Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Oğuzhan Turgut

Oğuzhan Turgut
@tarihihakikat
“Bir Şâha kul oldum ki, kulu Şah-ı Cihan’dır Bir Şah’a kul oldum ki, cihân ana gedâdır” Herkes dünyayı değiştirmek ister ancak, kimse kendini değiştirmeyi aklından bile geçirmez.
184 syf.
·
Puan vermedi
·
5 günde okudu
Muhtelif 1
Muhtelif 1Altay Cem Meriç
8.8/10 · 461 okunma
Reklam
İslam'da Mürted
Hz. Muhammed'in (a.s.) siyasi terör faaliyetine bulaşmamış bir mürtedi öldürdüğüne dair örnek yoktur.
Sayfa 168 - İnsan YayınlarıKitabı okudu
Şeytan Ayetleri Kitabı Ve Garanik Kıssası
1. Türkiye'de Turan Dursun gibi yazarlar ve ateist forum gibi yerlerde olayın anlatılışı açık bir bilgisizlikten kaynaklanır. İki rivayeti birbiri ile karıştırmışlardır. 4. Bu rivayet muteber hadis kitaplarında geçmemektedir. 6. Metinleri kendi içerisinde tutarsız detaylar içermektedir. 7. Rivayette umum belva vardır. Sansasyonel bir olay tek bir ravi kanalıyla nakledilmiştir. 8. Olayın anlatısının kendisine dayandığı tek sahabi ravi olan Abdullah ibn Abbas olayın yaşandığı söylenen dönemde henüz doğmamıştır. 9. Rivayetin anlattığı olay örgüsü Kur'an'daki ayetlerin akışı ile uyumsuzdur. Rivayet, bu ayetleri açıklama iddiasında olduğu için kendi içerisinde tutarsız hâle gelmekte ayrıca Kur'an ile çeliştiği için daha güçlü tarihi veriye muhalefet etmiş olmaktadır.
Sayfa 153 - İnsan YayınlarıKitabı okudu

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
İslam
Kur'an yirmi üç yılda nazil olmuş bir kitaptır. Bir toplumu bütün halinde çalkalamış ve yirmi üç yılın sonunda onu baştan aşağı değiştirmiştir. Birinci yılında tamamen zayıf ve iki elin parmağı kadar inananı olan bir din yirmi üç yılda nazil olan bu kitabın önderliğinde yirmi üçüncü yılında Doğu Roma İmparatorluğu'na karşı savaşmak için bir ordu toplamıştır.
Sayfa 128 - İnsan YayınlarıKitabı okudu
Kaos-Düzen
... Kötü ya da çirkin bir şey bulunca düzensiz bir şey bulduğunu zannetmek hatadır. Bana sorarsanız Türkiye'de bu söylemin yaygınlaşmasının sebebi sadece cehalet ya da ahmaklık değildir. Yeni ateizm dinleri savaşılacak bir şey olarak gördüğü için her konuda din aleyhine olanı söylemeyi bir maharet zannediyorlar. Bu onların böylesi absürt pozisyonları da savunuyor hâle gelmelerine sebep oluyor.
Sayfa 120 - İnsan YayınlarıKitabı okudu
Reklam
Zeyd (r.a) ve Oğlu Üsame
Hz. Ömer hilafeti döneminde, Zeyd'in oğluna kendi oğlundan çok daha fazla maaş bağlar. Hz. Ömer'in öz oğlu olan Abdullah b Ömer, Hz. Ömer'e mealen '' Zeyd'in oğluna neden benden fazla maaş bağlıyorsun?'' diye sorar. Sonuçta birisi halife oğluyken diğeri insanların pek çoğunun nezdinde azatlı bir kölenin oğlu hükmünde görülüyor. Hz. Ömer oğluna '' Üsame, Resulullah'a senden ve babası Zeyd de senin babandan daha sevgilidir.'' buyurur.
