mustafa ak

mustafa ak
@42sosyal42
Tarih öğretmeni
Üniversite
173 okur puanı
Haziran 2016 tarihinde katıldı
mustafa ak yorumladı.
Meal Okuma Etkinliği
Es -Selam.. Sağ olsun
Zeyneb Öztürk
Zeyneb Öztürk
Hanım böyle güzel bir etkinlik düşünmüş ve bu konuda organize etmemizi istedi, değer verdiğimiz saygı duyduğumuz bir hocamız,kıramadık öncelikle çok teşekkür ediyorum Allah ebeden razı olsun:)) Şu şekilde bir kıstas belirledim, 1- Önce okuyacağımız Kur'an mealini
mustafa ak okurunun profil resmi
Hasan Tahsin feyizli nin Feyzul Furkan isimli meali ile katılmak isterim
Reklam
mustafa ak bir yorumu yanıtladı.
464 syf.
·
Puan vermedi
Yaşayan Türk Tarihçileri
Yaşayan Türk TarihçileriKolektif
10/10 · 4 okunma
Mmefhari okurunun profil resmi
Bir inceleme alırdık. Zahmet olmayacaksa...
2 önceki yanıtı göster
mustafa ak okurunun profil resmi
İncelemeyi yaptım münevver hanım. Karınca kararınca fikrimizce yazdık bir şeyler
1 sonraki yanıtı göster
mustafa ak yorumladı.
Düşünce Okumaları Üzerine 2.Etkinlik...
Değerli 1K Okurları! Yaklaşık 1 ay önce İslam Düşünce Okumaları üzerine 1.Etkinliğimizi düzenledik. Yapılan istişareler sonunda bu bağlamda 2.etkinliğimizi de düzenlemeye kara verdik:)) Amacımız; 1-Bir düşünürün kitabı belirlenip belli bir zaman diliminde okunması, 2-Veya kimde hangi düşünürlerin kitapları varsa onların
mustafa ak okurunun profil resmi
Nurettin TOPÇU'nun Ahlak Nizamı isimli eseri ile katılmayı düşünüyorum hocam. Hayırlı günler

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Eski Farsçada "hur"(güneş), ve asan ( doğan,gelen) kelimelerinin birleşmesinden oluşan Horasan adı, güneşin doğduğu yer güneş ülkesi anlamına gelir.
Sayfa 15 - BİLGE KÜLTÜR SANAT YAYINLARI
mustafa ak okurunun profil resmi
Campenalle'dan asırlar önce bizim "Güneş ülkemiz" vardı. Bir batılının ütopyasında dahi düşünemeyeceği kadar kaliteli bir medeniyeti "biz" kurmuştuk. Bu medeniyetin hamurunda İslam vardı.
mustafa ak yorumladı.
DEĞERLİ 1K AİLESİ
Bir hayır duası olarak; “yüreğinize yüreğiyle gelen insanlar nasip olsun inşAllah”
mustafa ak okurunun profil resmi
Amin değerli hocam. Cümlemize inşallah
Reklam
mustafa ak bir yorumu yanıtladı.
