"Üç mertebe var derler;Muhabbet,Aşk,Dert.
Muhabbet ehli o ki mahbubunu görürse memnun,görmezse kaydında değil;
Aşk ehli o ki mahbubunu görünce memnun,görmezse mahzun;
Dert ehli o ki görse de mahzun,görmese de mahzun..."
"Herkesin, konuşmada bile birbirinin gözüne baktığı...
Biz birbirimizin gözüne bakmayı unuttuk.
Evin bütün odaları aynı anda ısınınca
koptuk gittik birbirimizden,
halden anlamaz olduk.
Halden bilmeyen ahlaktan ne bilsin..."