İlber ortaylı’nın kitaplarından: Antik dünya ve orta Çağ’dan 20 klasik eser 1. Cicero -dostluk üzerine 2. Cicero- siyaset sanatı 3. Seneca-mutlu yaşam üzerine 4. Aristoteles-retorik 5. Ksenophon- anabasis. 10.000’lerin dönüşü 6. Platon-şölen 7. Aristophanes- eşek arıları 8. Nizamülmülk-siyasetname 9 . Gılgamış destanı 10. Farabi-mutluluğun kazanılması 11. Homeros- İlyada, odysseia 12. İbn haldun -Mukaddime 13. Yusuf has hacib - Kutadgu bilig 14. Plutark - yaşamlar 15. Binbir gece masalları 16. Dede korkut kitabı 17. Strabon- geographika 18. Hafız- ı Şirazi-Hafız Divan’ı 19. Vergilius-aeneis 20. Marcus aurelius --kendime düşünceler
Ilber Ortaylı'nın Kitaplığından: 20 Klasik Eser
1. Cicero - Dostluk Üzerine 2.Cicero - Siyaset Sanatı 3. Seneca - Mutlu Yaşam Üzerine 4. Aristoteles - Retorik 5.Ksenophon - Anabasis. On Binler'in Dönüşü 6.Platon - Şölen/Symposion 7.Aristophanes- Eşekarıları 8.Nizamülmülk - Siyasetname 9.Gılgamış Destanı 10.Farabi - Mutluluğun Kazanılması 11.Homeros - İlyada, Odysseia 12.İbn Haldun - Mukaddime 13.Yusuf Has Hacib - Kutadgu Bilig 14.Plutark - Yaşamlar 15.Binbir Gece Masalları 16.Dede Korkut Kitabı 17.Strabon - Geographika 18.Hafız-ı Şirazî - Hafiz Dîvânı 19. Vergilius - Aeneis 20. Marcus Aurelius - Kendime Düşünceler
Sayfa 42 - Kronik Kitap / 1. Baskı, Şubat 2022, İstanbul - Söyleşi Yenal BilgiciKitabı okudu
Montaigne’ye Övgüler
Dürüst konuşmak gerekirse, Schopenhauer'la aynı kefeye koyabileceğim, hatta ondan daha üstün gördüğüm tek bir yazar tanıyorum, o da Montaigne. Böyle bir insanın yazmış olması gerçeği, bu yeryüzünde yaşama zevkine gerçekten yardımcı oluyor. Ne olursa olsun, tinlerin bu en özgürü ve en güçlüsüyle ilk karşılaşmamdan beri onun Plutark hakkında söylediklerini ben de onun için söylemekten kendimi alamıyorum: "Onu görünce ancak, ayaklanıp [yürümeye başladım] kanatlandım." Şayet benim ödevim bu yeryüzünde kendimi evimdeymiş gibi huzurlu ve rahat kılmak olsaydı, ona sadık kalırdım. Friedrich Nietzsche, Schopenhauer as Educator
İnsan Kendini Nasıl İnşa Eder
İLBER ORTAYLI'NIN KİTAPLIĞINDAN: Antik Dünya ve Ortaçağ'dan 20 Klasik Eser 1. Cicero-Dostluk Üzerine 2. Cicero-Siyaset Sanatı 3. Seneca - Mutlu Yaşam Üzerine 4. Aristoteles - Retorik 6. Ksenophon - Anabasis. On Binler'in Dönüşü 6. Platon-Şölen/Symposion 7. Aristophanes- Eşekarıları 8. Nizamülmülk - Siyasetname 9. Gılgamış Destanı 10. Farabi - Mutluluğun Kazanılması 11. Homeros - İlyada, Odysseia 12. İbn Haldun - Mukaddime 13. Yusuf Has Hacib - Kutadgu Bilig 14. Plutark-Yaşamlar 15. Binbir Gece Masalları 16. Dede Korkut Kitabı 17. Strabon-Geographika 18. Hafız-ı Şirazi - Hafız Divanı 19. Vergilius-Aeneis 20. Marcus Aurelius - Kendime Düşünceler
Sayfa 42 - Kronik KitapKitabı okudu
Eğer yapılmış bir iş sizi güzelliğiyle etkiliyorsa, bu demek değildir ki, bu işi yapan takdire layıktır. - Plutark
288 syf.
10/10 puan verdi
·
7 günde okudu
İnsan Geleceğini Nasıl Kurar? Kendini İnşa Etmenin Yolları Goodreads: 4/5 1000kitap: 8,5/10 5/5 “Bir yol tıkalıysa diğerinden gidersiniz, o da yoksa üçüncü yolu siz yaratırsınız. Bu, bütün hayatınız için geçerlidir. Ancak bir defa geçtiğiniz yoldan bir daha geri dönmeyeceksiniz. Çünkü lüzumsuz geri dönüş başarısızlıktır, tekrara düşmektir, ufku
İnsan Geleceğini Nasıl Kurar?
