Bir tek defa öpüşsek şöyle bir kana kana
Rahat ölebiliriz.
Ateş çağırıyor bak, gitmek lazım o yana.
Neden daha acaba biz
Vakit geçirmekteyiz?
Endre Ady
Kaç kere yarım kaldı. Kaç kere sarmaş dolaş,
Ben titreyişler, ürpermeler içinde.
Arzu içinde yanan dudaklarımda telaş,
Seninkilerde telaş,
Olmayacak bugün de.
Endre Ady
Mirabeau Köprüsü altında akan Seine
Akan sevdalarımız
Kısmete anmak mı düştü neden
Hiç gülmedi yüzüm ilkin üzülmeden
Gece gelir saat çalar
Günler var ki kaldım naçar
Eller ellerde yüz yüze kalalım da
Durmadan aksın dursun
Kollarımız köprüsü altında
Yorgun ölümsüz bakışlar dalga dalga
Gece gelir saat çalar
Günler var ki kaldım naçar
Sevda geçer akan bu suyu andırır
Sevda gelir de geçer
Bazen yaşamak gibidir ağır
Bazen umut gibi güçlü sarsıcıdır
Gece gelir saat çalar
Günler var ki kaldım naçar
Günler haftalar geçer ne gelir elden
Ne geçenden hayır var
Ne de geçip giden sevgilerden
Mirabeau Köprüsü altında akan Seine
Gece gelir saat çalar
Günler var ki kaldım naçar
Guillaume Apollinaire