İslam Düşünce Atlası
Değerlİ 1K Dostları! İslam Düşünce Atlası, İlmî Etüdler Derneği’nin (İLEM) desteğiyle yürütülen ve ikiyüzü aşkın araştırmacının katkısıyla oluşan bir düşünce tarihi yazımı projesi. Amaçları; Her türden maddî ve manevî unsuruyla anlamlı bir küre olarak hayatiyetini sürdürmüş İslam düşünce geleneğinin, çeşitli sebeplerle dağılmış ve küreye nispeti yeniden inşa edilmeksizin gerçek anlamlarını keşfetmekten aciz kaldığımız parçalarını yeniden bir araya getirmektir diyor İLEM.. Kısaca kitabın da siparişini verdik ve inşallah paylaşımlarda bulunacağız. Bu bağlamda bu sitedeki bazı arkadaşlarla da istişarede bulunup neden bizler de bir İSLAMİ DÜŞÜNCE ALANI okumalar yapmayalım; 1- Her hafta bir düşünürün kitabı belirlenip okunması, 2-Veya kimde hangi düşünürlerin kitapları varsa onların okunması 3-Düşünürlerin bizlere verdiği mesajların en ortak bir paydada paylaşılması 4-ve sizden gelebilecek fikirler... Anlık Aklımıza gelen yazarlar; Dücane CÜNDİOĞLU Sezai KARAKOÇ Rasim ÖZDENÖREN Nuri PAKDİL İsmet ÖZEL Cemil MERİÇ Muhammed İKBAL Nurettin TOPÇU Mahir İZ Seyyid KUTUP İBN HALDUN Malik Bin NEBİ Gazali Ne dersiniz?Fikir görüş ve önerilerinizi bekliyorum.
Mutâlî’ okurunun profil resmi
Selamun Aleykum Dostlar! İslam Düşünce Okumaları kapsamında ikinci incelemeyi Mustafa AK Bey gönderdi:)) Kendisine çok teşekkür ediyorum ve kitap incelemesi paylaşıyorum; SORULUNCA SÖYLENEN ( İSMET ÖZEL ) İNCELEYEN: Mustafa AK İsmet Özel’in bu eseri diğer kitaplarından farklı olarak kendisiyle farklı tarihlerde yapılan mülakatların derlenmesi ile oluşturulmuştur. Sohbet tarzında olduğu için İsmet Özel’in diğer eserlerine nazaran daha akıcı ve anlaşılır bir eserdir. Eser TİYO yayıncılık tarafından basılmış olup toplamda 416 sayfadan oluşmuştur. Eserin içeriğine dair: İsmet Özel ile farklı tarihlerde yapılan mülakatlar derlenerek hazırlanan bir eser olduğu için Özel’in hayat serencamına da ışık tutar. Fikri dönüşümleri ile Cumhuriyet dönemi münev- verinin öncüsüdür İsmet Özel. Özellikle kendi dönüşümünün sebeplerini ve sonuçlarını da mülakatlar sırasında irdeler. Çünkü soru soran kişiler Marksizm’den İslam’a daha Türkçülüğe evrilen şairimizin bu noktalarda yapacağı tanımlamaları merak etmektedirler. İsmet Özel aslında değişmediğini yukarıda adı anılan birbirinden farklı ideolojilerin ortak yönlerini benimsediğini belirtir. Murat Bardakçı’nın rakip olarak karşısına çıktığı TV programlarının birinde Cumhuriyet döneminin en kuvvetli şairlerinden biri olarak gördüğü ” şairsin ama felsefe senin neyine” bakış açısı ile hayalci ol- arak nitelendirdiği Özel bu eserde farklı alanlarda düşüncelerini de belirtir. Mülakat yapan kişiler,der- giler vb açısından da geniştir. Soldan sağa her düşünceden insan aslında İsmet Özel’i merak etmektedir. Girişim, Kadın ve Aile, İslam vb dergiler ile yapılan mülakatları içeren bir eser. Bu eserde İsmet Özel din, yaşam, sosyoloji, strateji, tarih, şiir alanında merak edebilecek pek çok noktada sorulara samimi