Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
İnsanın hayvan cesetlerinin kanı, eti ve yağı ile beslenmeye ihtiyacı yoktur. Meyve ve otlarla yaşayıp sağlıklı kalabilir. Bu, riyazet hayatının gerektirdiği bir beslenme tarzı olmayıp, daha çok, doğa yasalarıyla uyumludur. Daha sağlıklı, lezzet verici ve insanidir.
Reklam
Dr. Gaston Dorvil de şöyle yazmıştır: "Sebze, tahıl ve meyve gibi sadece bitkilerden oluşan bir besin insan vücudunun kuv­vetlenmesi ve korunması için yeterlidir. Oysa et yiyenlerin sağ­lıklı kalmaları imkansızdır."
Gerek iç organları, gerek dış yapısı bakımından insanın hayvanlardan tamamen farklı olduğunu görürüz. Oysa insanın fizyolojik yapısı, besinleri meyve, tahıl ve ceviz olan büyük may­munlarla tam bir benzerlik gösterir. Öldürülmüş hayvanın cese­dini yemek sağlıksızdır. Birçok hastalığın bundan kaynaklandı­ğı da ispatlanmıştır.
Beyoğlu'nun, Cihangir'in o kışkırtıcı kalabalığında, tarif edilemeyen bir çekicilik vardı:Caddede birbirilerine çarpa çarpa yürüyen kızlı erkekli öğrenci kalabalığı, iki yana sıralanmış müzik dükkanlarından yükselen etnik müzik karmaşası, koftecilerden, hamburgercilerden yayılan kokular,genc kız kahkahaları, sinema afişleri,genç yüzleri parlatan ışıklar, sanat galerileri,çevreyi şaşkın şaşkın süzen turistler,rock,caz,hip-hop kulüpleri,türkü barlar,pos bıyıklı erkekler, travestiler, uzun saçlı küpeli oğlanlar, pavyonlardan çıkan yıpranmış, ağır makyajlı konsomatrisler, Balık Pazarı'nın çıldırtıcı yeme içme şehveti, çıplak ampuller altında pırıl pırıl pırıldayan balıklar,renk renk meyve,sebze yığınları, peynir, pastırma dükkanlarından yayılan çemen kokusuna karışan ağır anason...
Esaret ve Kurtuluş
"Esaretin” gerçek kaynağını anladığımız zaman “Kurtuluş” süreci daha da anlaşılır. Tüm erdem ve erdemsizlik aslında sadece Cehalet, Ayrıksı Benlik, Arzu, Tiksinme ya da Hayata Tutunmama'nın ürünüdür. Aynı zamanda geçmiş eylemlerin doğum, yaşam deneyimi vb. gibi meyvelerinin de oluşmasının ardında erdem ve erdemsizlik vardır. Tüm bu deneyimler acı ve hazzın ortaya çıkmasına neden olur, Benlik işte bunlara takılır kalır. Tüm kötülüğün kökü olan Cehalet, Ben'in Ben-Olmayandan zekâ ile ayırt edilmesiyle ortadan kalktığında o zaman kök-kötülüğü takip eden diğer tüm kötülükler de yok olur gider. Hiçbiri artık geriye kalmadığında, erdem de erdemsizlik de ortadan kalkar. Bu kötülükler henüz meyve vermemiş olan geçmiş karma'nın meyve vermesi için gerekli yardımcı unsurlardır. Dolayısıyla henüz filiz vermemiş olanlar etkisizleştirilir, meyve vermiş olanlar tüketilir, böylece artık Benlik'in deneyimlemesi gereken başka hiçbir şey kalmaz, işte bu noktada artık “özgürdür”, “kurtulmuştur”.
Reklam
Hatime
Yani çok muhkem, kopmaz bir zincir ve bir "hablullah"tır. Ona elini atan, yapışan necat bulur
Hatime
"Kâinatta adem âlemleri hesabına çalışan şerirlerden ve insî ve cinnî şeytanlardan kendinizi muhafaza ediniz."
Yeryüzünde günah işlemek, fesat çıkarmaktır, çünkü bu, yeryüzünde bulunan bitki, meyve, ağaç ve birçok mahsulün fesadının/bozulmasının sebe- bidir. Zira bu bozulma, yeryüzünde işlenen masiyetler sebebiyle görülen çeşitli afetlerle ortaya çıkar. Diğer taraftan yeryüzünün ıslahı düzelmesi de Allah'a itaat ve iman etmekle sağlanır
Reklam
Karma ve Meditasyon
Kişi Biliş-İçeren Meditasyon aşamasına erdiğinde geçmiş Karma'larına ne olur? Eğer ki nihai Kurtuluş”ta ise o zaman bir seferde tüm eski Karma'ları silmiş mi demektir? Eğer silmediyse o zaman mükemmel Kurtuluş'a nasıl erer? Buna cevap Karma'nın türlerini bilmekte yatar ki Karma 3 çeşittir: 1) Prarabdha Karma, yani hâlihazırda
Onbirinci mes'ele
Çünki ölümdeki hikmet ve rahmet ve güzellik ve maslahat cihetini herkes göremez.
Onbirinci mes'ele
Herkes gibi ben dahi muhakkak gireceğim diye mezarıma hayalen girdim.
1.500 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.