Ancak şunu sormadan edemeyeceğim: Başörtüsü konusunda Gürüz'ü hasım seçenler, aşağıdaki sözlerin sahibinin de hasmı olmak durumundadırlar: "Bazı yerlerde kadınlar görüyorum ki, başına bir bez veya bir peştemal veya buna münasil bir şeyler atarak yüzünü gözünü gizler ve yanından geçen erkeklere karşı ya arkasını çevirir veya yere oturarak yumulur. Bu tavrın mana ve medlûlü nedir? Efendiler! Medeni bir millet anası, millet kızı bu garip şekle, bu vahşi vaziyete girer mi? Bu hal milleti çok gülünç gösteren bir manzaradır. Derhal tashihi lazımdır." (Mustafa Kemal, 30 Ağustos 1925, Kastamonu.) Eğer hal böyle ise, başörtüsü konusunda Gürüz'ün hasımları arasındaki milletvekillerimiz, Atatürk ilke ve inkılaplarına bağlılığı içeren yeminlerine sadakatten vazgeçmişler demektir. Sayın Başbakan Yardımcımız Dr. Devlet Bahçeli Bey başta olmak üzere, bunun böyle olup olmadığını kendilerine bu yazım marifetiyle sormak isterim.
Sayfa 114Kitabı okudu
Mustafa Kemal Atatürk'ün fotoğrafları bize ne söyler?
iki üç gündür biraz hastayım. bu süreçte kitap okuyamadım. uzun süre kitabın başında duramadığım için kitap okuyamadığım bu sürede aklıma geçenlerde
Fotoğraflarla Atatürk
Fotoğraflarla Atatürk
kitabını okuduğum/fotoğraflarına baktığım geldi. ben genelde Mustafa Kemal Atatürk'ün fotoğraflarına bakarken o zaman gerçekleşen
Reklam
İttihat, Osmanlıda oğlancılık, Rabıta, 28Şubat, Apollo, Yunan...
_İttihat Terakki Cemiyeti_ _Mustafa Kemal Paşa, Rauf Orbay, Kazım Karabekir, Fethi Okyar, Halil Kut, Mehmet Akif Ersoy, Fahrettin Paşa, Enver Paşa, Cemâl Paşa, Talat Paşa, İsmet İnönü, Celal Bayar, Ali Fuat Cebesoy, Ali Çetinkaya, Ziya Gökalp, Hacı Bekir, Tevfik Rüştü Aras, Said Halim Paşa, Nuri Conker, Çerkez Ethem, Yunus Nadi… _1889 devletin
30 Ağustos 1925'te Kastamonu'da halkına şu sözleri söyledi
Efendiler ve Ey Millet, İyi biliniz ki, Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, mürit ler, mensuplar memleketi olamaz. En doğru, en hakiki tarikat (yollar), tarikat-1 medeniyettir (uygarlık yollarıdır). Medeniyetin emir ve talep ettiğini yapmak, insan olmak için kâfidir.
Sayfa 36 - İnkılap KitapeviKitabı okudu
Şark Islahat Planı’ndan Bu Yana Cumhuriyetin Kürtlere Yaklaşımı Üzerine
Osmanlıdan başlayarak Türkiye tarihi hep özel hal yöntemlerine tanık olmuştur. 18 kardeşini bir gecede iktidarın selameti için katleden bir rejimin başka türlü olması da mümkün değildir. Bu özel hal uygulamaları, denetim altına alınan toplumları, halkları, inançları, siyasal düşünce akımlarını, renkleri ezmek, çoğu zaman da başkalaştırmak için hep
Mustafa Kemal Paşa hurafelere ait örneklerle açıklamalar yaptı. Türbelerden, yalancı evliyalardan söz ederek: “Ölülerden yardım istemek medeni bir toplum için uygun değildir, dedi. Sonra tekkelere geçerek aşağıdaki açıklamalarda bulundu: Var olan tarikatların amacı kendilerine bağlı olan kimseleri dünyada ve manevi olan hayatta mutluluk
Reklam
272 syf.
·
Puan vermedi
Çağın Harikası: Bediüzzaman...
