Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
Mecliste 414 mebus bulunması lâzım geliyordu. Fakat çeşitli nedenler veya engeller yüzünden Meclisin açılışına ancak 115 mebus katılabilmişti. Daha sonra Ankara’ya gelebilenlerle bu sayı 380 mebusa yükseldi. Bu mebuslar, toplum içindeki durumları bakı­mından şöyle dağılıyordu: 115 Memur, Emekli, 61 Sarıklı Hoca, 51 Kumandan-Subay, 46 Çiftçi, 37 Tüccar, 29 Avukat 15 Doktor, 10 Aşiret Reisi, Ağa, 8 Tarikat Şeyhi, 6 Gazeteci, 2 Mühendis. 380 Yekûn
Sayfa 321Kitabı okudu
Sürya: (Göksel Tanrılar) Güneş yuvarlağını belirtir, güneşi simgeleyen tanrılar içinde en belirli olanıdır. Sürya'ya on kadar ilahi sunulmuştur. Sürya'nın gözünden, çeşitli yerlerde bah­ sedilirse de o, daha çok *Mitra ve *Varuı;ıa'nın, *Agni'nin ve başka tannlann gözü olarak anılır. O, her şeyi ve her yeri gö­ rendir; bütün
Reklam
Said Nursi'nin her suale cevabı varmış(mış).
HER SUALE CEVAP VERMEK, HİÇ KİMSEYE SORU SORMAMAK Sormaz ki bilsin, sorsa bilirdi. Bilmez ki sorsun, bilse sorardı. Atasözü "Herhangi ilme sorulan suale bila-tereddüd derhal cevap verirdi."(1) "Sorulacak suallere cevap vermeye hazır bulunduğu gibi kimseye sual sormayacağını da beyan ederek bu kararda yirmi sene sebat
Sayfa 56 - Süleymaniye vakfıKitabı okuyor
Davam edir 37
Bu dünyada otun, suyun, torpağın da yaddaşı var. Sındırılmış bir budağın, söndürülmüş ocağın da yaddaşı var.
Temize Çektiğim İstatistik. (AFİYET OLSUN!)
TÜRKİYE’DE Yıl: 1937 Çocuk Sayısı: 732 İstatislik: %46 şahsa karşı, %30 mala karşı, %20 cinsel suçlar, %3 diğer suçlar. Yıl: Belli değil. Çocuk Sayısı: 395
Remzi KitabeviKitabı okudu
Neanderthalensis
(...) Neanderthalensis bireyinin diş plakları üzerinde yapılan çalışmalarda Homo sapiens türüne özgü mikropların varlığı keşfedilmiştir. Bu veriler, bu iki türün besinlerini paylaştıkları ve hatta daha ileri giderek öpüştükleri sonucuna işaret etmektedir.(Hansen 2020:157). Ele geçen fosiller üzerinde yapılan DNA analizleri sonucunda açık
Sayfa 42 - RedingotKitabı okuyor
Reklam
En Etkin 100 Filozof
1. Thales 2. Anaksimandros 3. Pisagor 4. Ksenophanes 5. Heraklitos 6. Parmenides 7. Anaksagoras 8. Empedokles
Sayfa 5
Korkanların affına sığındığı, ariflerin cezalandırmasından çekindiği, emniyette olanların ceza vaadinden tedirgin olduğu, nasıl hareket edeceklerini görmek için kullarını iştah duydukları şeyleri terk etmekle imtihan eden, kızdıklarında onlara öfkelerini yutmalarını, kinlendiklerinde kini silmelerini, haset ettiklerine hasedi bırakmalarını emredip onları yüksek derecelere teşvik eden -ki her yüksek derecenin altı alçaktır-, kendilerine haksızlık ve zulüm yapıldığında affedenleri överek "Kızdıkları zaman kusurları bağışlarlar." (Şüra, 42/37) buyuran Allah'a hamd olsun. Olmuş ve olacak her şeyden dolayı O'na hamd eder ve gönlü rahatlatacak şekilde O'nun tek olduğunu kabul ederim. Emin olanların en şereflisi ve emanet verilenlerin en hayırlısı olan elçisi Muhammed'e, onun aline, ashabına ve temel esasa göre onlara tabi olanlara çokça salāt ve selâm ederim.