İnsan Geleceğini Nasıl Kurar?İlber Ortaylı · Kronik Kitap · 20225,5bin okunma
Bu şuracıkta dursun ;)
ILBER ORTAYLI'NIN KITAPLIĞINDAN Antik Dünya ve Ortaçağ'dan 20 Klasik Eser 1. Cicero - Dostluk Üzerine 2. Cicero - Siyaset Sanatı 3. Seneca - Mutlu Yaşam Üzerine 4. Aristoteles - Retorik
Sayfa 42 - Kronik KitapKitabı okudu
İLBER ORTAYLI'NIN KİTAPLIĞINDAN: Antik Dünya ve Ortaçağ'dan 20 Klasik Eser 1. Cicero - Dostluk Üzerine 2. Cicero - Siyaset Sanatı 3. Seneca - Mutlu Yaşam Üzerine 4. Aristoteles - Retorik 5. Ksenophon - Anabasis. On Binler'in Dönüşü 6. Platon - Şölen/Symposion 7. Aristophanes- Eşekarıları 8. Nizamülmülk - Siyasetname 9. Gılgamış Destanı 10. Farabi - Mutluluğun Kazanılması 11. Homeros - İlyada, Odysseia 12. İbn Haldun - Mukaddime 13. Yusuf Has Hacib - Kutadgu Bilig 14. Plutark - Yaşamlar 15. Binbir Gece Masalları 16. Dede Korkut Kitabı 17. Strabon - Geographika 18. Hafız-ı Şirazî - Hafiz Dîvânı 19. Vergilius - Aeneis 20. Marcus Aurelius - Kendime Düşünceler
Carra de Vaux teferruata daha çok iniyor: "Safa yahut hulûs kardeşleri ismi 'filozof'un tercümesidir. Filo: Dost, arkadaş; Sofos: Safiyet, hulûs. Filozof belki de böyle anlaşılı- yordu Antikite'de. Nitekim, yarı alim yarı dindar kişilerden kurulu Pisagorcu topluluklar da kendilerine filozof diyorlardı. Kelimeyi, muhib-i hikmet tabiriyle açıklayan Plutark olmuştur.
İLBER ORTAYLI'NIN KİTAPLIĞINDAN: Antik Dünya ve Ortaçağ'dan 20 Klasik Eser 1. Cicero - Dostluk Üzerine 2. Cicero - Siyaset Sanatı 3. Seneca - Mutlu Yaşam Üzerine 4. Aristoteles - Retorik 6. Ksenophon - Anabasis. On Binler'in Dönüşü 6. Platon - Şölen/Symposion 7. Aristophanes- Eşekarıları 8. Nizamülmülk - Siyasetname 9. Gılgamış Destanı 10. Farabi - Mutluluğun Kazanılması 11. Homeros - İlyada, Odysseia 12. İbn Haldun - Mukaddime 13. Yusuf Has Hacib - Kutadgu Bilig 14. Plutark - Yaşamlar 15. Binbir Gece Masalları 16. Dede Korkut Kitabı 17. Strabon - Geographika 18. Hafız-ı Şirazî - Hafiz Dîvânı 19. Vergilius - Aeneis 20. Marcus Aurelius - Kendime Düşünceler
Dünyayı dolaşınız, duvarsız, edebiyatsız, kanunsuz, servetsiz, şehirler bulacaksınız. Fakat mabutsuz ve mabetsiz bir şehir bulamayacaksınız. PLUTARK
İsraf, Şatafat, Yüksek Miktarda Borçlanma...
Sezar bütün bunları niçin yapıyordu? Plütark bu sualin cevabını bir cümleye sığdırıyor: «Ucu zehirli bir bıçak kadar tehdit edici olan Roma'nın sefil ve muhtaç kalabalıkları bir süre sonra her şeyi Sezar’da bekler, kurtuluş ümitlerini yalnız ona bağlar duruma geldiler.»
Sayfa 40 - Cem Yayınevi 1967 İkinci Baskı
Evet Evet Evet
insan arkadaşlarından ziyade düşmanlarıyla meşguldür, Plutark'a göre, böyle olması da iyidir. Birçok farklı nedenle.. Düşmanların atakları, kendi zayıflıklarını gidermek, ken­dine daha fazla dikkat etmek, kendini tedbirsizlige ve kib­re kaptırmamak, önünü ardını düşünmeden eylemekten ve konuşmaktan sakınmak için bir fırsattır. Düşmanların mey­dan okuması, talimli olmaya (askesis) zorlar böylelikle, söz­ gelimi sataşmaları kaldırmaya talimli olmanız gerekir, o za­man hısımlarınızdan gelen sataşmaları da daha rahat kaldı­rırsınız. "Düşmandan intikam almaktan vazgeçmek", iyilik ve alicenaplığın talimidir. Hak ettiği oranda övgüyü de esir­ gememek gerekir, çünkü o zaman ona yönelteceginiz itham­lar daha inanılır olacak, kimse bunları artık sadece benliğin intikam ihtirasına bağlamayacaktır. Düşmanlar, nahoş duy­guları üzerlerine boşaltabilmek için de faydalıdır: "Düşman­larımızı tamamen sırtımızdan atarsak, belki de dostlarımızla bozuşmaya başlayabiliriz."
Sayfa 22 - iletişim yayınları
Resim