Susa Kabadayi

Susa Kabadayi
@susam
üniversite
Şırnak/Silopi
465 okur puanı
Şubat 2016 tarihinde katıldı
Şu anda okuduğu kitap
Varlığını zaman içinde sürdüremeyen bir küp için vardır diyebilir miyiz?
Reklam
Susa Kabadayi
Bir kitabı okumaya başladı
Zaman Makinesi
Zaman MakinesiH. G. Wells
7.7/10 · 28,6bin okunma
141 syf.
·
Puan vermedi
·
141 günde okudu
Ütopya
ÜtopyaThomas More
8.2/10 · 20,3bin okunma

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Ülkelerinde hiç avukat bulunmaz, çünkü avukatları, yasalarla oynayarak olayların özünü gizlemeye çalışan kişiler olarak görürler; bu yüzden her vatandaşın kendi davasını kendisinin takip etmesinin ve başka yerlerde olduğu gibi söyleyeceklerini avukata değil, doğrudan doğruya yargıca söylemesinin çok daha iyi olduğu görüşündeler.
Sayfa 108Kitabı okudu
İnsan çevresini mutlu etmeye neden kendinden başlamasın?
Reklam
Dinin bazı ilkeleri olmadan zihnin gerçek mutluluğu bulmak için harcadığı tüm çabalar geçici ve kusurlu olur.
İnsanların aptallıklarını düzeltmek konusunda yeteri kadar etkili olamayacaksanız bunu yapmaktan vazgeçmelisiniz ve kendinizi korumalısınız.
Halkın sorunlarını, onların sevinçlerini çalarak, onları dünyanın nimetlerinden yoksun bırakarak, zehir ederek çözmeye çalışan bir kral bu işi bilmiyor demektir.
Kendim zengin olmaktansa zengin insanları yönetmeyi tercih ederim.
Bir kral, dilencilerin üzerinde saltanat sürdüğü zaman değil, himayesinde zengin ve mutlu insanlar yaşatabildiği sürece değer kazanır.
Reklam
Eğer bir kral halkını koruyamıyorsa, halkını baskıyla kötü yönetiyorsa, halkı soyarak dilenci muamelesi yapıyorsa, perişan ediyorsa, krallığını bırakıp gitmesi o tahtta hala oturmasından çok daha hayırlıdır. Bu şekilde ayakta kalmaya çalışan bir kral sadece otoritesini korur, ancak büyüklüğü, saygınlığı çoktan kaybolmuştur.
Platon der ki, " filozoflar kral, krallar filozof olursa devletler mutlu olur." Filozoflar krala tavsiyelerde bulunmayı, akıl vermeyi görev saymadıkları müddetçe mutluluk her zaman bizden uzak olacaktır.
Tanrı hem kendi canımıza hem başkalarının canına kıymamızı yasaklamışken, yasaları uygulayan insanlara öldürme hakkı verilmesi, onları ilahi yasadan muaf tutmaktan, cinayeti yasal hale getirmekten başka nedir?
Aşırı adalet, aşırı hasarlar yaratır.
Dünyada hiçbir şey insanın canıyla eş değerde olamaz.
Resim