Türkçülük büyük bir ülküdür. Bütün ülkeler gibi büyük bir inanç gücüne dayanmakta ve bir toplum davranışı olduğu için de bütün toplum davranışları gibi sosyal kanunların etkisi altında bulunmaktadır. Bu Ülkü, büyük Türk milletinin şuurunda ve şuur altında yüzyıllardır yaşamakta olan büyüklük düşüncesinin bir görünüşü, Türk soyundaki özelliklerin
3 Mayıs
3 Mayıs 1944, tarihe "Ankara Nümayişi" olarak geçti. Milliyetçiler bugünü "Türkçülük Günü" olarak kutlamayı sürdürüyorlar.
Sayfa 258 - DESTEK YayınlarıKitabı okudu
Reklam
Türkçülükte ilk hareketi 3 Mayıs 1944 çarşamba günü Ankara'daki birkaç bin meşhur Türk genci yaptı. Bu bakımdan Türkçülük tarihinde onların hususi bir şerefi vardır. bundan sonra 3 Mayıs Türçülerinin günüdür ona bir bayram diyemeyeceğiz. çünkü yıllarla süren büyük ızdırabımız o gün başlamıştır.ona bir matem demek de Kabil değildir çünkü bunca sıkıntıların arasında bize büyük bir imtihan an vermek,yürekliyle yüreksizi er meydanında denemek Yahşi ile yamanı ayırmak fırsatını vermiştir. o güne kadar tehlikelerden gafil bir çocuk toyluğu ile yürüyen Türkçülük 3 Mayıs'ta gafletten ayrılmış maskelerin arkasındaki iğrenç yüzleri görmüş Can düşmanlarını tanımış dost sandığı hainleri ayırt etmiş, hayalin yumuşak bulutlarından gerçeğin sert topraklarına düşmüştür. Böyle sağlam bir sonuca varmak için çekilen bunca sıkıntılar boşa gitmiş sayılmaz. Bundan dolayı 3 Mayıs'a Türkçülerin günü deyip çıkıyoruz... Var olsun
Sayfa 103 - Akademik bilim yayınlarıKitabı okudu
Irkçılık Nefrettir Kibirden Kendisini Üstün Görmektir
IRKÇILIKLA BİRBİRİNE YABANİ VE DÜŞMANCA BAKMAK Irkçılık ve unsuriyet fikriyle ayrışma ve husumet konusuna temas eden Bediüzzaman, bunun bir felaket, düşmanlara yardım, müstemlekeleşmek/sömürgeleşmek gibi sonuçlar doğuracağını da şöyle açıklamaktadır: "Şimdi ise, en ziyade birbirine muhtaç ve birbirinden mazlum ve birbirinden fakir ve ecnebî
1944 yılında Nihal Atsız açık bir mektupla Sabahattin Ali'nin Atatürk'e, İsmet İnönü'ye hakaret ettiğini, halen Devlet Konservatuarı’nda öğretmenlik yapan bu kişinin vatan haini olduğunu derhal Milli Eğitim Bakanlığı'ndan atılması gerektiğini yazdı. Milli Eğitim Bakanı Hasan Ali Yücel'di. Asıl hedef de orasıydı. Sabahattin Ali, bunun kişilik haklarına saygısızlik olduğunu ilan edip hakaret davası açtı. Çok tartışmalı ve kavgalı geçen dava sonucunda Nihal Atsız 4 ay hapis cezası aldı. Mahkemenin görüldüğü, Atsız yanlılarının gösteri yaptığı gün olan 3 Mayıs Türkçülük günü ilan edildi.
Sayfa 198Kitabı okudu
Reklam
Kadir Mısıroğlu Ülkücüleri Sevdiğini söylemiş
Çelişkiye bak Ülkücüler ateist Atatürk'ü lider ediniyor. Ateist olduğunu kadir mısıroğlu ve birçok yazar kabul ediyor. Bahçeli Kadir bey e hain diyor. Ülkücüler İslam'a darbe vurmuş adamları Kahraman ilan ediyor. Atsız gibi Ziya Gökalp gibi İslam'ın yasakladığı milletçi fikrini benimseyen kimseleri örnek alıyor . Kadir bey kalkmış ülkücüleri methediyor Onlar da seni bu kadar çok seviyor mu üstad ? Onların aksiyonu şuan kavmiyetçilik üzerine ve Türk milletin şerefi için dünyalık vatan için mücadele etme aksiyonudur ahiret vatanı için ümmetin şerefi için İslam'ın birliği için şeriat için aksiyon yok . Dürüst olun kaç ülkü ocaklarında cemaatle namaz kılınıyor İslami ilimler öğreniliyor İslam dava ediniliyor. Tek davaları Türkçülük olmuş şimdi. Ve bu iyi birşey olsaydı Onca İslam düşmanı Türkçülük yaparak İslam'a Kin duymazdı bu maskeyi bu şekilde kullanamazdı.