Sayfa 763Kitabı okudu
Gücün 48 Yasası
Gücün 48 yasası 1-Sizin üstünüzde bulunanların kendilerini üstün hissetmelerini sağlayın. Onları memnun etme ve etkileme arzunuzla yeteneklerinizi göstermede çok fazla ileri gitmeyin, yoksa tam tersine neden olursunuz, yani korku ve güvensizlik uyandırırsınız. Ustanızın olduğundan daha parlak görünmesini sağlayın ve gücün doruklarına
37/Saffat Suresi
1. Saf bağlayarak, saflar halinde dizilenlere ant olsun. 2. Haykırıp sürenlere, 3. Öğüt okuyanlara, 4. Kuşkusuz ilahınız elbette Bir Tek'tir. 5. Göklerin, yerin ve ikisinin arasında olanların Rabb'idir. Ve doğuların Rabb'idir.
Reklam
Bill ki namaz esnasında başka şeyler düşünmek namaz dışındaki bütün ibadetlere her zaman zarar vermez. Çünkü diğer ibadetlerde imtihan ve sınanma başka bir şeyi düşünmekle hâsıl olur. Mesela hac her ne kadar akıl başka şeylerle meşgul olsa da meşakkatli fiillerden ibarettir. Zekât, çok sevilen malın bir kısmını başkasına vermektir. Oruç, nefsin birtakım arzularını terk etmesidir. Fakat namaz birtakım zikirlerden, münacatlardan ve hareketlerden oluşur. Namazda kalp başka bir şeyle meşgul olursa söz konusu zikirlerle ve münacatla elde edilmesi istenen şey hâsıl olmaz. Çünkü dil kalpte olanı ifade etmezse bu bir hezeyan olur. Aynı şekilde, kalp başka bir şeyle meşgul olursa namaz hareketlerinden elde edilmesi istenen şey de kazanılmaz. Çünkü kıyamın maksadı hizmet, rükü ve secdelerin amacı boyun eğme ve saygı göstermekse, kalp de bütün bunlardan uzak bir şekilde başka şeylerle meşgul oluyorsa maksat hâsıl olmaz. Bu hâl şuna benzer: Bir adamın önünde bir put dursa ve adam bundan habersiz olsa adamın puta saygı gösterdiği söylenebilir. Bu söz söylenmiyorsa adamın yaptığı işin o fiilin amacına uygun olduğu anlaşılır. Bir fiil amacının dışına çıkarsa sadece bir görüntüden ibaret olur ve hiçbir şekilde itibar görmez. Yüce Allah bu hususta şöyle buyurmuştur: "Onların ne etleri ne de kanları Allah'a ulaşır. Fakat O'na sadece sizin takvanız ulaşır." (Hac, 22/37)
Sayfa 159Kitabı okudu
“Allah’ın insanlar için açtığı rahmeti kısabilecek yoktur, O’nun kıstığını da O’ndan başkası açamaz. Mutlak izzet ve derin hikmet sahibi de O’dur.” (Fâtır, 35/2) Mesaj: 36. Rabbimizin verdiğini engelleyebilecek; engellediğini de elde edebilecek hiç kimse yoktur. 37. İnsan, her şeyini Rabbinin ihsan ve lütfuna borçludur.
Sayfa 433Kitabı okudu
“Mûsâ dedi ki: ‘Kendi katından kimin hidayet getirdiğini ve bu ülkede sonunda kimin kalacağını en iyi bilen rabbimdir. Muhakkak ki zalimler kurtulamaz.’” (Kasas, 28/37) Mesaj: 364. Güzel son, inananların olacaktır. 365. İnkârcılar ve zalimler için kötü bir son vardır.
Sayfa 389Kitabı okudu
“İnsan, aceleci olarak yaratılmıştır. Size âyetlerimi göstereceğim; benden acele istemeyin.” (Enbiya, 21/37) Mesaj: 216. İnsan tabiatında acelecilik vardır, bu ise çoğu kere zararla sonuçlanır. 217. Zarara yol açan acelecilikten sakınmak gerekir. 218. Er ya da geç hakikat mutlaka tecelli edecektir.
Sayfa 324Kitabı okudu
Tekke ve Zaviyelerin Kapatıldığı günlerde İstanbulda ki, Tarikat ve Dergahlar.
Tekke ve Zaviyelerin Kapatılmasına Dair Kanun'un çıktığı günlerde, İstanbul'da yarı resmi kimliğe sahip 307 tarikat merkezi vardı. Yasadan sonra tüm bu dergâh, tekke, hankâh ve zaviyeler kapatıldı. Aşağıdaki liste, Reşat Ekrem Koçu'nun İstanbul Ansiklopedisi'nin 8. cildinden alındı. MERKEZİN ADI SEMTİ ZİKİR/AYİN
Sayfa 219 - Toplumsal Dönüşüm Yayınları /3.Baskı 2010Kitabı okudu
812 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.