Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Samdino

Samdino
@sammis3001
Ağlayarak geldim,gülerek gideceğim. İnsta; keyloveart
Müzisyen
Halkla ilişkiler ve Tanıtım
519 okur puanı
Aralık 2017 tarihinde katıldı
Her türlü alışkanlık ve kabiliyet sistem tarafından onaylanmıştır ve kendisini besleyecek eylemlerle büyür. Adım Adım gün be gün...Bu yüzden eğer bir şey yapmak istiyorsanız onu alışkanlık haline getirin. Eğer bir şey yapmak istemiyorsanız bunu yapmayın ve yanı sıra da karşıt bir alışkanlık edinin.Aynı şeyi ruh sağlığımız için de geçerlidir öfkelendiğinizde sadece o kötülüğü tecrübe etmekle kalmaz aynı zamanda kötü bir alışkanlığı da güçlendirmiş,yangına körükle gitmiş olursunuz.
Reklam
Tüm var olanın Siz ve Her şeyin sizin olduğunu idrak ettiğiniz zaman arzular biter ve özgür kalırsınız.
S: deneyim çok yararlıdır. Deneyim ile siz aleve dokunmamayı öğrenirsiniz.
M: Size daha önce de söyledim; şeylerle meşgul olduğunuzda, deneyim çok yararlıdır diye, fakat o size insanlarla ve kendinizle nasıl ilişki kuracağınızı, bir hayatı nasıl yaşayacağınızı söylemez. Biz bir otomobil sürmekten ya da para kazanmaktan söz etmiyoruz. Bunlar için deneyime ihtiyacınız vardır. Fakat kendinize ışık tutmak için maddi bilgi size yardım etmez. Orada, sözcüğün gerçek anlamıyla kendiniz olabilmeniz için, aracı bilgiden daha mahrem ve daha derin bir şeye ihtiyacınız vardır. Dış hayatınız önemsizdir. Bir gece bekçisi olarak da mutlu yaşayabilirsiniz. Önemli olan iç aleminizde ne olduğunuzdur. İçsel huzur ve mutluluğu kazanmak zorundasınız. Bu, para kazanmaktan çok daha zordur. Hiçbir üniversite size kendiniz olmayı öğretemez. Öğrenmenin tek yolu uygulamadır. Hemen, şimdi kendiniz olmaya başlayın. Sizin olmayan her şeyi bir tarafa atın ve durmadan derinleşin. Tıpkı bir kuyu kazan adamın su olmayan her şeyi ata ata su seviyesine inmesi gibi siz de öylece, sizin olmayan pek çok şeyi atmak zorundasınız, ta ki sahiplenemeyeceğiniz, sizin olmayan hiçbir şey kalmayıncaya kadar. Bakacaksınız ki zihnin çengel atıp tutunabileceği hiçbir şey kalmamış. Siz artık bir insanoğlu bile değilsiniz. Siz sadece var olansınız - zaman ve uzayla birlikte genişleyen ve her ikisinden de öte olan bir farkındalık noktasısınız, kendi nedeni bulunmayan nihai nedensiniz. Siz bana "Sen kimsin" diye soracak olursanız benim yanıtım, "Belli ve özel tek bir şey değil. Ama Ben-im" olurdu.

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Asla kaybedilmemiş olan asla bulunamaz. Sizin sevinç ve güvenlik arayışınız aslında sizi onlardan uzak tutmakta. Aramayı kesin, kaybetmeye son vermiş olursunuz. Hastalık basittir, çaresi de aynı derecede basittir. Sizi güvensiz ve mutsuz kılan sizin zihninizdir. Beklenti sizi güvensiz kılıyor, bellek -mutsuz ediyor. Zihninizi kötüye kullanmayı bırakın, o zaman her şey sizin için iyi olacak. Sizin onu düzeltmeniz gerekmiyor - siz geçmişle ve gelecekle uğraşmayı bırakıp tümüyle şimdide yaşamaya başlar başlamaz o kendi kendini düzeltecektir.
Size bir insan olduğunuzu düşündüren şey insan değildir. O, boyutsuz bir bilinç noktasıdır, bilinçli bir hiç; kendi hakkınızda söyleyebileceğiniz tek şey "Ben-im (var olanım) "dır. Siz saf varlık-farkındalık-aşkın mutluluksunuz. Bunu idrak etmek bütün arayışların sonudur.
Reklam
Hiçbir şey sizi olduğunuzdan, kendinizden daha mutlu edemez. Bütün mutluluk arayışları zavallıcadır ve daha büyük zavallılıklara götürür. Mutluluk tanımına layık tek mutluluk bilinçli varlığın doğal mutluluğudur.
Gerçek siz ebedidir ve doğum ve ölümün ötesindedir. Beden de, ona ihtiyaç olduğu sürece canlı kalacaktır. Onun uzun yaşaması da önem taşımaz. Dolu bir hayat, uzun süren bir hayattan daha iyidir.
Eğer gerçeği arıyorsanız, kendinizi bütün birikimlerden, kültürlerden, bütün duygu ve düşünce kalıplarından bağımsız kılmalısınız. Hatta kadın ya da erkek ve hatta insan olma fikirleri de terk edilmelidirler. Hayat okyanusu her şeyi içerir, sadece insanları değil. Öyleyse, önce tüm kendini tanımlamaları terk edin, kendinizi şöyle veya böyle, falanca ya da filanca, şu veya bu olarak düşünmekten vazgeçin. Kendi hakkınızdaki tüm endişeleri terk edin, maddi ya da manevi esenliğiniz için tasalanmayın, kaba ya da süptil, her arzuyu terk edin. Her türlü başarı düşüncesini bırakın. Siz burada ve şimdi tamamsınız, kesinlikle hiçbir şeye ihtiyacınız yok.
