• 184 syf.
    ·3 günde·8/10
    ŞUNU OKUMA, BU FAZLA POPÜLER, ŞU ŞÖYLE SIĞ BLA BLA BLA...

    ALİ LİDAR :
    Öfkeli ama naif,
    Keskin ama kırılgan,
    İsyankâr ama hassas,
    Kaplan görünümlü bir kedi :))
    Huzursuzluğunda kördüğüm olmuş ve kimse onu çözmesin istiyor.
    Biraz sadist
    Biraz mazoşist
    Biraz alengirli
    Ama tesirli!
    En çok da annesinin oğlu :))
    Uykusuz gecelerin çarpan kalbi,
    Türk edebiyatının absürt şairi, filozofu ve yazarı... :))
    ...
    Zihne rağmen kalp,
    Bana rağmen sen,
    Şüpheye rağmen güven,
    Gerçeğe rağmen hayal,
    Günaha rağmen ihtiras,
    Ölüme rağmen yaşam...
    ...
    Sizi alıp başka diyarlara götürmeyecek bu kitap.
    Bir aşkın içinde ayrılık acısı çekmeyeceksiniz.
    Bir cinayete tanıklık etmeyeceksiniz.
    Bir savaşın mağlubu olmayacaksınız.
    Bir meyhanede sizi bekleyen bir rakı kadehi de yok.
    Bir teselli verecek arabesk de.
    Kan sıçrayan duvarlar da...
    Sadece edebiyat var!
    Hayata rağmen edebiyat...
    ...
    Kitap geniş bir biyografik inceleme kitabı.
    20 “sevdiği ölü”yazarı; yaşamlarını, eserlerini, eserlerinin konularını, sanata ve edebiyata kazandırdıklarını subjektif bir bakışla anlatmış.
    Derinlikli anlatımlar ve geniş bir okuma birikiminin sonucu bilgi edinmek isteyenler keyifle okuyacaktır. Ulaşılmak istenen hedef kitlenin de belli bir okuma birikimine sahip olması gerek diye düşünüyorum.
    Yazarların yaşadıkları dönemlerin sosyolojik yapısıyla ilgili tespitler de kitabın araştırma aşamalı ve sürece dahil olduğunu gösteriyor.
    ...
    Ben de birkaçını seçeyim :

    GEORGE PEREC : Yaşam kullanma kılavuzu sunan bir yazar
    https://hizliresim.com/JZD1QW

    GEORGE ORWELL : Bir diktatörlük düşmanı
    https://hizliresim.com/GmDVPb

    THOMAS MANN : Modernist edebiyatın ustası
    https://hizliresim.com/ADzanB

    SABAHATTİN ALİ : Hoffman’ın ve Benjamin’in içlerindeki şeytandan bizim içimizdeki şeytana
    https://hizliresim.com/EmDogg

    SUAT DERVİŞ : Cumhuriyet Burjuvazisinden toplumcu gerçekçiliğe dervişane bir yöneliş
    https://hizliresim.com/v6P9br

    UMBERTO ECO : Yüzyılımızın büyük entelektüellerinden biri yahut genç bir yazar
    https://hizliresim.com/8azBdW

    PEYAMİ SAFA : Doğunun ve duygunun savunucusu
    https://hizliresim.com/ADzayq


    BULGAKOV: Büyülü gerçekçilik akımının hakiki öncüsü
    https://hizliresim.com/oXVv6R
    ...

    Ali Lidar : Kendisinden söz ettiği nadir satırlardan biri :

    Velhasıl en çok yaşadığım duygu hali bu; dünya ağrısı çekiyorum. Anlamını bilmediğim zorunluluklarım, sorumluluklarım var, kendi küçücük dünyama sığınmam mümkün değil; yaşadığım şehirde müthiş bir uğultu var, enerjilerinin ve mutluluklarının nedenini bir türlü anlayamadığım pek çok insan bilmeden yükleniyorlar omuzlarıma ama kaçış yok. Kaçışın olmadığını, yaşamımın ben istemesem de bu doğrultuda, bu sınırlar dâhilinde devam edeceğini, etmesi gerektiğini de yine Perec yüzüme vuruyor; “En yüksek tepelerin doruğuna ne diye tırmanasın ki, sonradan inmek zorunda kalacak olduktan sonra.”
    ...

    Tanpınar yaşarken istedikleri değeri görmeyen yazarlar için “ sükût suikastı mağduru “ ifadesi kullanırmış, umarım ve dilerim ki Ali Lidar uzun yaşasın, çok yazsın, herkes tanısın, sessizliğe mağlup değil , edebiyata ses olsun...

