açlık romanı. hayatın sefilliğinden kalemin manifestosuna. sefillikle açlıkla yaratılmalıydı bir yazarın backroundu. 19. yüzyıl yazarlarından beri bu böyleydi, dostoyevskiyle birlikte ayyuka çıktı. daha sonra sonrada devam etti(türk romancılarındada)dostoyevski o sefilliğin burcuna "aşk" ı koydu, knut hamsun ise sadece kalemi..onu yaptı knut hamsun. bir efsane olacağının bilinciyle şikayet etmeden yaşadı sefilliği..açlık kitabını mutlaka okuyun..