Hikmet Baştan

Hikmet Baştan
@AdemAdam
Senin elinde...
''Akıllı iki kız kardeş varmış, bilgiye açlarmış ve okullarındaki, etraflarından aldıkları bilgi yetersiz olmuş. Yörelerindeki en büyük bilgeye gitmeye, ondan da bilgi almaya karar vermişler. Bilge adam kızların sorduğu bütün soruları bilmiş. Kızlar daha fazla bilgi almak için bir süreliğine daha bilgenin yanında kalmışlar. Ama sonra bilgenin her sordukları soruyu bilmelerinden sıkılmışlar. “Bilgenin dahi bilemeyeceği bir soru bulalım” demiş birisi. Kızlardan biri, bilgenin bile bilemeyeceği bir soru buldum diye sevinmiş. Avucumun içine bir kelebek alacağım “Avucumun içinde bir kelebek var. Canlı mı, ölü mü?” diye bilgeye soracağım, ölü derse kelebeği serbest bırakacağım. Canlı derse, avucumu hafifçe bastıracağım. Kızlardan biri avucu kapalı bilgeye uzatmış ve sormuş: – Avucumun içinde bir kelebek var; bilin bakalım canlı mı, ölü mü? Bilge, kızın gözlerine uzun uzun bakmış ve cevap vermiş: – Senin elinde kızım senin elinde… Hayat akarken; iyi veya kötü, güzel veya çirkin, doğru veya yanlış, mutluluk veya hüzün, avucunuzdaki kelebek gibi senin elinde.''
“Yeterince kitabın var” diyenlere cevabımız hazır.
Daha Kuran Ne Desin!
Ey insan! Yaşıyorken, hem de Kur'ân çağında; Çırpınıp duruyorsun, cehâlet batağında. Kalbin katı... Gözün kör... Başın kibir dağında Kur'ân sana gel diyor, bak bendedir adresin, Ey eşref-i mahlûkat! .. Daha Kur'ân ne desin! Özgürce seçmen için, iki yoldan birini; Apaçık bildiriyor, bütün ayetlerini. Ya Peygamber, ya şeytan... Seç diyor rehberini; Öyle seç ki; sırattan rüzgar gibi geçesin, İlle şeytan diyorsan.. Daha Kur'ân ne desin! Ya Cennet bahçesidir, ya ateştir o mezar, Mekân var mı dünyada, öyle derin, öyle dar? Hiçbir şey yakın değil, insana ölüm kadar. Diyor ki; hesabı var, aldığın her nefesin; Mezarlar konuşurken... Daha Kur'ân ne desin! Malın, mülkün, şöhretin, dünyada herşeyin var; Ya dünyadan Rabb'ine, götürecek neyin var? Bana yeter diyorsan, şu üç günlük itibar; Bir dördüncü gün var ki; çok çetindir bilesin, Bunlar masal diyorsan.. Daha Kur'ân ne desin! Âyet diyor ki; eğer, dağa inseydi Kur'ân; Paramparça olurdu.. Dağ, Allah korkusundan. Hangi insan durup da, ibret almaz ki bundan? Sen ki, bir dağ yanında, ne kadar da cücesin, Haddini bilmen için.. Daha Kur'ân ne desin!
N'olur
N'olur dilenen benim için de dilen Zira ihtiyacım çok, yoktur hiç yüzüm N'olur dinlenen benim için de dinlen Yorgunum yolum uzun, ağırdır yüküm
O, Allah'tır
O hem Rahman'dır, hem Kahhar Hem Kahhar'dır O, hem Ğaffar Gelin edelim tevbe istiğfar Virdimiz Ya Tevvab, Ya Settar
Kalbimin Sahibi
Nedendir gönlüme geçmez sözüm Nedir bundaki esrarlı hikmet Sevdiğinin sevgisinde gözüm Ey kalbimin sahibi kalbime hükmet