cevaplar vermektedir. Kendine eserlerine, fikirlerine dair eleştirileri de cevaplar. Analizler yapar. Aslında eser İsmet Özel’i anlama kılavuzudur. Şiir Okuma kılavuzu gibi. Kitabın en önemli belki de bizi ilgilendiren en önemli kısmı kapak kısmındaki sorulardır. Bu sorular her Müslüman mütefekkirin kendi içinde cevaplandırması gereken mühim sorular. “Soruyorsunuz: İslam düşüncesi bir kalkınma ideolojisi olabilir mi? Soruyorsunuz: İslam düşüncesi Anti emperyalist bir mücadele programında temel unsur haline gelebilir mi? Soruyorsunuz: İslam düşüncesi komünizme karşı silah olarak kullanılabilir mi? Bunların her biri yirminci yüzyılda yapıl mıştır ve yapılmaktadır. Ama bütün bu olup bitenin, devam etmekte olanların kelime-i tevhid ile müspet manada ilgisi olduğunu sanmıyorum. İslamı bir araç olarak görmek, İslam’dan daha üstün hedeflerin bulunduğunu kabul etmek anlamına gelir.Eğer İslamdan yani Allah’a teslimiyetten daha üstün değerler varsa Müslüman olmaya ne gerek var? -ALINTILAR- 1-) Bu bakımdan bir şair aslında aptalları gözden çıkaramaz. Aptallar çok fazla oldukları için onlara da prim vermek zorundadır.( sayfa 11) 2-İslam düşünce tarihinde ferden insan ismi yoktur. Yani şunun oğlu, şunun babası şeklindedir. Hiçbir zaman edep onların kendi adlarını vermelerine imkan tanımaz( s. 13) 3-Şiir insan uğraşıdır. Ve insana kendini tanıma yolunda yardımcı olur.( s. 18) 4-Cüneyd-i Bağdadi “ Aramakla bulunmaz , ama bulanlar ancak arayanalardır” demiş. Beni sosyalist olmaya iten nedenler Müslüman olmaya da itti. Ben aynı yol üstünde yürüyüp Müslüman oldum(s. 26) 5- Kanımca İslam’ın anlaşılıp yaşanması ve canlı bir organizma olarak dünyada etkin bir yere sahip olması için önce mekandan ve zamandan tecrid edilmesi gereklidir( s. 30) 6- Gerçekten tatil nedir, kim neyin tatilini yapmaktadır? Hangi yorgunluğun maliyeti olan dinlenme söz konusudur? Bu hakkı nasıl elde ettik, nasıl?( s. 35) 7- Türkiye’de benim benimsemediğim bir söz vardır: Bir ben ölmeyle ordu bozulmaz.( s. 46) 8-Türk aydını sanki kendisi işgalci kuvvetmiş, halkını doğru çizgiye getirmesi gerekiyormuş gibi yaklaşmıştır ona ve bugüne kadar karşılaştığımız belaların yüzde yüzü bu tavırdan kaynaklanır( s.49) 9-Modern şiir deyince obası dağılmış kendinin olmayan ama herkesin olan , böylelikle hiç kimsenin Olmayan bir ülkeye sürgün edilmiş, adı çağrıldığı zaman hangi yana bakacağını bir türlü kestiremeyen tek insanın şiirini anlıyorum.(s. 53) 10-Eğer gençler benim şiirime bunun bir kere dış sebepleri vardır.Bunlardan biri benim kişisel maceramdır. Bir yerlerden bir yerlere hareket etmiş olmamın cazip bir tarafı var sanıyorum (s. 60) 11-Medeniyet kavramını doğrudan doğruya kelimenin köküne bağlı olarak şehirlilik olarak anlıyorum. Bu elbette her şehir gördüğümüz yerde medeniyet vardır demeye gelmez. Medenileşme kurumlaşmaya bağlı olarak ortaya çıkar (s. 70) 12-Türkiyede eli kalem tutanlar arasında bir al gülüm ver gülüm politikası var. Sağda da böyle solda da böyle. Ben bu