Geçmiş karakter ve olaylar hakkında taraf tutmak ayrıntıları kaçırmaya sebep oluyor. Sultan Hamid için iki kutup var. Buralarda dolaşmaya hiç gerek yok. Aslında tarihin hiçbir bölümünde uçlarda dolaşıp taraf tutmaya gerek yok. Sebep sonuç ilişkisinde inceleyip ders çıkarmak, tüm mesele bu olmalı. Gönül bağı ayrı bir şey zaten istemsiz oluşur ama bu holiganlığa döndüğü zaman bizi de değiştiriyor. Bu kitap her iki tarafı da holiganlıktan uzaklaştırıyor en çok bu yönünü sevdim. Sultan da olsa "o" da bir insan.