Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Naifî ⸙

Naifî ⸙
@pinhan_satirlar
Sıkı Okur
Naif sanat g.co/kgs/9R7TDw Tefekkür, Tevekkül, Teşekkür ve Tebessüm ile.. #34478128 ~~~
Hayat bir hevestir, daldığın kadar...
1998
6,7bin kütüphaneci puanı (Geçen ay: 37)
2519 okur puanı
Aralık 2017 tarihinde katıldı
Kendini tanımayan, kendine âdil davranmaz; kendine âdil dav­ranmayan, başkalarına âdil davranmaz.
Reklam
İnsanlar birbirlerine eşit davranamazlar. Ancak birbirlerine âdil davranabilirler. Eşitlik liyakati gerektirmez; adalet ise liyakat göze­tilmedikçe tahakkuk etmez.
Kendine eşit olmayan ben, sana nasıl eşit olurum?

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Oysa biz biteviye davranıyoruz; davrandıkça yanıyoruz da habe­rimiz olmuyor. Ne garip değil mi bizi yakan da başka bir şey değil, sadece davranışlarımız.
Davranış, zannedildiği üzere fiil anlamında değil, amel anla­mında bir eylemdir.
Reklam
En nihayet insanı özler hâle geldik; zira adalet, merhamet ve şefkati özler hâle geldik. Neredesin ey Hz. İnsan?
“Dünyayı robotlar ele geçirirse, hâlimiz nice olur?" diye endişe­lenen bilimkurgucular zahmet edip dünyaya ve hayata bir kez daha dikkatlice baksınlar! O takdirde, duygu ve düşünceden mahrum robotların ve makinelerin egemen olduğu bir dünyanın ne hâle gelebileceğini görmekte sanırım hiç zorlanmayacaklardır.
Hasılı, konusu ne olursa olsun uzmanların payına düşen hiç-bir-şey hakkında her-şeyi bilmek iken, uzman olmayanların payına herhangi-bir-şey hakkında neredeyse hiç-bir-şey bilmemek düştü. Ne yazık değil mi, bir zamanlar bilmek bilmeyi bilmek idi; bil­mek bizatihi kendin bilmek idi.
Hayret makamının çocuklara mahsus o saflığını kibirlerine ye­diremedikleri için modern dünyaya çocukça sorular sormak yerine sivilcelerini saklayıp zekâ gösterilerinde bulunmayı yetişkinlik sayı­yorlar. Oysa bilmek, yani ne idüğün bilmek ve hakikatin anla­mak gerek.
Düşünme’nin bütün sorularının çocuk soruları olduğunu ve çocukça sorular sormadıkça hakikat denen dilberin kendilerine o nazlı yüzünü asla göstermeyeceğini akıllarına bile getiremiyorlar. Yetişkinlerin o kasvetli tafralarla sordukları köşeli soruların ve bu sorulara verilen köşeli cevapların sathîliği onların gözlerini kamaştırırken, düşünmenin o çocukça soruların içinde saklandığını hiç ama hiç görmüyorlar. Çünkü şek etmek ile hayret etmek ara­sındaki farkı bilmiyorlar.
Reklam
Düşünmek, ağaca baktığında tohu­mu, tohuma baktığında ağacı görmektir, hiç değilse bu türden bir görüşe ulaşmayı talep etmektir.
Biraz çabayla hiçliğin kıyısından varlığa el sallamak, hiç de öyle imkânsız değil.
Günümüzün insanı yönünü tayin edemediği için yükselemiyor. Dairesini tamamlayamıyor. Bu yüzden özgürleşemiyor; özgürlüğün daireyi tamamlamak demek olduğunu ise aklına bile getirmiyor.
İnsan niçin bunalıyor? Gerçekte mâlik olmadığı bir şeye mülkiyet iddiasında bulunduğu için.
Bunama yaşlıların de­ğil, yüreği büzüşmüş olanların ve adına dünya denilen düşte düşün yorumundan habersiz bir biçimde uyuklayanların yazgısı..
16,4bin öğeden 16 ile 30 arasındakiler gösteriliyor.