Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

özlem

özlem
@Agustosmevsimi
Hoşça bak zâtına kim zübde-i âlemsin sen. Merdüm-i dîde-i ekvân olan âdemsin sen. • Şeyh Galip youtu.be/OO0blZAZZjw Filistin, işgal edilmiş zihinlerin meselesi değildir. İnsanlığın Meselesidir.
Sabitlenmiş gönderi
Kahraman Ordumuza " Korkma, sönmez bu şafaklarda yüzen al sancak; Sönmeden yurdumun üstünde tüten en son ocak. O benim milletimin yıldızıdır, parlayacak; O benimdir, o benim milletimindir ancak. Çatma, kurban olayım, çehreni ey nazlı hilâl! Kahraman ırkıma bir gül... Ne bu şiddet, bu celâl? Sana olmaz dökülen kanlarımız sonra
Reklam
(...) Toplumun iyi öğrenim görmüş, siyasal hayatla ilgilenebilen, örgütlenmiş kesimleri arasında okunan çizgi romanların, daha iyi edebiyata yöneltici olumlu bir rol oynayabilen türleri olmakla birlikte, günümüzde tecimsel başarı kriterine bütünüyle bağımlı "kitle kültürü" içinde yer alan çizgi romanlar için bunu söylemek zor gürünmektedir. Hatta öyle ki, toplumsal konumundan memnun olmayan umut kırıklığı içindeki kesimlere seslenen kimi çizgi romanların hayatı tasvir ve anlamlandırma biçimlerindeki söylem ve faşizmin hayatı ve realiteyi tasvir ve anlatım biçimindeki söylem arasında semantik bakımdan önemli bir fark bile bulunmamaktadır.
Sayfa 140
Özentilerle ömür geçmez halbuki.. "Kendi yolunu bulmalısın" ...
Çok okunma şansı bulabilen kitaplar, insanların "etrafındaki insanlar okuduğu için okuduğu" kitaplar olmaktadır. Bu kitapların yeğlenmesinin nedeni ise, insanların etraflarındaki insanlara uyarak verili topluma adapte olmalarını kolaylaştırmak; bu kitapları topluma uyumlanmada bir "eylem haritası" olarak kullanmak istemeleridir. Buna sosyal bilimlerde band wagon ya da "sürünün dışında kalmama" güdüsü diyoruz.
Sayfa 135

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Ekonomik ve topluluksal temeli olan kimliğinden yoksun kalmış modern dönemin insanı, gitgide belirginleşen yeni bir ortak kimlik edinmektedir. Bu yeni ortak kimlik, günümüzde, modern toplumsal sistemlerin, teknolojinin, rasyonelleşmesini sürdürmekte olan sermayenin uluslararası örgütlenmesinin karşısında gitgide insanal özünden, hemcinslerinden ve doğadan yabancılaşan insanın kimliğidir.
Sayfa 125
Reklam
ninnilerle uyuttuklarımız göğümüzde turna, sazımızda tel.
Sayfa 79
Bazen yalnızca anlaşılabilmek için yazar insan, rastgele tutuşmuş bir ateşin başında ısınmak ve doğru sözcükleri bulabilmek için belki.. lakin sosyal medya çoğunlukla bunuda alıyor insanın elinden. Dile getirilen her fikir cevaplanması gereken bir suale dönüşüyor. Belki bir iç dökmedir, belki fazlasıda istenmez senden. İnsan ki sınırlarını zorlayabiliyor.. Anlayış gösterilmesi ve "dünyanın çilesi" heybesindedir. Yalnız paylaşmak/bölüşmek ve hayatın kendiside bu olmamalı..
ve çoğaldıkça ortak bildiklerimiz hep aynı meydanlarda yürüdük. ayrı şeylere güldüğümüz de oldu ama aynı acılarla üzüldük sancılar çektik tüm insanlıkla sancılar çoğaldı,biz büyüdük “yürü” dedik savaşalım bitsin yanlış olan ne varsa giderken savaşmaya türküler götürürdük. çekilip birer birer kından savrulsunlar diye kavgada yemyeşil meydanlarında betonarme kentimizin kan kırmızı türküler söylerdik.
Sayfa 77
Kısaca kartvizit. :)
ben adsızların şairiyim öyle melül melül bakan ağız dolusu gülen gönül dolusu ağlayan ben yoksulların şairiyim farkım yok onlardan ne atlas dağlarında bedevi ne paris kafelerini
Sayfa 73
kangren olmuş bir yarayı kaşıyor afrikada açlar yaşıyor pırlanta şirketleri ingiliz elmas yatakları afrikalı kimberleyde çocuklar aç hiçbirini uyutmuyor kırmızı şapkalı kızın masalı teorinin zerresi yok artı değer eşittir emek yani ekmek emekçinin eline ekmek bazı değer bazı ulaşılmaz olur magna carta’dan bu yana evrensel beyannamesi insanlığın biraz ingiliz asaleti taşır kimberley’de ingiliz şirketleri köpekler gibi itlaf ediyor yerlileri afrikada beyazlara sökmez evrensel beyanname ve insan hakları
Sayfa 71
Reklam
Nereden gelip nereye gittiğini unutma kâfidir. :)
konumuna göre herkese davranış karşılama bandosu istiyorsan ya genel müdür olacaksın yahut bakan
Sayfa 58
yiğitlik yürek ister bedenlerde yoktur ölçüsü.
Sayfa 27
allahuekber dağı’nın eteklerinde kadınlar dillere destan güzellikler taşır kan eder güzellik başa bela bu yüzden kan kırmızıdır yanakları saçları gönül tuzağı tenleri ak ağ pörçekli nineler oturur damlarda isli kazanlarda halil ibrahim bereketi lavaş dürümü sunar konuklara cömertliği kibele kadar sıcak allahuekber dağı’nın eteklerinde
Sayfa 22
20bin öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.