politikaya dudak büküyorum .Herkes yerini bilmeli diyorum. ( s. 82) 13-Kadın vücudunun bir meta olarak anlaşılması doğrudan doğruya kadın özgürlüğü meselesinin aleyhinde bir tutumdur. (s. 85) 14- Şimdi İranı İslami bir toplum olarak örnek almaktan yana değilim. (s. 102) 15-İntihar zaten bize kafir toplumun zorladığı çıkmazlara soktuğu şartlardan doğan bir şey(s. 113) 16-Türkiyede Müslümanlar tarihin hiçbir döneminde geriye dönüş özlemi içinde olmamışlardır(s. 121) 17-Türkiyede sol ancak zorbalığın gölgesinde yaşayabilir. Çünkü teorinin dayanacağı toplumsal kuruluşlar ve sınıflar mevcut değildir( s. 126) 18-Bana göre Müslümanca tutumumuz sosyal olanla politik olanı birbirinden ayırmamak istikametinde olmalıdır.(s.127) 19- Kafka Yahudiliğini çok önemseyen birisidir ve Türkçeye çevrilen metinleri de bu bakımdan sansür edilmiştir(s. 133) 20-Biz zaten yek vücuduz. Zaten Türkiyede Müslümanlık aleyhtarı çevrelerde de Müslümanların bir yerde dirsek teması korkusu hakimdir.( s.145) 21-Türkiyede mürekkep yalamış grup en huzursuz insanların bulunduğu gruptur. İşte bu okumuş yazmış insanlar Müslüman dahi olsalar kendilerini öne çıkarmak gibi bir problemi taşıyorlar 22-Önce ilke gerekli. İlkeye sadık kalmak ilkeyi tanımlamakla aydınlığa kavuşur.(s. 157) 23-Bizim dinimizde ehl-i kıble tekfir edilmez. Yani bir adam namaz kılıyorsa devamlı kılması şart değil, ben o adamı namaz kılarken görmüşsem artık o adama kafir diyemem( s. 162) 24-İslamiyet her zaman öncülerin dinidir( s. 164) 25- Şimdi yağmurun bir saçağın altına sığındığımız zaman , aslında yağmuru fark etmez değilizdir.Yani Yağmurun farkındayız. Önümüze düşer yağmur. Sığınak bizim zatürre olmamızı önler. Yani sığınak uyuşmak pasifize olmak için değil. Sığınak o büyük beladan en büyük zararı görmememiz için kapağı Attığımız yer. 26-Şairler de mantar değildir. Birdenbire bitmezler. Mutlaka kökleri vardır. Bu yüzden de yaprakları da vardır( s. 200) 27-Yani insan olmak seçme yapabilmek demektir.(s. 204) 28-Ben hayatım boyunca alelade bir insan olmaya çalıştım. Sanatçı oluşumda da bu çok önemliydi ve olabildiğim kadarıyla başardım(s.208) 29-İkisi de askeri darbe olmasına rağmen 12 Eylül , 27 Mayıs’ın getirdiklerini bir bakıma tersine çeviren bir tutum sergiledi. Mesela yanılmıyorsam 27 Mayıs bayram olmaktan 12 Eylül’den sonra çıktı.( s. 239) 30- Herşey bir ülkenin siyasi olgunluğu ile ilgilidir. Kendisi belli konularda düşünme imkanına sahip olmuş ve sorumluluk yüklenme mevkiine ulaşmış kimselerin siyasi olgunluğu ile doğrudan bağlantılıdır.( s. 252) 31-On iki kitabım yayınlandı. Bütün beklentim karanlığa muhalefet edecek olanların işine yaraması yolundadır. 32-Oysa bugün Müslüman olmak kendimi açıklayabilmenin yegane yolu ve zihin uğraşılarım tutunabildiğim tek yaşayış biçimim( s. 265) 33- Okumak, anlama konusunda düşünmüş olduğunu göstermek demektir. (s. 274) 34-Ölüyoruz demek ki yaşanılacak .