır. Sünnet ile amel çerçevesi, Hanbelîler’de diğerlerinden, Şafiîler’de ve Mâlikîler’de ise Hanefîler’den daha geniştir. Bu hususta çerçeveyi en dar tutan Hanefîler’dir...
Sayfa 122 - Türkiye Diyanet Vakfı YayınlarıKitabı okudu
30 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.