Sayfa 68 - İnsan YayınlarıKitabı okudu
Hz. Peygamberin Zeyd (r.a.)'ın Hanımı ile Evlenmesi
1. Hz. Muhammed’in, Hz. Zeynep'i gördüğü, çok beğendiği ve kalbinin meylettiği, ayetin de bundan dolayı indiği şeklindeki rivayetlere eski alimler uydurma demiştir. Ayrıca bunlar aklen de çelişiktir. Hz. Muhammed(a.s) Zeynep'i daha önce defalarca görmüştür ve kuzenidir. Zeyd ile evlenmesinde dünürcü olan Hz. Muhammed'in kendisidir.
Sayfa 79 - İnsan YayınlarıKitabı okudu
İslam'ın Çocuklarıyız
İran kökenli olan Selman-ı Farisi herkesin soruyla övündüğü bir mecliste ‘‘ biz İslam’ın çocuklarıyız.’’ der. Ben kendimi böyle hissediyorum. Bizim içinde yaşadığımız bu coğrafyanın harcı İslam olmuştur. Kültürümüz, yaşamımız, değerlerimiz ve bakış açımız istesek de istemesek de buna göre şekillenmiştir. Nihayetinde hepimiz İslam’ın çocuklarıyız. İslam bizim babamız. Babamız bize borç bıraktıysa borcunu öderiz bir gün bundan da gocunmayız. İslam medeniyeti bugün bizim elimize mağlup şekilde ulaşmış, ‘‘İslam’ın Uhud çağında doğmuşuz.’’ der geçeriz. Babam bana borç bıraktı diye arkasından yapıcı olmayan faydasız homurtuyu ben kendi ahlakına yakıştırmam. Ama o borç artık benim borcum olmuştur. Bana yakışan bu borcu ödemek için çabalamaktadır.
Sayfa 43 - İnsan YayınlarıKitabı okudu
Medeniyet Nasıl Değerlendirilmeli
Mağlup bir medeniyet, ekonomisi ve sosyal koşullarıyla kınanamaz. Malumun halinin çok kötü olması galibin ahlaksızlığını gösterir. Bunun için Endülüs’ün, Müslümanlar fethettikten sonraki hali ile Hıristiyanlar fethettikten sonraki haline bakmak yeterlidir. Yahut Kudüs'ün, Müslümanlar fethettikten sonraki hali ile HIristiyanlar fethettikten sonraki haline bakabiliriz.
Sayfa 43 - İnsan YayınlarıKitabı okudu
Bir Dinin Bağılları Kötü Durumda İse O Din Hatalıdır
‘‘Bir dinin bağlıları kötü durumda ise o din hatalıdır.’’ Tabii bu söylem tersine çevrildiğinde zımnen ‘‘Bir dinin doğru olması için o dinin bağımlılarının iyi durumda ve güçlü vs. olması gerekir.’’ gibi bir anlama gelmektedir. Muhatapların bunu nasıl ispat edeceğini gerçekten oldukça merak etmekteyim. Bizim bunun zıddını ispat etme yükümlülüğümüz yok. Zira burada çürütme iddiasında olanlar onlar. İspat etmesi gerekenler de onlar. Hangi metafizik kurguyu sağlayarak bunu ispat edeceklerini ciddi şekilde merak etmekteyim. Bu önermede delilsiz olmak bakımından bir önceki madde ile aynı durumda olan bir yapıda. Tabii bu kurguya göre İslam’ın bu güçsüzlüğe rağmen ilk döneminde Arap yarımadasında ortaya çıkardığı inanılmaz güç muhatapların Müslüman olmasını gerektirirdi. Yani onlar 900 yılında yaşıyor olsalardı bu argüman sebebiyle Müslüman mı olacaklardı? Zaten böylesi bir bakış açısı her zaman güçlünün yanında yer almayı ve güçlüyü haklı kılmayı gerektireceği için belki de gerçekten Müslüman olurlardı. Hakikat bu bakışta gücün yanında veya yakınında olmaktan köken almaktadır. Bu gerçekten sonuçları pek kabul edilebilir bir şey değildir.