Samdino tekrar paylaştı.
On sekiz bin neşe, zevk âlemi gösterildi de nefsimiz ancak senin güzelliğine karşı coştu, ancak onu istedi. Tamu kâfirlerin yeri, uçmak müminlerin… aşk âşıklar için; yok olmaksa nefsimize değer ancak.
Samdino tekrar paylaştı.
Aşk, gönlü kendi yanına çağırdı da gönül bütün halktan kaçmaya girişti. Halk sopaya benzer; görmeye başlayan her kör, elindeki sopayı atar gider. Halk süttür sanki; yemek yemeye başlayan çocuk süte boş verir artık.
Reklam
Kendini düşünmek ve kendi çıkarını gözetmek sahte olanın odak noktalarıdır. Sizin günlük hayatınız arzu ile korku arasında titreşir. Ona dikkatle bakın, zihnin sayısız isimlere ve şekillere büründüğünü görün - bir akarsuyun yerinden kopmuş kaya parçalarının arasından köpürerek akışı gibi. Onun her eylemini temeldeki bencil maksada dek izleyin ve o maksat kayboluncaya kadar ona bakın.
Yıldızlara bak ve kendini onların yanında hayal et. Sürekli birbirine dönüşen elementleri ve bunların birbirinde yarattığı değişimleri düşün. Çünkü böyle düşünceler dünyevi hayatın tozunu kaldırır.
S: Gerçeği keşfettiğimi ne zaman bilirim? M: "Bu doğru", "Bu doğru değil" fikri ortaya çıkmadığı zaman. Doğru kendini öne sürmez, o sahtenin sahte olarak görülmesi ve reddedilmesinde yatar. Zihin sahte olan tarafından kör edilmişken doğruyu aramak yararsızdır. Doğru olanın sezilebilme- si için önce sahtenin tamamen temizlenip yok edilmesi gerekir. S: Fakat sahte nedir? M: Kuşkusuz, varlığı olmayan sahtedir. S: Varlığı olmayan demekle neyi kastediyorsunuz? Sahte olan orada karşınızda çivi gibi kaskatı duruyor. M: Kendi kendisiyle çelişkide olanın varlığı yoktur. Ya da anlık bir varlığı vardır ki bu da aynı anlama gelir. Çünkü başı ve sonu olanın ortası yoktur. O boştur. O yalnızca zihnin ona verdiği isim ve şekli taşır, ama onun ne cevheri, ne de özü vardır. S: Madem ki bütün geçici olanların varlığı yoktur, öyleyse evrenin de bir varlığı yoktur. M: Bunu kim inkâr eder? Elbette evrenin bir varlığı yoktur. S: Neyin vardır? M: Varlığı için bir koşula, bir şeye bağlı olmayan, evrenle birlikte doğup evrenle birlikte batmayan, kanıtlanmaya ihtiyacı olmayan ve dokunduğu her şeye gerçeklik veren. Bir an için gerçek gibi görünmek sahte olanın doğasıdır. Doğru, sahtenin babası olabilir. Ama sahte olan, zaman ve uzay ile sınırlıdır ve koşulların ürettiğidir. S: Sahte olandan kurtulup hakiki olanı nasıl kazanabilirim? M: Ne amaçla? S: Daha iyi, daha doyurucu bir yaşam sürmek, bütünlük içinde ve mutlu olmak için. M: Zihnin kavradığı herhangi bir şey sahte olmak zorundadır, göreli ve sınırlı olmaya mahkûmdur. Gerçek, kavranamaz olandır ve herhangi bir amaca hizmet edemez. O kendisi için aranıp istenmelidir.
S: En Yüce Hal neden gelip gider? M: O ne gelir, ne de gider. O, O'dur. O, ebedi bir haldir, sonsuz şimdi. S: Benim için o gelip gidiyor. Size göre değil. Bu farklılık ne den? M: Belki benim arzularımın olmayışından, belki de siz En Yüce Olan'ı yeterince kuvvetle istemiyorsunuz. Zihniniz teması kaybedince umutsuzluğa düşüyor, çaresizlik hissediyor olmalısınız. S: Bütün hayatım boyunca uğraştım ve çok az şey başardım.Okuyordum, dinliyordum - hepsi boşuna. M: Dinlemek ve okumak sizin için bir alışkanlık haline gelmiş. S: Bundan da vazgeçtim. Bugünlerde okumuyorum. M: Vazgeçmiş olduklarınız önemli değildir. Vazgeçmemiş olduğunuz nedir? Onu bulun ve ondan vazgeçin. Sadhana nelerden vazgeçileceğini aramaktır. Tamamen boşalın. S: Bir budala, bilgeliği nasıl arzu edebilir? İnsanın bir şeyi arzu etmesi için arzu ettiği şeyi bilmesi gerekir. En Yüce bilinmediği takdirde o nasıl arzulanabilir? M: İnsan doğal olarak olgunlaşır ve gerçeğe varmak için hazır olur. S: Fakat olgunlaştırıcı faktör nedir? M: Kendini-hatırlama, "Ben-im" (var olanım) farkındalığı insanı kuvvetle ve hızla olgunlaştım. Kendi hakkınızdaki bütün fikirlerden vazgeçin ve sadece olun.
4.480 öğeden 16 ile 30 arasındakiler gösteriliyor.