    Son söz :

    “Bir insan nasıl sevilir hatırlamıyorum.
    Öğret bana.
    Tut elimden, gözlerimin içine bak, okula başlamış çocuğa alfabeyi öğretir gibi, kırk yıllık Budist’e namaz kılmayı öğretir gibi, sabırla öğret bana seni sevmeyi. Merhameti ve şefkati elden bırakma.
    Öyle bir bak ki bana, hırçınlığım gözlerinin buğusundan utanıp kendi kendini yok etsin...”
  • 163 syf.
    ·Puan vermedi
    1960 senelerinde Ankara da bir öğretim görevlisinin öğrenciyle yaşadığı 20 yıllık aşk, öyle bir ihtiraslı ki tüm yaşama bağlanması onun üzerine kurulu, kitapta en çok beğendiğim ve şuan bile hatırladığım alıntım, "Sevgim ten tutkusuna dönüştü" kelimesi, tam olarak böyle değil ama ne büyük bir kelime..
  • El falı: onyedinci yüzyıldan sonra çingenelerin geliştirdikleri bir fal şekli. Kadınlar için sol, erkekler için sağ el.
    1. Ev-koç-baş parmak: ihtiras cesaret
    2. Ev-boğa-venüs tepesi: (baş parmak hizasından elin bilekte bitimine kadar): aşk, dostluk.
    3. Ev-ikizler-venüs tepesi: aşk, dostluk
    4. Ev-yengeç-ay tepesi: (venüs tepesinin karşısında, bu defa serçe parmağı hizasında, elin bilekte bitimine kadar): şans, rüya, yolculuk
    5/6. Ev-Aslan-merih tepesi:(baş parmağın ele bağlandığı yerde, serçe parmağını takiben ikinci aralıkta da var): çocuklar, çatışma zeka
    6. Ev-başak-merkür tepesi: (serçe parmağının altındaki tepe): hastalık çekingenlik.
    7/8. Ev-Akrep-serçe parmağı: yeteneklilik, kurnazlık, verimlilik
    8/9. Ev-oğlak-yay-yüzük parmağı: gizemci, şan, sanat başarı
    10. Ev-oğlak-orta parmak: durum kader
    11. Ev-kova-işaret parmağı: emir
    12. Ev-balık: analiz, fikir
    Hast Samudrika: Hint geleneğinde el falını inceleyen ilkel bilim. Hindistan'da her iki elde önemlidir. Sol el hastalıkları, belirecek tehlikeleri, mutlu-mutsuz olayları açıklar. Sağ el de kişinin kendi eylemi ve iradesiyle varacağı noktaları ve elde edeceği başarıları gösterir.
    Hintliler içişn. değerli sayılan el sıcak olmalı, Rengi şafaktan önceki göğün rengine uygun düşmeli. Parmaklar iyice birleştirince aralarından ışık geçmeli. Yağ sürülmüş gibi parlamalı ıslak olmaksızın, parmaklar uzun ve tırnaklar bakır rengi olmalı.
    Elleri ince ve zayıf, damarları kabarık olan kadın şanslı sayılmaz.
    Elin ayası dolgun olan insan iyiliksever olur.
    Hast samudrikada baş parmak düz ve yumuşaksa bu iyi bir işaret sayılır. Aksine kısa, eğri ve ezik olursa kişinin mutsuz ve başarısız olduğunu gösterir.
    Bir kadının baş parmağı kalınsa dul kalacaktır.
    Eldeki hayat çizgisine Hintliler Pitri Rekha(baba çizgisi) derler. Çizgi çok belliyse venüs tepesinin çevresinde kusursuz bir daire oluşturuyorsa Sangod Rekha adını alıp elinde bu çizgiden bulunan insanını soylu bir aileden geldiğine, uzun ömürlü olacağına, büyük servetlerden, şan ve şereften yararlanacağına inanılır.
    Hayat çizgisi hafif eğriyse ve akıl çizgisine doğru yönelikse Gauri Rekha diye adlandırılır. Yine şans servet ve lüks işaretidir.
    Hayat çizgisi -buna genel olarak kalp çizgisi de deniliyor- Hintlilerin Avu rekhasına eşittir. Bu çizgi kişinin ömrünü gösterir. Çizgi serçe parmağından başlayıp aralıksız olarak ve başka çizgilere karışmadan işaret parmağına dek varırsa ömür yüzyıl civarında olacaktır. Eğer orta parmakta durur ve kesilirse kişi 60 yıl yaşayacak: yok çizgi kısa ve merkür tepesinin asamayacak güçteyse 20-30 yıllık bir ömrü olacak. Avu rekha çizgisi soldan gelen bir başka çizgi tarafından kesilirse kişi boğularak ölecektir. İkinci çizgi dik ise kişi silah kurşununa kurban gidecektir, eğriyse kişi yılandan ve ateşten sakınmalı. Hayat çizgisi biri soldan biri sağdan gelen iki çizgi tarafından kesilirse kişi tehlikeli bir hastalığa tutulup ölecektir.