Sayfa 39 - İnsan YayınlarıKitabı okudu
Reklam
Bu Kötü Durumun Sebebi İslam'dır
B: ‘’ Bu kötü durumun sebebi İslam’dır.’’ Bu ciddi bir neden- sonuç iddiası olmasına rağmen neredeyse hiçbir dayanağı olmayan bir cümledir neden- sonuç göstermenin metodu bilinmektedir. Önce muhtemel nedenler ele alınır sonrasında eleme vb. Yöntemlerle muhtemel nedenler arasından gerçek neden tespit edilmeye çalışılır. Oysa’’ İslam dünyasının
Sayfa 38 - İnsan YayınlarıKitabı okudu
İslam Coğrafyası Geri Kalmıştır Önermesi
A: (İslam coğrafyası geri kalmıştır ve kötü durumdadır.) Bu olgusal duruma işaret etmektedir. Argümanın en doğru cümlesi budur. Teknolojik ve ekonomik yönden geri kalmışlık oldukça kolay gösterilebilir bir şeydir. Bunun yanı sıra eğitim kurumları, bilgi üretimi açısından da geri kalmışlık belirgindir. Ancak tasvir edilmeye çalışıldığı gibi ahlakı da içine alan ve tüm konularda böyle bir geri kalmışlık olduğu iddiası gösterilmiş değildir. Sadece güçlü bir propagandayla öyleymiş imajı çizilmektedir. İntihar oranları, uyuşturucu kullanımı, evsiz kalmış insan sayısı vb. Sosyal konuların pek çoğunda İslam coğrafyasının batıdan daha iyi durumda olduğu öne sürülebilir. Aslında sosyoloji ile ilgilenen insanların daha kolay bileceği üzere fakirlik, fakirlik dışındaki pek çok sosyal problemin sebebidir. İslam coğrafyasında batıya oranla fakir olunmasına rağmen diğer konulardaki iyi durum ilgi çekicidir. Örneğin İslam coğrafyasının zengin, batı coğrafyasının fakir olduğu bir düzlemde nasıl bir tablo ile karşılaşıldı bunu düşünmek gerekmektedir bu yüzden önermenin bu cümlesi’’ İslam coğrafyası teknoloji, bilim, askeri güç, bilimsel üretim ve benzeri konularda geri kalmıştır.’’ Formu’’ İslam coğrafyası her konuda geri kalmıştır.'’ Gizli anlamını içeren bir retorik barındırmaktadır ve bunun doğruluğu açıkça gösterilmiş değildir.
Sayfa 37 - İnsan YayınlarıKitabı okudu
Bir İnancı Çürütmek?
Buradan konumuzla ilgili çıkarıma dönecek olursak: İslam'ı çürütmek isteyen bir muhalifin mümkün tüm İslami fırkaları çürütmesi gerekir. Örneğin hadislerin hiçbirini kabul etmeyen birisine " falan hadis" üzerinden getirilen bir tenkidin anlamlı olmayacağı açıktır. Ya da Kur'an kıssalarını mecazi algılayan birisine Âdem (a.s) kıssasının evrimle çelişmesi üzerinden bir tenkit getirmeye çalışmasının abes olacağı açıktır.
Sayfa 22 - İnsan YayınlarıKitabı okudu
232 syf.
7/10 puan verdi
·
22 günde okudu
Pazarlık
PazarlıkVahdettin Engin
8.2/10 · 547 okunma
meDeni avrupa
Kendilerini medeni olarak niteleyen Avrupalıların Yahudileri ülkelerinden kovmalarını anlamak da zor ama aynı zamanda düşündürücüydü.
Sayfa 38 - YeditepeKitabı okudu
345 öğeden 16 ile 30 arasındakiler gösteriliyor.