Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
"Bunlardan birincisi; Hüvelbâkî Hey meded, bulunmadı ecelin çaresi Kırk beş yaşında hitam buldu vadesi Nice ruhani ve cismanile tedbir ettiler Gelse Lokman neylesin dolmuş ecel peymanesi Hoca Nasreddin rahmetüllahi aleyh Hazretlerinin sülalesinden ve Fatih Cami-i Şerifi sure-i Fetih, Mülk Hânı ve Simkeş Mescid-i Şerifi imamı Ve hatibi, hattatînden Hafiz Kasım Efendi Ruhuna el-Fatiha 1208
Enes

Enes

@enesbir
·
10 Şubat 21:54
Nasreddin Hoca'nın İstanbul'da medfun torunları
"Maksadım sadece bu unutulmaz 'fikra mübdii'nin İstanbul'da yaşamış torunlarına ait mezar kitabelerini buraya kaydetmektir." diyen Sait Sungur, 1943 tarihli makalesinde hoca merhumun neslinden üç kişinin kabir taşlarını anlatmış. Bu kabirler, bir baba ve iki kızına ait aslında. Hafiz ve hattat olan baba, Fatih Camii'nde Fetih ve Mülk Surelerini okumakla vazifeli. Aynı zamanda Simkeş Mescidi imamı. Kendisi genç yaşta vefat ettiği gibi kızları da 20'li yaşlarının başında ve yeni evlenmişlerken irtihal eylemişler...
Krallar Kralı Ünvanı... Pers kralları tarafından kullanılan "kralların kralı" unvanı en son MS 1979'da kullanıldı ve şeriat yönetimi ile son buldu. Aslında bu ünvanı ilk kullanan acımasızlığı ile Kassit Halkı'na zulm eden Asur Kralı Ninurta'ya( MÖ 1244- 1208) ait. Özellikle Neo Asur Kralları, bu ünvanı hem kendi topraklarında hem de sömürü topraklarında sembolik bir psikolojik tehdit olarak kullandı. ( MÖ 9.yy- 6.yy ) Ahameniş -İran Devleti'nin ( MÖ 550 -330) her kralı bu ünvanı devralarak egolarını şişirdiler... Persler, savaş öncesi çok bağırır ama savaşın kendisinde kralların öncülüğünde iyi kaçarlar... Hile hurda yolu ile iyi siyaset yaparlar
Reklam
Krallar Kralı Ünvanı... Pers kralları tarafından kullanılan "kralların kralı" unvanı en son MS 1979'da kullanıldı ve şeriat yönetimi ile son buldu. Aslında bu ünvanı ilk kullanan acımasızlığı ile Kassit Halkı'na zulm eden Asur Kralı Ninurta'ya( MÖ 1244- 1208) ait. Özellikle Neo Asur Kralları, bu ünvanı hem kendi topraklarında hem de sömürü topraklarında sembolik bir psikolojik tehdit olarak kullandı. ( MÖ 9.yy- 6.yy ) Ahameniş -İran Devleti'nin ( MÖ 550 -330) her kralı bu ünvanı devralarak egolarını şişirdiler... Persler, savaş öncesi çok bağırır ama savaşın kendisinde kralların öncülüğünde iyi kaçarlar... Hile hurda yolu ile iyi siyaset yaparlar
Hristiyanlık ve Yahudilikteki Sapkınlıklar...
Eski Ahid’in yahudilerce reddedilen, ancak Katolikler’ce kutsal kabul edilen Siracide bölümünde (45/1-6) Mûsâ’nın özellik ve üstünlükleri sayılarak Tanrı’nın onu krallara karşı yücelttiği, onun eliyle mûcizeler gösterdiği, onunla yüzyüze görüştüğü, onun imanı sebebiyle Tanrı ile İsrâiloğulları arasında aracı olduğu belirtilmekte, Yeni Ahid’de de Îsâ ile mukayese edilmektedir. (İbrânîler’e Mektup, 3/1-6) Ancak hıristiyan inancına göre Hz.Îsâ’nın görev ve konumu ondan daha üstündür; semavî babanın evinde Îsâ ailenin oğlu, Mûsâ ise hizmetçidir. (a.g.e., IV, 1208)
Tevbe* يَٓا اَيُّهَا الَّذ۪ينَ اٰمَنُوا تُوبُٓوا اِلَى اللّٰهِ تَوْبَةً نَصُوحاًۜ عَسٰى رَبُّكُمْ اَنْ يُكَفِّرَ عَنْكُمْ سَيِّـَٔاتِكُمْ وَيُدْخِلَكُمْ جَنَّاتٍ تَجْر۪ي مِنْ تَحْتِهَا الْاَنْهَارُۙ “Ey ehl-i iman! Cenâb-ı Allah’a öyle bir tevbe ediniz, günahlarınıza öyle bir peşîmân olunuz ki, kalblerinizde tesiri daima görülsün, size büyük bir
Reklam
Le droit de l’enfant au respect, Janusz Korczak
Çocuğun Saygı Hakkı (aslı: Le droit de l’enfant au respect, yazar: Janusz Korczak) isimli eserde yer alan Saygı Hakkı ve Çocuğun Kendi Olma Hakkı alt başlıklarının Berat Durmuş ve Memduh Cemil Şirin tarafından yapılan çevirisinden alıntıdır: '' İki hayat varmış gibi: Biri ciddi ve saygın, diğeri ise küçük ve hoşgörüyle tahammül edilen. Şöyle
17 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.