Ölümümüz hayat içindir. Hayata katkı anlamında bir ölümün seçilebilmesi müthiş bir şeydir(s.281) 35-Tehlike nerede ise kurtuluş orada büyür. Tehlike vardır. Kurtuluşta vardır. Onu arayıp bulabiliriz. Ama en önemli nokta başımıza gelen şeylerin bizi aldatan insanların tuzağına düşmemiz yüzünden geldiğidir. 36-Hazret-i Peygamber için daha ilk günden deli, meczup , saralı uyduruyor denmiştir. Bunları ciddiye alıyor olsaydık bugün Müslüman dünya , İslam var olamazdı.( s.305) 37- Ben bir Müslüman olarak Yahudi/Arap sorununa bir laik gibi bakamam( s. 314) 38-Ben solun fikri bakımdan büyük bir seviye kaybettiğine inanıyorum. Sol bir kere düşünce üretememektedir. Bol miktarda yayın var ama bize, Türkiyede yaşayan insanlara kurtuluş kapısı açacak bir öneriyle karşılaştığımı sanmıyorum( s.321) 39-Türkiyedeki İslami hareket bir rövanş hareketidir. Yani bir maç yapıldı. O maçta biz gol yedik. Şimdi rövanşını isteyen bir hareket bu.( s.329) 40-Kadınlar yapamaz ama yaptırırlar. Kadınlar yapabilmenin tam tersine neyin yapılacağı konusunda isabetli kararları verirler.( s. 345) 41-Şairin ilgiye ihtiyacı vardır. İlgi şaire kan verir.( s. 370) 42-Şair olarak Yunus Emre’ye duyduğum ilginin de ihtidamda çok büyük katkısı olduğunu hoşlanarak söyleyebilirim.( s. 373) 43-RP’nin siyasi ömrünün İslamcı politika itibariyle çok uzun olmayacağı kanaatndeyim. RP’yi destekleyenlerin yeni bir oluşum için yola çıkıp çıkmayacakları önemli( s.388) 44-Hak gaspını önleyecek tedbirler İslamiyette çok belirgindir. İslam esaslarında somut çözümler var.(s. 394) 45- Bir kere kapağın vermesi gereken birinci izlenim ilk bakışın aldatıcı olabileceğinin hatırlanması.Sen tavşan sanıyorsun ama o zafer işareti, sen zafer işareti sanıyorsun ama o bir tavşan. İkisi de olabilir.
mustafa ak yorumladı.
Okunması Gereken İslami 100 Fikir Kitabı
Çağ ve İlham-I-II-III-Sezai Karakoç İnsanlığın Dirilişi-Sezai Karakoç Diriliş Neslinin Amentüsü-Sezai Karakoç İslam'ın Dirilişi- Sezai Karakoç Bu Ülke-Cemil Meriç Mağaradakiler- Cemil Meriç Kültürden İrfana- Cemil Meriç İdeolocya Örgüsü- Necip Fazıl Kısakürek Batı Tefekkürü ve İslam Tasavvufu- Necip Fazıl Kısakürek Müslümanca Düşünme
mustafa ak okurunun profil resmi
Kitap listesini incelediğimiz zaman bilimden kapitalizme, sosyolojiden, dine, modernliğe , batılılaşmaya kadar geçmişten günümüze insanlık için çetrefilli konuları ele alan kitaplar oldukları görülmektedir. Gerçekten yukarıda belirttiklerimiz ve bunların haricinde pek çok meselesi üzerine kafa yoran nitelikli eserlerden oluşuyor. Tüm bu sorunlar geçmişten günümüze İslam toplumunu şu ya da bu şekilde ilgilendirmiştir. Bu eserleri ortaya koyan fikir adamlarının pek çoğu hem doğuda hem de batıda pek çok memleket görmüşlerdir. Ayrıca bu memleketlerin dillerine de uzmanlık düzeyinde hakimdirler. Tüm bu sebeplerle bu listeyi oluşturan hocamızı tebrik ederim. Ayrıca acizane katkıda da bulunmak isterim.
mustafa ak yorumladı.
Sevene "yeryüzü, yâr yüzüdür"
mustafa ak okurunun profil resmi
Her daim sevmek ve sevilmek duasıyla
188 öğeden 1 ile 5 arasındakiler gösteriliyor.