Bu memleket, dünyanın beklemediği, asla ümit etmediği bir müstesna, mevcudiyetin yüksek tecellisine, yüksek sahne oldu. Bu sahne yedi bin senelik, en aşağı bir Türk beşiğidir. Beşik tabiatın rüzgarlarıyla sallandı. Beşiğin içindeki çocuk tabiatın yağmurlarıyla yıkandı. Türk oldu. Türk budur. Yıldırımdır. Kasırgadır, dünyayı aydınlatan güneştir.
Atatürk diyor ki:
'Hayattaki yegâne üstünlüğüm, Türk doğmaktır. Biz milletseveriz ve Türk milliyetçisiyiz. Bu memleket tarihte Türk'tü, şimdi de Türk'tür ve ebediyen Türk olarak yaşayacaktır.'