Uzayda bir şeyler üretmek için 3B yazıcılar en makul çözüm gibi ancak hala çok yavaşlar. (Sayfa 34-35) Bizden 1300 ışık yılı uzaklıktaki Janus adlı beyaz cücenin bir tarafının helyumdan diğer tarafının hidrojenden oluştuğu görülüyor. Bu olay tahminen manyetik alanın bir tarafta daha güçlü olmasıyla alakalı ama kesin bir şey söylemek için daha fazla gözlem yapmak gerekiyor. (Sayfa 36-41) Temmuz ayında Fransız bir kadına çarpan cisim bir meteorit değil bir dünya kayası çıktı. (Sayfa 42-43) Elektrikli yelkenleri kullanan uzay araçları büyük hızlara çıkabilir. Sadece 10 yıl içinde Güneş Sistemi’nin sınırına dayanabilir. (Sayfa 49) Güneş Sistemi’nin ilk oluştuğu zamanlarda yakınlarında bir Süpernova patlaması meydana gelmiş olabilir. Güneş Sistemi’nin doğum kozası olası etkilerden korumuş olabilir. (Sayfa 50) Subaru teleskobu Hawai Mauna Kea’da. Adını Japonca’da Ülker takımyıldızından alıyormuş. (Sayfa 58-61) James Webb bir gezegen oluşum diskinin merkezinde su buharı buldu. Bu keşif, orada Dünya benzeri gezegenlerin oluşabileceğini gösteriyor. (Sayfa 64-65) Gizli fotonlar, karanlık maddeyi açıklayabilir. Çünkü gizili fotonlar sıradan fotonlarla çok zayıf bir şekilde etkileşime girerler. Tabi şimdiye kadar gizli foton diye bir şey gözlemlenmemiş. Ancak çalışmalar devam ediyor. (Sayfa 74-7
Eski Zamanda Modern Şeyler
Paratoner milattan 1300 sene evvel Mısırlılar tarafından ip­ tidai bir şekilde kullanılmaya başlamıştı. Üçüncü Ramses zama­ nında Medinetü'l-Abu'da ve diğer birçok yerlerde şehir kapıla­ rındaki kulelerin üstüne dikilen direkler altınla kaplanır ve bu şekilde yıldırım buraya çekilirdi.
Reklam
MÖ Yapılan Türk Göçleri:
• Ana yurttan yani Andranova bölgesinden ilk göç hareketi MÖ 1700'lü yıllarda Altay ve Tanrı Dağları'na olmuştu. • Aynı tarihlerde Baykal Gölü civarına bir göç hareketi daha olmuştu. • Don Nehri'ne doğru yayılma hareketi MÖ 1500'lerde meydana gelmişti. • Kazakistan ve Maveraünnehir' e doğru bir Türk hareketi meydana geldi (MÖ 1300) . • MÖ 1100'lerde Çin'in kuzeyindeki Kansu-Ordos bozkırlarına bir göç hareketi gerçekleşti. • MÖ 1000'li yıllarda Kuzey Hindistan'a bir Türk grubu göç ederek ulaşmıştı. • Altaylar ve Sayan bölgesini terk eden bir başka kitle Ural Dağları ve Sibirya havalisine çekilmiştir. • MÖ 52'den Sonra Chih-chi Hunları Ötüken bölgesinden Batı Türkistan havalisine (Güney Kazakistan ve Fergana) geldiler.
Nübüvvet Minhâcı üzere Hilâfet olacaktır..(Ahmed b.h.)
Dil, Irk ve Medeni Farklılıklardan Dolayı Bugün Hilafet'in Kurulması Mümkün Değildir, İddiası gerçekten trajikomiktir. Bu fikir tamamen ulus devlet anlayışına gark olmuş kişilerin hezeyanıdır. Evet, toplumlardaki gelişmişlik seviyesi farklıdır, anadillerinin ve ırklarının değişik olması da söz konusudur. Ancak böyle olması tek bir devlet
Doğrudan Toktamış'ın Emir Nogay'a 1300 yılında galebe çalmasının bir sonucu olarak Altın Orda'nın batı sınırlarında meydana gelene daralma, 14. asrın başlarına damgasını vuran bir gelişmeydi.
“Dîvân-ı Hümâyûn’un tamamı, -Cumartesi, Pazar, Pazartesi ve Salı olmak üzere- haftanın dört günü, yürütmeye ilişkin bütün üyelerinin katılımıyla toplanırdı.”
