Yaygın kanaate göre insanların, acılarla olgunlaştığı düşünülür ama aslında insanlar mutluluk zamanlarında olgunlaşır. Mutluluk zamanında yakalanan iç huzuru, sıkıntı zamanlarında acıya tahammül edebilmemize sebep olur. Karanliğa, aydınlığın mutlaka geleceğini düşünerek tahammül ederiz. Bu nedenle insan aslında mutlu iken olgunlaşır.