İslâm birliği için. Kürt Türk Arap düşmanlığına son
➡️Bunlar) Allah’tan bir fazilet (ihsan, lütuf) ve bir nimet olarak (kendilerine verilmiştir). Allah (her şeyi hakkıyla) Bilendir, Hüküm ve Hikmet sahibidir. Hucurat 8. ➡️Şayet mü’minlerden iki (grup veya) topluluk çarpışacak olursa, aralarını bulup-düzeltin (ve bunu sağlayacak etkin teşkilat ve tedbirler geliştirin). Şayet biri diğerine tecavüzde bulunacak olursa, artık azgınlık ve saldırganlığa kalkışanla, Allah’ın emrine (adil barış ve uzlaşma hükümlerine) dönünceye kadar mücadele edin; eğer sonunda (saldırgan taraf Allah’ın emrini kabul edip barışa) dönerse, bu durumda adaletle aralarını buluverin ve (her konuda) adil (ve insaflı) hareket edin. Şüphesiz Allah, adil olanları (karar verirken titiz ve dikkatli davrananları) sevendir. Hucurat 9. ➡️Unutmayınız ki!) Ancak (ve muhakkak) mü’minler kardeştirler. Öyleyse kardeşlerinizin arasını bulup-düzeltin (ve bu amaçla, etkin ve yetkin bir barış ve bereket düzenini yerleştirin) ve Allah’tan korkup (haksızlık ve ahlâksızlıktan) sakınıverin; umulur ki esirgenirsiniz. Hucurat 10. ➡️ Ey iman edenler, bir kavim (bir başka) kavimle alay etmesin, belki (onlar) kendilerinden daha hayırlı kimselerdir; kadınlar da diğer kadınlarla (alay etmesin), belki (onlar) kendilerinden daha hayırlı kimselerdir. Kendi nefislerinizi (kendi kendinizi) de yadırgayıp-küçük düşürmeyin ve birbirinizi ’olmadık-kötü lakaplarla’ çağırıp (rencide etmeyin). İmandan sonra (böylesi) fasıklık (cahiliye tavrı ve bayağılık) ne kötü bir isimdir. (Başkalarını düşük ve küçük görmek ne çirkin bir haslettir.) Kim (bunlardan) tevbe etmezse, işte onlar, zalim olanların ta kendileridir. Hucurat 11.
MENFİ MİLLİYETİN TARİHİMİZDEKİ ZARARLARINDAN ÖRNEKLER
MENFİ MİLLİYETİN TARİHİMİZDEKİ ZARARLARINDAN ÖRNEKLER Bediüzzaman milliyetçilik ve ırkçılık konularına temas ederken, tarih içinde menfi milliyetin İslamlar içinde görülen zararlarına da bazı örnekler ışığında temas eder: "Evet, menfi milliyetin tarihçe pek çok zararları görülmüş. Ezcümle, Emeviler, bir parça fikr-i milliyeti siyasetlerine
BEDİÜZZAMAN'A GÖRE IRKÇILIK VE ZARARLARI
BEDİÜZZAMAN'A GÖRE IRKÇILIK VE ZARARLARI Bir 20. asır müslümanı olan Bediüzzaman Said Nursi, müsbet ve menfi milliyet konusunu ele alırken; ırkçılık ve zararlarına dikkat çektiği bir değerlendirmesinde şunları söyler: "Fikr-i milliyet şu asırda çok ileri gitmiş. Hususan dessas Avrupa zalimleri, bunu İslâmlar içinde menfi bir sürette
Reklam
BİZ, TEK BİR ÜMMETİZ (Diyanetin bu hafta hutbesi)
BİZ, TEK BİR ÜMMETİZ Muhterem Müslümanlar! Bir gün Mescid-i Nebevi'de birkaç sahâbī sohbet ediyordu. Cahiliyeden kalma bir anlayışla birbirlerine karşı ırkçılık ve kabilecilik yarışı içerisine girmişlerdi. İçlerinden biri Peygamber Efendimiz (s.a.s)'in çok değer verdiği İran asıllı Selmân-ı Fårisiye imalı bir şekilde "Sen hangi
İman kardeşliği
“Sakın birbirinize hased etmeyin! Küsmeyin, birbirinizden nefret etmeyin! Birbirinize sırt çevirmeyin! Ey Allah'ın kulları! Kardeş olun!” Hadisi şerif "Birbirinizle üstünlük yarışı içine girmeyin. Birbirinize haset etmeyin. Birbirinize kin beslemeyin. Hadisi Şerif
ANASIR-I İSLAM, İSLAM'IN OĞULLARIDIR
ANASIR-I İSLAM, İSLAM'IN OĞULLARIDIR Yine Bediüzzaman, Birinci Dünya Harbiyle birlikte ve ondan önce Müslümanların parçalanmasından söz ederken, bunun teavün ve teârüf eksikliğinden meydana geldiğini açıklayıp, ardından İslam milletlerinin birbirleriyle olan ilişkileri konusunda şunları söyler: "İşte Hint, düşman zannederek, hâlbuki
Irklar tanışmak içindir düşman olmak için değil
Hayvanların ve bitkilerin ırkları olduğu gibi insanların da var . Ama insanlığın ırkı yoktur. Ruhun ırkı olmadığı gibi. İyiliğin, merhametin , vicdanın ,başarının,şefkatin yani duyguların ırkı olmaz. Yahya Doğan
Irklar Tearüf ve Teavün içindir
BEDİÜZZAMAN, IRKLARIN tearüf ve teavün için farklı kılındığını beyan eden Hucurat suresinin 13. Ayetini tefsir ederken şöyle der: "Şu âyet-i kerimenin işaret ettiği teârüf ve teâvün düsturunun beyanı için deriz ki: Nasıl ki bir ordu fırkalara, fırkalar alaylara, alaylar taburlara, bölüklere, tå takımlara kadar tefrik edilir. Tä ki, her
396 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.