Var olma onurumuz, doğuştan getirdiğimiz en önemli hakkımızdır. Diğer tüm haklar bu hakkın tanınmasından sonra gelir. Var olma onurumuz, kişiliğimizle, tercihlerimizle birlikte var olan bir onurdur. Nezaketimizi boyun eğme sanmışlar. Ne nezaket kişiliksizliktir ne de boyun eğmemek ve duruş sahibi olmak kabalık.
...
Bir çocuk, kaç yaşında olursa olsun, kendi yanlışlarını yapmalı oysa. Başkalarının hatalarıyla degil kendi hatalarıyla öğrenmeli. Başkalarının davranış kalıbını giyerek, kolumuz bacağımız kesik başlıyoruz hayata.