… Gençlik ve gençliğin önemi diye başlayan paragraf bitti. Rehber ve rehberin önemi diye başlayan paragraf bitti. İlk iki paragrafın öncesini aklınızda şekillenen nesnel anlamlar teşkil ediyor. [Hoş geldiniz, merhabalardan bir demet. ≈)] Gelelim “üstada". Bu adam kim, ne umuyor da gençliğe rehber oluşturmuş, derdi neymiş, yolu neymiş,
Gençlik Rehberi
Gençlik RehberiBediüzzaman Said Nursî · Envar Neşriyat · 02,885 okunma
Efendiler ve ey millet, iyi biliniz ki Türkiye Cumhuriyeti, şeyhler, dervişler, müritler, mensuplar memleketi olamaz. En doğru ve en hakiki tarikat, medeniyet tarikatıdır. 30 Ağustos 1925 Kastamonu Cumhuriyet Halk Fırkası'nda Nutuk (ATABE, c.17, s.294; Hâkimiyeti Milliye, 1 Eylül 1925, No: 1515, s.1-2; Cumhuriyet, 1 Eylül 1925, No: 472, s.1-2; İkdam, 1 Eylül 1925, No: 10202, s.1-2; Akşam, 2 Eylül 1925, No: 2474, s.1-2; Atatürk'ün Söylev ve Demeçleri II, s.213-217)
Sayfa 222 - Kaynak YayınlarıKitabı okudu
Türbelerden, ölülerden yardım istemek medeni bir toplum için lekedir, ayıptır. 30 Ağustos 1925 Kastamonu Cumhuriyet Halk Fırkası'nda Nutuk (ATABE, c.17, s.294; Hâkimiyeti Milliye, 1 Eylül 1925, No: 1515, s.1-2; Cumhuriyet, 1 Eylül 1925, No: 472, s.1-2; İkdam, 1 Eylül 1925, No: 10202, s.1-2; Akşam, 2 Eylül 1925, No: 2474, s.1-2; Atatürk'ün Söylev ve Demeçleri II, s.213-217)
Sayfa 222 - Kaynak YayınlarıKitabı okudu
Efendiler, Türkiye Cumhuriyeti'ni kuran Türk halkı medenidir. Tarihte medenidir, hakikatte medenidir. Fakat medeni âleme -ben sizin öz kardeşiniz, arkadaşınız, babanız gibi söylüyorum- medeniyim diyen Türkiye Cumhuriyeti halkı, fikriyle, zihniyetiyle medeni olduğunu ispat etmek ve göstermek mecburiyetindedir. Medeniyim diyen Türkiye
Sayfa 217 - Kaynak YayınlarıKitabı okudu
Reklam
Ey memleketi seven ve memleketi, milleti için hayatını fedadan çekinmemiş bulunan kıymetli vatandaşlar! Hep beraber bütün cihana açık olarak ifade edelim ki bunca inkılapların şuurlu kahramanı olan bu millet, medeniyet güneşinin bütün hararetini almıştır. Şüphe etmeye mahal var mıdır ki bu hararetin feyizleri elbette emrivaki halinde feyizli olarak fışkırmaktadır. Muhterem arkadaşlar, gerçi çok kısa bir zamanda seri ve yoğun denilecek kadar siyasi, idari, toplumsal inkılaplar yaptık. Bu yaptıklarımızın sürat ve yoğunluğundan ancak memnuniyetle ve bahtiyarlıkla bahsolunabilir. Çünkü bu böyle olmasaydı, kurtuluş ihtimali tehlikeye düşebilirdi. Emniyet etmek lazımdır ki ve böyle yapmak zarureti olduğu içindir ki böyle yaptık. 27 Ağustos 1925 İnebolu Türk Ocağı'nda Nutuk (ATABE, c.17, s.284-285; Cumhuriyet, 29 Ağustos 1925, No: 469, s.1-2; Vakit, 29 Ağustos 1925, No: 2752, s.1; Hâkimiyeti Milliye, 30 Ağustos 1925; No: 1513, s.1; Akşam, 30 Ağustos 1925, No: 2471, s.1; Atatürk'ün Söylev ve Demeçleri II, s.208-212)
Sayfa 216 - Kaynak YayınlarıKitabı okudu
Bir toplum, bir millet, erkek ve kadın denilen iki cins insandan meydana gelir. Mümkün müdür ki bir kitlenin bir parçasını ilerletelim, diğerini ihmal edelim de kitlenin tamamı ilerlemeye mazhar olabilsin? Mümkün müdür ki bir camianın yarısı topraklara zincirlerle bağlı kaldıkça diğer kısmı semalara yükselebilsin? 30 Ağustos 1925
45 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.