Sayfa 202 - Kronik KitapKitabı okudu
Reklam
İslâm dünyası, Doğu'ya da Batı'ya da eşit mesafedeydi. Batı onun için hep cevap verilmesi, tepki gösterilmesi, mücadele edilmesi gereken bir öteki değildi. 1300 yılında İsfahan'da yaşayan bir müslüman âlimin mekân algısı açısından Çin neyse, Fransa da oydu. Kur'an'ın "ne doğu, ne batı" (Nûr 24/35) diye tasvir ettiği evrensel hakikat tasavvuru, Doğu ve Batı kalıplarını aşan bir niteliğe sahiptir.
256 syf.
·
Puan vermedi
·
12 günde okudu
Ortaçağ İnsanları; tarihi hep okuduğumuz savaş, siyaset, krallar, yöneticiler aracılığıyla değil de sıradan insanların hayatları vasıtasıyla ele alarak onların sosyal, ekonomik hayatları hakkında bilgi veren bir tarih kitabı. Kitapta ilk bölümde Ortaçağ'ın başlangıcının Roma İmparatorluğu'nun çöküş dönemine dayanmasının sebepleri
Ortaçağ İnsanları
Ortaçağ İnsanlarıEileen Power · Kronik Kitap · 2019202 okunma
İsa aleyhisselam, Yahudilerin yanından geçerken, kendisine çok kötü şeyler söylediler. Onlara iyi ve tatlı cevaplar verdi. Onlar, sana kötülük yapıyor, sen onlara iyi söylüyorsun dediklerinde, (Herkes, başkasına, yanında bulunandan verir) buyurdu.(Kaynak: m.dinimizislam.com/detay.asp?Aid=1300)
Vezir Tonyukuk'un 1300 yıl önce yazıtında yer verdiği söz
Tek başınıza birer ince dal gibisiniz, ayrı durursanız sizleri kırmak kolay olur. Bir arada bulunur, birlik olursanız güçlü olursunuz.
Reklam
Türkiye Türkçesi, aradan geçen 1300 yıla ve onca medeniyet ve yaşam alanı değişikliğine rağmen, Göktürkçeden sadece yüzde 8 veya 10 oranında ayrıldı ise aynı şartlar altında daha geç tarihlere de bu oranı uygulamamız gerekiyor.
Anadolu'yu gezin. Bütün kasaba ve şehirlerinde 1200'lerde, 1300'lerde, 1400'lerde muazzam miktar ve çeşitlilikte mimari eser görürsünüz. Büyük kısmı orijinal eserlerdir. Birbirlerinden farklıdırlar. Çeşitlilik vardır, canlılık vardır. Cami, ulucami, medrese, hastahane, han, hamam bir sürü şey yapmışlar. Osmanlı geldiğinde, Osmanlı fethiyle birlikte 1480-1520 arasında, hemen her şehirde bir tane yeni tip kubbeli cami yapılır. Oldukça mütevazı camilerdir, özgünlükleri yoktur, sanki merkezden gönderilmiş tek şablona göre inşa edilmişlerdir. Ondan sonra, 1520'lerden 1820'lere kadar bir daha Osmanlı'nın taşrasında taş üstüne taş konmaz. Çünkü devlet bir hortum gibi bütün ülkenin kaynaklarını emer ve ordusuna yönlendirir. Başka da çaresi yoktur, çünkü o boyutta bir orduyu ve o çapta bir iktidar alanını başka türlü tutamaz.
August Comte'un Üç Hal Kanunu
O'nun "üç hal kanunu" olarak da anılan evrim kuramına göre toplumlar üç aşamadan geçer. Bunlar (16): a. Teolojik aşama: Avrupa'da 1300 yılı öncesindeki dönemi karakterize eder. Bu dönemde toplumda doğaüstü güçler ve dini figürler her şeyin temelini oluşturur. b. Metafizik aşama: Kabaca 1300 ile 1800 yılları arasını kapsar. Bu dönemde "doğa" gibi, soyut güçlere yönelik inanç ön plana geçmiştir. c. Pozitivist aşama: Avrupa'da 1800 yılı sonrasındaki dönemdir. Pozitivist aşamada, bilime olan inanç ifade edilir. Comte'a göre bu aşamada insanlık Tanrı ve doğa gibi mutlak güçleri aramayı terk ederek, bunun yerine, toplumsal ve fiziki dünyayı yöneten kanunları gözlemlemeye ve keşfetmeye çalışır. Comte, teorisinde entelektüel faktörler üzerinde odaklanmıştır. O'na göre, toplumsal düzensizliğin ana sebebi entelektüel kargaşadır; insanlık teoloji ve metafizik aşamalardan pozitif aşamaya geçtiğinde, toplumsal kargaşa da ortadan kalkacaktır.
Sayfa 31 - Ekin Yayınları, 17. BaskıKitabı okuyor
1.500 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.