Kötü öylesine kötüdür ki, iyinin bir rastlantı olduğunu düşünmekten başka bir şey yapamayız. İyi öylesine iyidir ki, kötünün açıklanabileceğine inanırız kesin olarak.
Dalgınlık, kötü bir insanda biraz korkunçtur. Bizler, kötü insanın hep uyanık olduğunu sanırız. Kötü bir insanın namusla ve içtenlikle kendini düşlere kaptıracağını düşünemeyiz çünkü. Dalgın bir adam demek, namuslu, iyi huylu bir adam demektir. Varlığınızı fark edince sizden özür dileyen adamdır. Ama, varlığınızı fark edince sizi öldürmeye kalkışan bir adama nasıl katlanabilirsiniz.
Bizi rahatsız eden şey, dalgınlığın acımasızlıkla bir arada olmasıdır.